724 visninger
|
Oprettet:
16. aug 2008 Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
BEN {{forumTopicSubject}}
Hvad må hunde få af ben??
Hvornår SKAL de være kogte/stegte ?
Og hvad må de få ikke kogte/stegte (rå)
Jeg har altid hørt at de kun må få rå eller kogte okseben, og mine har aldrig fået andet, --- men kan forstå at der er andet de må få, ---- men i hvilket omfang rå/kogte/stegte.
Kyllingeben og svineben har jeg altid hørt at det er noget der splintre,----
kom med gode råd, - vejledning
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Min hund får MEGET hård mave af svin, så det får han ikke.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Og du kan give alt.. Men ja svin kan give hård mave
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Skulle jeg give andet end råt ville det kun blive marvben fra hest/ko...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
Er så bange for de får det galt i halsen..... man starter vel langsomt..... med små ting .. Eller ??
Men det glæder mig meget hvis de må få sådan noget rå, da vi tit får mulighed for at få fat på det
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hvis hunden sluger det så ville jeg bare sørge for at give noget tilpas stort til at hunden er nødt til at tygge.
Men har endnu ikke set en hund der sluger ben i en mundfuld
jan 2005
Og hellere lidt for store end for små
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 304
Det er samtidig en god træning for at vise hvem der bestemmer. De første gannge vi gav vores rå kødben, knurrede han af os da vi kom hen for at se. Så må man lige have fat i ham og have ham ned at ligge for at vise hvem der bestemmer. Han lærer hurtigt og nu kan vi nærme os, uden at han siger noget (af og til går han endda væk fra benet). Han skal lære at vi kan røre ved det og ikke tager det fra ham.
En anden god træning er at sidde med benet i hånden og lade ham gnaske af det mens man holder det.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
maj 2008
jan 2005
Bare så du ikke forventer noget *S*
maj 2008
Ellers findes de billige i Bilka. Enten ligger de i disken ellers spørger du slagteren der. Man får 2 pæne ben for 15 kr. f.eks.
jan 2005
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.033
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Ej nu må i sgu holde op herinde.....det råd håber jeg ikke der er andre der tager til sig. Man gør sig fortjent til den slags tillid fra en hund...lederskab kan du ikke tvinge ud af en hund ´ved at ´tage fat i den og ligge den ned....
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Sikke dog et forfærdeligt forældet råd at give.... Man må ikke stjæle! Heller ikke i hundenes verden...
Er man heldig (som os) så er hunden så glad og stolt af benet, at den kommer hen og viser det med jævne mellemrum.... ellers må man bytte med noget endnu mere spændende hvis man vil have benet...
At stjæle det skaber kun problemer.... hunden lærer at man ikke kan stole på mennesker, da de kan finde på at tage lækre ting fra en....
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
--------------------------------------------------------------------------------------
Christ......
og i tråden lige inde knalder flere hundens hoved ned i dens efterladenskaber, hvis den har besørget inden...
Sikke en verden - øv da.
Nå - men, der mangler den info, at man skal være lidt varsom med ben, hvis hunden er på tørkost, idet dens mavesyre så ikke er så stærk - og det dermed kan være sværere for den at nedbryde det.
En tørkost hund vil jeg kun give ben fra ko og hest. Risikoen for der ligger et kyllingeben og ikke bliver opløst - og laver ulykker, er for stor.....
maj 2008
Jeg tror nogle af jer misforstod mig. Jeg vile bare nævne, at man skal være indstillet på at tage lederrollen, hvis den skulle begynde at knurre.
Jeg skal sgu ikke ha' en hund der knurrer, fordi jeg nærmer mig kødbenet.
Hvis den så knurrer, hvad mener I så jeg skal gøre? Stille mig hen og sige undskyld til min hund og gå min vej? Så lærer den nok aldrig, at jeg sagtens kan kigge på kødbenet uden at den mister det af den grund.
Er der nogen af jer der har børn? Hvad nu hvis den lille på 4 år synes det er sjovt at gå hen til hunden og tage kødbenet? Så er det for sent at finde ud af, at den er meget vogtende overfor sit kødben. JAJA, børn skal lære at holde fingrene væk - enig! Men det er jo ikke altid de her små to-benere husker alt hvad man siger - og hvad nu hvis den lille har besøg af en legekammerat og vedkommende så prøver samme nummer?
Iøvrigt er jeg også imod det her med hovedet ned i ekskrementerne og urinen.
Nå - men, der mangler den info, at man skal være lidt varsom med ben, hvis hunden er på tørkost, idet dens mavesyre så ikke er så stærk - og det dermed kan være sværere for den at nedbryde det.
--> Jeg synes nu jeg havde nævnt noget med fordøjelsen længere oppe.
BEN