udvid jeres horsont udvid jeres horsont
Godaften HG
En lille opfordring til alle.
Jeg har efterhånden haft en del hunde. Gravhund, schæfer, husky, rottweiler, staff, bullterrier og miniature bullterrier. Tror jeg kan genkende 95 % af alle racer der findes.
Har læst om så mange racer, og mødt en masse.
At det gør, at jeg mener jeg kan overskue mange racer, og snakke om disse.
Selvom jeg har små kamphunde nu, så er jeg ikke låst fast på disse, og der er mange racer endnu jeg gerne vil have.
Når jeg går på udstilling, så er det ikke for at se min egen race, men for at se alle hunde, og lære mere.
Jeg gad godt, at der var flere, som interesserde sig for andre racer end blot ders egen, også blot for at lære mere.
I dag var jeg ude og spille en fodbold kamp, og havde min mini buller med. Efter kampen hentede jeg ham, da han havde lagt bag i bilen i nogle timer.
Han kom med ind i omklædnings rummet, og alle syntes han var sød. Dog turde de fleste ikke røre ved ham, da han var en kamphund
De var bange for, at han ville gå amok, hvis de irreterede ham. Jeg viste at jeg kunne løfte ham i bollerne, og løfte ham i benene og gøre hvad som helst, uden han gjorde noget. Det havde de svært ved at forstå, da han var en kamphund.
Jeg prøvede at forklare dem, at deres aggressioner er rettet mod andre hunde, og ikke mennesker.
For mig er det en hel narturlig viden, men ikke hos hr og fru danmark.
Dette er ikke en tråd om forsvar om kamphunde eller ligende.
Der er også nogle der tror schæfere eller rottweilere er kamphunde.
Det jeg vil, er at jo mere man ved, jo sværre er man at snyde.
Der er mange folk ude i Danmark, som intet ved om de forskellige hunderacer.
Og der er også nogen herinde, som deltager i tråde, selvom de intet ved om disse racer.
Jeg vil opfordre alle til at lære så meget som muligt om alle racer, da man så bedre kan overskue tråde, rygter og avisoverskrifter.
Det er ingen skade til, selvom man har fundet den race, der passer en bedst......
God weekend...
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Jeg lærte meget og læse meget - havde ikke selv hund dengang, så for at tilfredsstille mit behov for at have hund læste jeg hver dag om dem.
Men jeg fandt hurtigt ud af hvilke hunde jeg gad læse mest om - og hvilke hunde jeg kun lige studsede over.
Men jeg ved at folk ikke har samme interesse for at lære om næsten alle hunderacer som jeg, så jeg acceptere at de ikke ved så meget om dem jeg kan lide
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 318
seriøst løfter du din hund i bollerne eller var det bare for at få os til at forstå at man kan gøre alt ved ham uden at han bliver sur ?
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
God weekend til dig også
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 318
tror ikke det er det der menes . men er folk farer op pga den ene eller anden race fordi de bare kun kan lide lige præsic den de går op i tror det er noget i den stil der menes . hmm lidt forvirende at forstå det jeg mener roder lidt rundt i det men håber du kan se hvor jeg vil hen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Jeg mener bare, at jo større kendskab til andre racer end ens egen, jo mere ved man.
Ser tit tåblige udtalelser fra folk, som intet ved om andre racer end deres egen.
jan 2007
Ikke vægten fra hunden, men bare for at vise hvor tålmodig han er.
Han finder sig i alt.
Han kan faktisk også stå på hovedet på mine fødder
Jeg bruger det til at vise folk, at han ikke bare er en dræber, som vil slå det første barn ihjel han møder.
Alle kan røre ved ham over alt, og putte fingre i munden på ham.
Han er så ligeglad., og syntes det er sjovt..
Det jeg gerne vil, det er at komme myter og fordomme til livs, ikke kun med kamphunde, men med alle racer.
# små hunde er aggresive og gør af alle
#kamphunde vil dræbe alle
#gravhunde er den mest aggresive hund
#schæfere er ustabile pog er angsbidere
osv osv osv
jan 2007
jan 2007
Viden er vejen frem.
apr 2005
jan 2007
Hvor mange af jer, hader ikke, når nogen siger noget om jeres race, som ikke passer....?
Jeg mener, at det ikke er nogen skade til, at man lærer lidt om alle hunde.
Også for bare at kan forstå sin egen race bedere.
apr 2005
apr 2005
apr 2005
apr 2005
Du skal være velkommen til at kæle for Silas *GG* Han elsker det ;D
jan 2007
Ellers mener jeg, at man bare skal tie sin mening om en race, som man ikke ved noget om.
Syntes generelt det er et problem her på HG.
Man klynger sammen i racer, eller os mod dem.
Hvorfor er det så farligt, at lære noget nyt...?
apr 2005
apr 2005
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
apr 2005
jan 2007
apr 2005
Jeg må indrømme at jeg mest læser og lære om hundene i gruppe 9 - selskabshunde.
jan 2007
Har mange hunderacer jeg er vild med, fra mange forskellige grupper,
Og disse racer vuderer jer ikke ud fra en overfladisk bedømmelse, eller hvad jeg har hørt eller læst i en avis.
jan 2007
jan 2007
apr 2005
De eneste hunde der virkelig ikke siger mig noget som helst og jeg derfor ikke læser noget om rigtig er de jagthunde, der alle ligner forvoksede beagler og Amstaff og lign.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Hvad en i h.. sku det gøre godt for??? Det er skuda bare dyreplageri... Sku jeg også lige komme og løfte dig op i bollerne??
jan 2007
Jeg løfter hunden med en hånd, og holder vægten, og så kan jeg tage den anden og holde ham om bollerne.,
Jeg putter også jævnlig en finger i munden og rører hans tænder, og får også andre til det nogle gange.
Og tro mig, det gør ham ikke noget.
Og hvad mskal man så bruge det til siger i..?
Udover som jeg beskrev længere oppe, så kunne jeg vise uvidende folk, at min mini buller ikke er en tikkende bombe, som angriber alt og alle, bare man rører ved den.
Men endnu vigtigere, så hvis hunden er på udstilling, eller hos dyrlægen, så skal jeg ikke være nervøs for, at han vil bide, hvis de rører ham diverse steder.
Dette syntes jeg faktisk er meget rart (og det gør dyrlægen også)
jan 2007
Jeg er ikke ude i et forsvar af kamphunde, selvom det er sådan nogle jeg har nu.
Jeg mener bare, at jo mere man ved om forskellige hunde, jo bedre kan man feks. debatere herinde. Der er jo masser af myter om mange hunde.
Og kun viden gør at man kan skille det fra hinanden.
Jeg syntes det er rart at snakke med mange forskellige hunderacer, når man er på udstilling, især racer man ikke lige møder til dagligt.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Til emnet> Så synes jeg også det er både sjovt og fedt at læse om de forskellige racer, men på et ganske overfladisk plan. Men der er da racer jeg ærligt ikke gider læse om... Støvere f.eks. De siger mig intet, og mit kendskab til dem er derfor også meget begrænset. Så vil jeg hellere læse og lærer endnu mere om mine egne yndlingsracer. Info jeg rent faktisk kan bruge til noget
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Nogen kun en enkelt,de mere ikke så sete racer..
Men har da altid læst om dem og snakket med ejer,omkring hvorfor de lige valgte sådan en hund..
Samt træner i en klub hvor alle racer velkommen og arbejder med hunde i en svømmehal..
Jeg vil vide mest muligt.. Måske der var en ny race for mig
udvid jeres horsont