Hunde med hvalpe / temperament . langt Hunde med hvalpe / temperament . langt
hvordan gør i der har 2 eller flere hunde..når den ene har fået hvalpe ???
Lulu fik jo hvalpe for en uges tid siden - så emma har været i pleje ved min datter og er det endnu..
De har mødt hinanden en 3 gange her de sidste dage...men første gang kom de op og slås...Lulu angreb simpelhen Emma... det foregik ude i haven ...langt væk fra hvalpene...og der skete ikke noget alvorlig...bortset fra at Emma er blevet bange for Lulu..... jeg var ikke hjemme , men min mand skilte dem ad..
- de sidste gange er der ikke sket noget ...Lulu knurre "kun" af Emma ...men ikke af min datters hund...en labrador...som hun osse kender rigtig godt.
I dag var de så sammen igen, vi gik en tur med dem alle og det gik meget bedre...ingen knurren eller optræk til noget... men hvad gør vi... rent praktisk
Emma har jo kun været i pleje i lidt over en uges tid -
men opføre sig som om hun nu høre til hos min datter..
Meget træls...men selvfølgelig godt at hun føler sig tryg der .... det var en stor forskrækkelse for hende og os andre at Lulu ku flippe sådan ud..
Og jo jeg har læst om at man skal holde andre hunde
( jeg tænker især fremmmede hunde ) væk fra en tæve der lige har fået hvalpe.. og synes osse vi har taget vores forholdsregler ... men men det er jo meningen at hun skal hjem igen og at hun og Lulu ligsom skal vide at Emma stadig høre til her hos os... synes det er lidt af et dilemma.
Hvad siger i...helst nogen af jer der har nogen erfaringer med ....mit konkrete problem...
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 153
Jeg tror det er et forsvar af hvalpene samt en besked om at lade hende være i fred, hun er optaget af andre ting lige nu og hun dufter af mælk osv. og det synes de andre er spændene, jeg ville så heller aldrig lade tæven være alene med nogen af de andre hunde jeg har, men jeg lufter dem i flok osv. og når hundemor har fri for hvalpe så er hun sammen med de andre, men jeg giver som sagt hende lov til at sætte tingene på plads, hvis man kan sige det sådan.
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 153
Hunde med hvalpe / temperament . langt