2.925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hofte Operation Hofte Operation

Jeg vil lige høre, om der er nogen herinde på HG, der har erfaringer med operation af hundens hofter.

Min hund har lige fået konstateret meget slem HD...og dyrlægen anbefalede mig, at Teddy opereret.
På den måde, hvor de fjerner noget af hans knogler...(Den runde del, der "kører" inde i selve hofteskålen).

Nogen der har fået foretaget sådan en operation på deres hund...?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hofte Operation
  • #1   22. sep 2008 Jeg har.....

Effie på min profil måtte jeg tage afsked med i alt alt for ung en alder skønt denne operation blev anbefalet og udført af meget anerkendte dyrlæger.

Jeg vil råde dig til at sætte dig und i de forskellige muligheder før du beslutter dig for noget.

• #2   22. sep 2008 Min border collie fik den operation da han var 6 år. Han blev 11 år, men døde efter en hjerneblødning og ikke på grund af hofterne.

• #3   22. sep 2008 Ej det er ski noget trælst noget med Teddy, jeg håber på det bedste.

• #4   22. sep 2008 Vores skulle ikke holdes i ro. Han måtte bruge benet alt det han havde lyst til. Det tog nogle uger før han rigtigt begyndte at støtte på benet.

• #5   22. sep 2008 Trist at høre med din hund...

Var det en sådan operation som jeg har beskrevet (så godt jeg kunne)..?
    Kan du forklare nærmere hvad der gik galt..?

Dyrlægen sagde at han først skal ha' den ene hofte opereret - og genoptræning 2-3 mdr.
    Derefter opereres det andet ben - igen genoptræning.

Og så skulle han få et godt liv igen..

Han nævnte også muligheden for at få lagt guld ind, men at det ikke havde ligeså smertestillende og godt resultat.
    Og så var der den "større" udgave, hvor han simpelthen kan få nye hofeskåle lagt ind...lig'som mennesker får.

• #6   22. sep 2008 Ceteris....Pokkers noget....Som du ved har Teddy jo også det temperament/angst osv...og jeg havde slet ikke tænkt over, at op. måske også kunne påvirke det (mere) negativt.

Syntes bare det kører rundt i hjernen lige nu....Bla. fik jeg heller ikke spurgt til det med, hvor procentmæssigt god en OP ville blive..(det var også noget af det første min svigerinde spurgte om).
    Og på nuværende tidspunkt, syntes dyrlægen jeg skal trappe gåturene ned...(altså tidsmæssigt pr. tur), hvilket er mægtig synd for Tulle som jo ikke fejler noget...Hun elsker de lange ture.

Og slidtagen er hurtigt fremadskridende, når de er så slemme, inden han overhovedet er fyldt to.

• #7   22. sep 2008 Det må næsten være det værste af komme ud for,, trist af høre..

• #8   22. sep 2008 Tak Jonas R....det er det også...

Og der har været gæster hertil aften...og det er svært ikke at blive ked af det, når de spørger hvordan det gik ved dyrlægen...Og min "flinke" svoger sagde...ja, sådan noget skravl sku' da ha' været sorteret fra ved fødslen...Det var så ikke lige meningen jeg skulle høre det..

• #9   22. sep 2008 Ceteris...Det er altså helt ok at du ikke kan komme med opløftende nyheder...Jeg har det nok lidt med at fortrænge...og så er det ganske fint nogen lige får mig ind i virkeligehdens verden..:-)

Jeg må bare lige samle alle spørgsmålene der dukker op her i løbet af de næste par dage...så jeg er "fit for fight mod HD"...og dyrlægen self.

Tænker nemlig lige nu også på hans lidt løse knæ...hvad så med det knæ i modsat side af hofteOP...det vil jo også lide overlast i de 2-3 mdr. genoptræning ca. tager...
    Tænker også...nårh ja...no problem...under kniven...så kører vi igen...

• #10   22. sep 2008 Dyrlægen sagde også, at små hunde er bedre end større hunde til at komme sig over denne OP...

• #11   23. sep 2008 Det er meget forskelligt hvilken behandling dyrlæger er tilhænger af og lige præcis hvor problemet ligger i hoften.
    Min Tiger har fået lagt guld ind og han havde E på den ene hofte.
    Han er ikke fuldstændig smertefri idag, men det er helt sikkert at det har hjulpet ham MEGET.
    Jeg ville også undersøge foskellige muligheder inden jeg kastede mig ud i sådan en behandling.

• #12   23. sep 2008 Dyrlægen syntes at selve hofteoperationen hvor de skærer noget af knoglen af, ville ha' en bedre effekt på ham, da guldet ikke er ligeså smertestillende på lang sigt.

Men ja, det er svært at beslutte hvad der er bedst for hunden.

• #13   23. sep 2008 Jeg har set hunde,der har fået den operation,hvor det både er gået godt og skidt..

Som Janie nævner,så tænk grundigt over det..

Samt jeg ville lige se hvilken effekt fodret havde,sammen med den smertestillende først..

Kommentér på:
Hofte Operation

Annonce