2.925 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Hofte Operation Hofte Operation
Jeg vil lige høre, om der er nogen herinde på HG, der har erfaringer med operation af hundens hofter.
Min hund har lige fået konstateret meget slem HD...og dyrlægen anbefalede mig, at Teddy opereret.
På den måde, hvor de fjerner noget af hans knogler...(Den runde del, der "kører" inde i selve hofteskålen).
Nogen der har fået foretaget sådan en operation på deres hund...?
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Effie på min profil måtte jeg tage afsked med i alt alt for ung en alder skønt denne operation blev anbefalet og udført af meget anerkendte dyrlæger.
Jeg vil råde dig til at sætte dig und i de forskellige muligheder før du beslutter dig for noget.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.058
Var det en sådan operation som jeg har beskrevet (så godt jeg kunne)..?
Kan du forklare nærmere hvad der gik galt..?
Dyrlægen sagde at han først skal ha' den ene hofte opereret - og genoptræning 2-3 mdr.
Derefter opereres det andet ben - igen genoptræning.
Og så skulle han få et godt liv igen..
Han nævnte også muligheden for at få lagt guld ind, men at det ikke havde ligeså smertestillende og godt resultat.
Og så var der den "større" udgave, hvor han simpelthen kan få nye hofeskåle lagt ind...lig'som mennesker får.
sep 2007
Syntes bare det kører rundt i hjernen lige nu....Bla. fik jeg heller ikke spurgt til det med, hvor procentmæssigt god en OP ville blive..(det var også noget af det første min svigerinde spurgte om).
Og på nuværende tidspunkt, syntes dyrlægen jeg skal trappe gåturene ned...(altså tidsmæssigt pr. tur), hvilket er mægtig synd for Tulle som jo ikke fejler noget...Hun elsker de lange ture.
Og slidtagen er hurtigt fremadskridende, når de er så slemme, inden han overhovedet er fyldt to.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 172
sep 2007
Og der har været gæster hertil aften...og det er svært ikke at blive ked af det, når de spørger hvordan det gik ved dyrlægen...Og min "flinke" svoger sagde...ja, sådan noget skravl sku' da ha' været sorteret fra ved fødslen...Det var så ikke lige meningen jeg skulle høre det..
sep 2007
Jeg må bare lige samle alle spørgsmålene der dukker op her i løbet af de næste par dage...så jeg er "fit for fight mod HD"...og dyrlægen self.
Tænker nemlig lige nu også på hans lidt løse knæ...hvad så med det knæ i modsat side af hofteOP...det vil jo også lide overlast i de 2-3 mdr. genoptræning ca. tager...
Tænker også...nårh ja...no problem...under kniven...så kører vi igen...
sep 2007
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Min Tiger har fået lagt guld ind og han havde E på den ene hofte.
Han er ikke fuldstændig smertefri idag, men det er helt sikkert at det har hjulpet ham MEGET.
Jeg ville også undersøge foskellige muligheder inden jeg kastede mig ud i sådan en behandling.
sep 2007
Men ja, det er svært at beslutte hvad der er bedst for hunden.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Som Janie nævner,så tænk grundigt over det..
Samt jeg ville lige se hvilken effekt fodret havde,sammen med den smertestillende først..
Hofte Operation