Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerhedssele
  • #1   8. dec 2005 Har også hørt at det er et lovkrav. Men jeg kan ikke finde det på skrift

• #2   8. dec 2005 Ja , hunde skal være forsvarligt fastgjort, eller sidde i hundebur under kørsel - det er et lovkrav, ser lige om jeg kan finde det.

• #3   8. dec 2005 Okay Xenia - det var jeg ikke klar ovar at det var blevet - men fedt at det er og det skal da bestemt ind som info på min hjemmeside :-))

Jeg kender nogen som har deres store hund liggende løs på bagsædet i bilen - men den udgør da lige så stor en fare som et menneske i tilfælde af ulykke, så jeg har aldrig forstået dem smiley

• #4   8. dec 2005 I sommers hørte jeg også disse rygter og kontaktede kennelklubben for at høre om det var sådan (de burde jo vide det). De har altså ikke hørt om et sådant lovkrav.

• #5   8. dec 2005 Vi har også en sikkerhedssele til Chili og hun vil heldigvis gerne sidde i den. Vi var ellers noget spændt på det, for hun har indtil nu siddet i bunden ved mine ben, men hun er ved at være for stor til det.

• #6   8. dec 2005 (link fjernet)

Hmmmm - men kan ikke finde nogen steder hvor det står det er et lovkrav herhjemme.
    Men jeg fandt ud af at op til flere forsikringsselskaber ikke erstatter hunden hvis ikke den er spændt fast under evt. ulykke - altså hundeforsikringen.

• #7   8. dec 2005 Tror ikke det er lovkrav herhjemme - det anbefales vist kun indtil videre.
    Men håber da det bliver et krav, da, som Karina skriver - rigtigt mange store og små hunde bare sidder rundt omkring i bilen.

• #8   8. dec 2005 Æv - blev lige så glad ved tanke om at det var blevet et lov krav - og hvorfor dælen er det ikke det??

De er da lige så farlige og laver lige så megen skad som et vægt messigt tilsvarende barn !

Jeg fatter nada smiley

• #9   8. dec 2005 Misja har også sådan en godkendt køresele og de er super hurtige og nemme at ha med at gøre, hvis de ikke har mulighed for at sidde bag et gitter bagerst i bilen.

• #10   8. dec 2005 Jeg var får 1½ år siden,ude for en påkørsel. Hvis nu Tjalfe,havde ligget i bunden af bilen. Ja,så sad han IKKE her ved siden af mig,lige nu.
    Så nu har alle 4 hunde fået sikkerhedsseler på. Skide smart,for de kan jo også bruges,hvis man stopper og vil gå tur. Så skal jeg ikke huske på 4 gange seler og halsbånd.Og når en dør bliver åbnet,ja så er der ingen som måske vil prøve at løbe ud. Så de 4 gange 90kr. er nok de bedste som jeg har brugt,på basserne. Men det er desværre IKKE et lovkrav.

• #11   8. dec 2005 pu-ha viv - man skal da vist være glad for lidt i sådanne tilfælde - altså at Tjalfe ikke sad i bilen..

• #12   8. dec 2005 Jo,men han SAD i bilen.På skødet af mig. Det er derfor jeg,er med i snakken nu. Er nemlig lige OP. o hofte og knæ,efter uheldet. Så,har super meget tid. Krykker ialt 12 uger,og jeg er kun nået til d.6. Det er "seleskader". Hvis nu vores seler,var som hundeselerne,havde jeg ikke haft de her skader.Trykket på hundeselen,kommer vandret ned,hvis du forstår.Så alle de der brækkede ribbben,ja dem ville man ikke få.

• #13   8. dec 2005 Fy for pokker Viv, det lyder sku som et rigtig grimt uheld du der har været ude i.

Men hvis han sad på skødet af dig, røg han så ikke rundt i bilen ?

Aj jeg kan slet ikke forstille mig hvilken forfærdlig oplevelse i har haft - eller måske kan jeg lidt smiley

• #14   8. dec 2005 hej har lige set tråden her og syntes også at det er en god ide.

NajaB du skriver at du har købt den gennem FDM, hvordan gjorde du det ringede du bare til dem??

• #15   8. dec 2005 og hvor kan man ellers købe dem??

• #16   8. dec 2005 Og det mest mærkelige,er at Tjalf,overhovedet ikke er blevet bange for at køre i bil. Brag-glasskår-panikken mennesker. De politifolk,som kørte ham hjem,sagde at han da sad lige fint på skødet,på forsædet og bare kiggede,om hvad der nu skete. Men han er altså heller ikke helt normal,altså i hundeverden.

• #17   8. dec 2005 Rikke R - du kan også købe den, i de fleste velassoteret dyrehandlere ;o)

• #18   8. dec 2005 Her på Jyllandssiden,kan selerne købes i enhver stor hunde forretning. Her er det i Pet-world og Farmerland.

• #19   8. dec 2005 okey tak så tror jeg jeg vil finde en dyrehandel og få købt en.

• #20   8. dec 2005 Til Karina.
    Det lyder vildt,men jeg nåede at dække mig ned over ham. Så han sad nærmest "i en hule af min krop".
    Jeg nåede at skrige til hende som kørte:at han stopper ikke. En idiot,som kørte over for fuld rødt. Ja,og ha,en bøde på 1500 kr og en løftet pegefinger. Og er er vi to mennensker,som stadigvæk,betaler prisen.

• #21   8. dec 2005 Selerne i de små dyrehandler,koster betydelig mere. Op til et par hundrede mere.I de 2 andre,er prisen 89-99,uanset størrelsen.

• #22   8. dec 2005 Kæft viv - der har været nogen som hold hånden over tjalfe og dig den dag - puu-ha - og ja, sikke dog en latterlig bøde at få smiley

• #23   8. dec 2005 Til Karina,ja og også i andre,kan i læse om Tjalfe på www.kennelfalkenberg.dk
    under artiklen Christoffer og Tjalfe.Det er desværre ikkke blevet en happy endning historie,men sønnemand er i live,og det er det vigtigste.
    3 hundepsyk. har mødt Tjalfe og ingen har kunnet forklare,hvordan han kunne gøre det ,han nu gør.Som en sagde:ja-ja det er nu ikke alt som kan forklares,men hunden kan tænke.

• #24   8. dec 2005 Puha, sikke en historie...
    Jeg syntes da det ville være en god idé at gøre det lovpligtigt, for det ville få mange til at tænke over at hunden også er i fare i bilen.
    Vi har nogen reflekser som beskytter os imod uheld, uden vi opdager det, men det har hunden desværre ikke.

• #25   8. dec 2005 hej Vivian.
    ...ja, der er jo ingen ord der kan beskrive den klump i maven, man fåe når man læser Christoffers og Tjalfes og selvfølgelig også din historie. Sikke en omgang.
    Jeg mistede et menneske der stod mig nært sidst år i en bilulykke - det er noget værre bras med de ulykker!
    Hatten af for jer smiley

• #26   8. dec 2005 Til helle P
    trist,at det desværre gik sådan for dig.
    Ja,det var 4 hårde år. Og det hele kan nemt blive vendt på hovedet. Men ET,er sikkert: Man lærer,at værdsætte,på en hel anden måde.Livet med en hjerneskade,er ikke nemt i den alder,og ingen korttidthukommelse,har Ch. Men ikke på noget tidspunkt,har han givet op. Heller ikke under de 6 OP. som er fyldt i kølvandet. Måske Tjalfe ved Noget???

Kommentér på:
Sikkerhedssele

Annonce