1.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvad gjorde vi forkert??! Hvad gjorde vi forkert??!

Vores tæve fik en dejlig hvalp ved kejsersnit i fredags. Men da der kun var en havde han svært ved at få ordentlig gang i mælken.
For en time siden ville jeg have været herinde og skrive at nu gik det godt. Han fik lidt MME i går aftes og lidt igen her til morgen efter i havde skrevet at det var ok. Så fik jeg ham lagt til et par gange hvor han suttede flot, og jeg så ham også selv begynde at spise et par gange. Så jeg troede virkelig at nu kørte det bare igen, men så for en halv time siden piver min tæve som hun ofte gør når når hun har hvalpe. Og så lå han bare og var død.
Nogle forslag til hvad vi gjorde forkert, var det fordi vi gav MME eller fik han for lidt. Sidder bare her og føler at det var vores skyld vi skulle jo passe på ham...!!
SNØFT

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gjorde vi forkert??!
  • #1   23. sep 2008 øv hvor træls smiley

men det er desværre hvad der kan ske - måske har hun kommet til at ligge på ham eller også var han måske bare ikke så frisk som i troede - men trist er det
    Fik I kun en hvalp ?? hvis ja - så kunne i jo melde jer til Ammestuen som ammemor til forældreløse hvalpe
    Måske en ide smiley

• #2   23. sep 2008 Har ikke forstand på det........Men kan det ha noget med at gøre, at moderen er i den alder?

• #3   23. sep 2008 Karin H J

Hvilken alder - der står da ikke noget om tævens alder ??
    men hvis man ser på alderen på deres hunde - så er det vel den fra 2005 som har fået hvalpe - og det er vel ok ?

• #4   23. sep 2008 Jeg synes bare det er trist. Har ingen forklaring på hvorfor.

• #5   23. sep 2008 Det er jo svært at svare på.... Det kan jo være alt muligt - hvis jeg var dig ville jeg da få den lille obduceret, så får du svar på hvad den døde af, og kan så sikkert også få svar på om det var jer der gjorde noget forkert....

• #6   23. sep 2008 For din tæves skyld, så gør som Karin foreslår - tilbyd jeres tæve som amme, måske ligger der nogle små hvalpe et sted derude og har mistet deres mor.....

ammestuen.dk

• #7   23. sep 2008 OK, det med alderen på tæven havde jeg ikke lige set. Så mit bedste bud er at tæven var alt for gammel til at få hvalpe og har derfor ikke kunne passe/tilføje hvalpen nok.

• #8   23. sep 2008 Karin F
    Moderen er 10 år gammel, står under profilen.

• #9   23. sep 2008 Trådstarter har ikke skrevet hvilken tæve som har fået hvalpene, den fra 1998 eller den fra 2005.

• #10   23. sep 2008 Det står i hvalpens profil.........hvem moderen er.

• #11   23. sep 2008 Hvad i gjorde forkert: Avlede på en 10 år gammel hund... Perverst efter min mening!

• #12   23. sep 2008 I profilen står der:
    Hun stak af en aften for 2 mdr. siden lige da hendes løbetid var ovre(troede vi). Men da hun ofte har været falsk drægtig fandt vi først ud af igår at hun var rigtig gravid, da hun fik veer. Han er så taget ved kejsersnit her til morgen...Surprise surprise.

Det er jo hvad der kan ske. Men vil nok alligevel mene at alderen spilder en rolle. Og MME er godt nok, de skal bare lægges til tit.

• #13   23. sep 2008 Buff X - Har lige været inde og kigge på hvalpens profil - havde din tæve ikke en kasse hvor hun kunne ligge i fred og ro med sin hvalp ? Hvis ikke kan den lille jo være både af både kuld og træk - bitte små hvalpe kan ikke holde varmen selv, derfor sover de i bunke, og det er svært for din tæve at holde sin hvalp varm, når den bare skal ligge på et tæppe på gulvet, uden nogen form for afskræmning.

Jeg syntes det fremgår af din tråd at din tæve har haft hvalpe før, så burde du da vide den slags forhold bør være iorden.....

• #14   23. sep 2008 smydi...ganske enig.......sådan et bette pus kan ikke holde varmen alene. Den vil bruge masser af kræfter på, at holde sig varm og derfor har han nok ikke haft kræfter til at spise......

• #15   23. sep 2008 Om natten lå de på vores badeværelse men fuld knald på gulvvarmen og om dagen var de i stuen så vi kunne holde øje med dem, nettop fordi hun nogle gange fik han puffet lidt væk fra sig når hun vaskede ham. Da han døde var han i stuen næsten lige ved siden af mig. Jeg sad i sofaen og gav min 5 mdr. datter mad så jeg så ikke hvad der skete, men 10 min. før så jeg ham ligge trygt op af sin mor og sove, så hvad varme angår havde vi fuldt styr på det.
    Hvad angår maden, så er det jo meget sværre og se hvor meget mælk han får, men jeg har set ham spise mindst 4 gange i løbet af formiddagen. Men måske var der bare ikke mælk nok, ved det ikke, og får desværre aldrig muligheden for at finde ud af det.
    Utroligt hvor magtesløs man kan føle sig når ens hjælp ikke slår til....

• #16   23. sep 2008 ej hvor sørgerligt.. og du der siger sin mening ... ta dog at læs lidt på hvad der sker inden du fordømmer folk ..du er sku for ...

• #17   23. sep 2008 Rigtig trist for jer - øv.... min ene tæve fik hvalpe for en uge siden - så føler med dig...

• #18   23. sep 2008 Har du ikke vejet ham hver dag ??
    Så kunne du tydeligt se om han fik nok at spise.
    Har du tjekket om han havde ganespalte ? Eller om han kunne komme af med både urin og afføring ?? Og hvis han har lagt med "fuld knald på gulvvarmen" som du skriver kan han være dehydreret...
    Men der kan jo være mange andre ting galt..

• #19   24. sep 2008 Buff X - du kunne jo nok have fået nogle svar, hvis du havde fået den lille obduceret.
    Fuld knald på gulvvarmen om natten og på stuegulvet om dagen..... ???? Jeg syntes da det er svar nok i sig selv - det er voldsomme temperaturforskelle, som sådan en lille fyr slet ikke kan tåle.

• #20   24. sep 2008 Ja han havde både afføring og tissede, så sent som en time før han døde(på min hånd) da jeg hjalp ham på patten.
    *smydi* hvis du har gulvvarme ved du at 25-27 grader gulvvarme er meget på denne tid af året, men 25-27 grader er ikke for meget varme for en lille hvalp. Havde han haft søskende at sove i bunke med ville det jo være mindst lige så varmt. Og stuen ja den har samme temp. så ingen svingninger der.
    Janett L han var tjækket for ganespalte
    Tina*tulls town* Det var faktisk takked være dit råd vi var ops. på om der var for lidt mælk, og begyndte at give ham tilskud, dyrelægen havde nemlig sagt at moren sikkert ville døje med for meget mælk, da der jo kun var en til at tage fra....Så tak for det:-)

Kommentér på:
Hvad gjorde vi forkert??!

Annonce