{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Lever-guffere {{forumTopicSubject}}

Hejsa!!

Sofus mener at vi lige bør lade andre hunde for chancen for lever-guffere.. for det er TOPPEN siger han.

Køb en hel lever (det er billigst, især på tilbud); skær den i strimler og kog ca. 20 minutter i en gryde med vand. Har man en hund med "spise-vægring" kan kogevandet gemmes (evt. i isterningposer) i fryseren og så kommes i sammen med hundens mad. Det giver god appetit.

Skyl alt det ulækre kødsaft snask af under den kolde hane og lad det hele afkøle lidt. Skær dernæst i terninger (overvej selv hvor store i forhold til hunden) og læg dem i en brædepande med bagepapir i bunden og sæt dem i ovnen ca 30 min. ved 150 grader.
Rør rundt et par gange, så alt kommer i berøring med den varme luft i ovnen.
Efter tørring slukkes ovnen og ovn-døren står på klem indtil leverstykkerne er HELT kolde.
Puttes derefter i plastic poser og fryses: så kan man tage lidt op af gangen. (er man sen på den kan de tøs op i microovn ca 30 sekunder)

Det er både bedre (syntes Sofus) og billigere end hundekiks gnavepinde osv!

Sofus (og sansynligvis også alle andre hunde) er vilde med de godbidder.. han får et par stykker når vi laver dem.. ellers får han kun når vi "træner" og er i skoven.. så er jeg sikker på jeg kan kalde ham ind igen (SELVOM HAN ER EN BEAGLE) når bare han ved det giver lever guffer...


Sofus og Rita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lever-guffere
  • #1   11. dec 2005 Ja, lever-guffere er bestemt et hit hos de fleste hunde ;0)
    På Marlene & Samsons hjemmeside kan I alle se opskrifter på mange lækre hjemmelavede hundekiks - har prøvet flere af dem, og de falder bestemt også i god jord :0)
    www.grosserguiden.dk/Godbidder/godbidder.html
    Hilsen Malou


  • #2   11. dec 2005 God tråd. Altid rart med nye ideer til hundeguffer.
    Mine egne:
    1 dåse sardiner i olie (olien skal også med)
    1 helt æg med skal
    1 spiseske havregryn
    1-2spiseskeer ketchup
    timian eller oregano efter smag
    majsmel tilsættes til dejen hænger godt sammen.

    dejen smøres ud på bagepapir og bages ved. 175 grader til de begynder at stivne (5-10 min) Så skal de skæres i passende stykker og dernæst bages færdige.

    Hundene elske dem og de dufter dejligt pizzaagtigt :o)
    Calcium:phoshor forholdet er det rigtige, når æggeskalllen tages med.


Kommentér på:
Lever-guffere

Annonce