1.516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

udvid jeres horsont udvid jeres horsont

Godaften HG

En lille opfordring til alle.
Jeg har efterhånden haft en del hunde. Gravhund, schæfer, husky, rottweiler, staff, bullterrier og miniature bullterrier. Tror jeg kan genkende 95 % af alle racer der findes.
Har læst om så mange racer, og mødt en masse.
At det gør, at jeg mener jeg kan overskue mange racer, og snakke om disse.
Selvom jeg har små kamphunde nu, så er jeg ikke låst fast på disse, og der er mange racer endnu jeg gerne vil have.
Når jeg går på udstilling, så er det ikke for at se min egen race, men for at se alle hunde, og lære mere.
Jeg gad godt, at der var flere, som interesserde sig for andre racer end blot ders egen, også blot for at lære mere.
I dag var jeg ude og spille en fodbold kamp, og havde min mini buller med. Efter kampen hentede jeg ham, da han havde lagt bag i bilen i nogle timer.
Han kom med ind i omklædnings rummet, og alle syntes han var sød. Dog turde de fleste ikke røre ved ham, da han var en kamphund smiley
De var bange for, at han ville gå amok, hvis de irreterede ham. Jeg viste at jeg kunne løfte ham i bollerne, og løfte ham i benene og gøre hvad som helst, uden han gjorde noget. Det havde de svært ved at forstå, da han var en kamphund.
Jeg prøvede at forklare dem, at deres aggressioner er rettet mod andre hunde, og ikke mennesker.
For mig er det en hel narturlig viden, men ikke hos hr og fru danmark.
Dette er ikke en tråd om forsvar om kamphunde eller ligende.
Der er også nogle der tror schæfere eller rottweilere er kamphunde.
Det jeg vil, er at jo mere man ved, jo sværre er man at snyde.
Der er mange folk ude i Danmark, som intet ved om de forskellige hunderacer.
Og der er også nogen herinde, som deltager i tråde, selvom de intet ved om disse racer.
Jeg vil opfordre alle til at lære så meget som muligt om alle racer, da man så bedre kan overskue tråde, rygter og avisoverskrifter.
Det er ingen skade til, selvom man har fundet den race, der passer en bedst......

God weekend...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udvid jeres horsont
  • #1   20. sep 2008 Jeg havde engang et mål - det var at lære alle de racer i min hundebog at kende - ikke helt ned til bunden men overfladisk og så jeg kunne deres racenavn ud fra "hunden på gaden"

Jeg lærte meget og læse meget - havde ikke selv hund dengang, så for at tilfredsstille mit behov for at have hund læste jeg hver dag om dem.

Men jeg fandt hurtigt ud af hvilke hunde jeg gad læse mest om - og hvilke hunde jeg kun lige studsede over.

Men jeg ved at folk ikke har samme interesse for at lære om næsten alle hunderacer som jeg, så jeg acceptere at de ikke ved så meget om dem jeg kan lide smiley

• #2   20. sep 2008 jeg er nok en af dem der slet ikke kan blive hidset op af avisoverskrifter smiler men jo har også kenskab til mange forskellige racer.
    seriøst løfter du din hund i bollerne eller var det bare for at få os til at forstå at man kan gøre alt ved ham uden at han bliver sur ?

• #3   20. sep 2008 Klap dig selv på skulderen kroko... G..... smiley
    God weekend til dig også smiley

• #4   20. sep 2008 Christel "once you go Dober, you never go back" .

tror ikke det er det der menes . men er folk farer op pga den ene eller anden race fordi de bare kun kan lide lige præsic den de går op i tror det er noget i den stil der menes . hmm lidt forvirende at forstå det jeg mener roder lidt rundt i det men håber du kan se hvor jeg vil hen

• #5   20. sep 2008 nej selvfølgelig kan man ytre sig som man vil.
    Jeg mener bare, at jo større kendskab til andre racer end ens egen, jo mere ved man.
    Ser tit tåblige udtalelser fra folk, som intet ved om andre racer end deres egen.

• #6   20. sep 2008 Og ja, jeg kan løfte ham i bollerne.
    Ikke vægten fra hunden, men bare for at vise hvor tålmodig han er.
    Han finder sig i alt.
    Han kan faktisk også stå på hovedet på mine fødder smiley
    Jeg bruger det til at vise folk, at han ikke bare er en dræber, som vil slå det første barn ihjel han møder.
    Alle kan røre ved ham over alt, og putte fingre i munden på ham.
    Han er så ligeglad., og syntes det er sjovt..
    Det jeg gerne vil, det er at komme myter og fordomme til livs, ikke kun med kamphunde, men med alle racer.
    # små hunde er aggresive og gør af alle
    #kamphunde vil dræbe alle
    #gravhunde er den mest aggresive hund
    #schæfere er ustabile pog er angsbidere

osv osv osv

• #7   20. sep 2008 jo mere man ved om de forskellige racer, jo bedre kan man overskue det hele

• #8   20. sep 2008 det er jo lige netop det jeg mener.
    Viden er vejen frem.

• #9   20. sep 2008 Chine: Pjat med dig - din næste hund skal da være en kinesisk hårløs ;D ;D

• #10   20. sep 2008 selvom andre racer ikke intereserer mig, så vil jeg gerne stadig lære om dem.
    Hvor mange af jer, hader ikke, når nogen siger noget om jeres race, som ikke passer....?
    Jeg mener, at det ikke er nogen skade til, at man lærer lidt om alle hunde.
    Også for bare at kan forstå sin egen race bedere.

• #11   20. sep 2008 Tonny og Maja: Når folk siger noget om de racer jeg kan lide, der ikke passer - så fortæller jeg dem hvad de ved. Dog er det trælse mennesker der bare slynger noget ud, spilder jeg ikke min tid på dem, men griner i stedet.

• #12   20. sep 2008 Chine: De er også super dejlige - og varme. Og det er bedre end en dyne her på de kolde aftener.

• #13   20. sep 2008 Chine: Jep ;D

• #14   20. sep 2008 Men bare at lære de fleste racer af navn og udseende og gerne hvad farver de findes i og andet basisviden om dem - det er stadig mit mål. Jeg synes det er spændende læsning.

Du skal være velkommen til at kæle for Silas *GG* Han elsker det ;D

• #15   20. sep 2008 man behøver nu heller ikke sætte sig ind i alle, men blot et overblik over grupperne ville hjælpe.
    Ellers mener jeg, at man bare skal tie sin mening om en race, som man ikke ved noget om.

Syntes generelt det er et problem her på HG.
    Man klynger sammen i racer, eller os mod dem.
    Hvorfor er det så farligt, at lære noget nyt...?

• #16   20. sep 2008 Hvad sker der i Odense der?

• #17   20. sep 2008 Er det udstilling for alle racer? synes ikke jeg kan finde noget på dkks hjemmeside *GG*

• #18   20. sep 2008 CHINE - skal Louise handle dine? Vær du glad for det smiley

• #19   20. sep 2008 Hmmm ok - det må jeg lige finde ud af *GG* Jan må vide det og så må han tage mig med, hvis han skal afsted.

• #20   20. sep 2008 Elsker bare alle hunde, men det bare nemmere at elske sine egne hunde, når man ved så meget som muligt om andre racer.....

• #21   20. sep 2008 Tonny & Maja: Du interessere dig vel ikke lige meget for alle racer? Fra de mindste chihuahuaer til de største ulvehunde?

Jeg må indrømme at jeg mest læser og lære om hundene i gruppe 9 - selskabshunde.

• #23   20. sep 2008 Jo naturligvis har jeg visse racer, som tiltaler mig mest, men det ved jeg også, fordi der er nogen hunde der ikke tiltaler mig.. Og her bedømmer jeg ikke bare ud på udseende eller andet.
    Har mange hunderacer jeg er vild med, fra mange forskellige grupper,
    Og disse racer vuderer jer ikke ud fra en overfladisk bedømmelse, eller hvad jeg har hørt eller læst i en avis.

• #24   20. sep 2008 Det jeg bare vil frem til er, at det er ikke nogen skade til, at lære lidt om andre racer end ens egen......

• #25   20. sep 2008 nat nat, nu skal mig og rocco putte smiley

• #26   20. sep 2008 Jeg har da også en interesse i hunde uden for gruppe 9 - men ikke så stor.

De eneste hunde der virkelig ikke siger mig noget som helst og jeg derfor ikke læser noget om rigtig er de jagthunde, der alle ligner forvoksede beagler og Amstaff og lign.

• #28   21. sep 2008 "Jeg viste at jeg kunne løfte ham i bollerne"

Hvad en i h.. sku det gøre godt for??? Det er skuda bare dyreplageri... Sku jeg også lige komme og løfte dig op i bollerne??

• #29   21. sep 2008 Tror vist det bliver misforstået noget smiley
    Jeg løfter hunden med en hånd, og holder vægten, og så kan jeg tage den anden og holde ham om bollerne.,
    Jeg putter også jævnlig en finger i munden og rører hans tænder, og får også andre til det nogle gange.
    Og tro mig, det gør ham ikke noget.
    Og hvad mskal man så bruge det til siger i..?
    Udover som jeg beskrev længere oppe, så kunne jeg vise uvidende folk, at min mini buller ikke er en tikkende bombe, som angriber alt og alle, bare man rører ved den.
    Men endnu vigtigere, så hvis hunden er på udstilling, eller hos dyrlægen, så skal jeg ikke være nervøs for, at han vil bide, hvis de rører ham diverse steder.
    Dette syntes jeg faktisk er meget rart (og det gør dyrlægen også)

• #30   21. sep 2008 Og jeg er ikke ude i, at man skal lide min race.
    Jeg er ikke ude i et forsvar af kamphunde, selvom det er sådan nogle jeg har nu.
    Jeg mener bare, at jo mere man ved om forskellige hunde, jo bedre kan man feks. debatere herinde. Der er jo masser af myter om mange hunde.
    Og kun viden gør at man kan skille det fra hinanden.
    Jeg syntes det er rart at snakke med mange forskellige hunderacer, når man er på udstilling, især racer man ikke lige møder til dagligt.

• #31   21. sep 2008 OT: Chine> Der er ingen Odense udstilling i 09 - den er rykket til frederecia smiley

Til emnet> Så synes jeg også det er både sjovt og fedt at læse om de forskellige racer, men på et ganske overfladisk plan. Men der er da racer jeg ærligt ikke gider læse om... Støvere f.eks. De siger mig intet, og mit kendskab til dem er derfor også meget begrænset. Så vil jeg hellere læse og lærer endnu mere om mine egne yndlingsracer. Info jeg rent faktisk kan bruge til noget smiley

• #32   21. sep 2008 Tonny og maja.. har det som dig.. er nysgerrig og ved at jeg har arbejdet i hundepensioner i en del,har jeg osse mødt mange forskellige racer..

Nogen kun en enkelt,de mere ikke så sete racer..

Men har da altid læst om dem og snakket med ejer,omkring hvorfor de lige valgte sådan en hund..

Samt træner i en klub hvor alle racer velkommen og arbejder med hunde i en svømmehal..

Jeg vil vide mest muligt.. Måske der var en ny race for mig

Kommentér på:
udvid jeres horsont

Annonce