1.247 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

A. D
A. D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Fransk bulldog - Overvejelser før køb Fransk bulldog - Overvejelser før køb

Jeg er hundeelsker med stort H. Har hele mit liv vokset op med hund, på nær de seneste 5 år, hvor jeg har boet i en skøn lejlighed, i de mest fantastiske naturomgivelse, med skov, strand og vand. Der er ikke en dag i de 5 år, hvor jeg ikke har tænkt på at berige mit liv med en hund. Men som menneske, er jeg en der virkelig overvejer det at få en hund i mit liv, da jeg vil det bedste for en hund. Hunden skal berige mit liv, men jeg skal i lige så høj grad berige hundes liv. Og sikre mig de bedste betingelser, alt andet vil gøre mig ulykkelig og trist på hundens vegne.

Jeg har altid elsket franske bulldog, og har de seneste to år, læst og undersøgt mig til mere viden om racen. Og det er egentlig en af de primære årsager til at jeg har tilmeldt mig hundegalleriet.

Jeg vil gerne høre jer, som er så heldige at have en eller flere franske bulldogs, om hvad jeg bedst kan gøre, for at købe en fransk bulldog, som har haft de bedst mulige betingelser, lige fra fødslen af.

Det jeg ved, og som jeg også altid har gået ind for, er at det bedste jeg kan gøre, er at købe en fransk bulldog med stamtavle fra dk.

Har I andre gode råd?
Hvilke steder, kan I anbefale mig at købe hund fra, specifikke kenneler osv.?
Hvad ligger prislejet på?? , ikke at det kommer an på prisen, men jeg vil gerne have, at jeg har et lidt større beløb liggende på en bankkonto, som en form for "hundeopsparing", til nødvendige udgifter/eller skal vi kalde det forpligtigelser, såsom dyrelæge, større hundetilbehør, hundetræning mm.

Er det bedst, at købe en han eller tæve, når jeg "kun" skal have én?

Hvilke farve-betegnelser bruger man om franske bulldog?

Hvordan anbefaler du, at man gør når man får hvalpen hjem. Jeg læser, at nogle holder ferie, andre anbefaler, at man holder en normal hverdag, og vænner hvalpen til dagligdagen fra start af. men naturligvis gerne korte dage, hvilket jeg også har mange af ugens dage heldigvis

Jeg har mange andre spørgsmål, men de her er de vigtigste lige pt.

Tak fordi du kiggede forbi:)

Håber du vil ligge en besked/svar, hvis du kan råde mig godt på vejs:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog - Overvejelser før køb
  • #1   24. sep 2008 Bulldogklubben.dk der kan du i hvert tilfælde se farverne..:-))
    De er også rigtig søde til at svare på spørgsmål..

• #2   24. sep 2008 se indlægget der hedder Bullville...

• #3   24. sep 2008 A.D - velkommen til.

Du skal holde dig fra ALT andet end DKK-tavle.

Det undrer mig at du ikke har været på bulldogklubbens hjemmeside (bulldogklubben.dk), hvis du har studeret og læst om racen de sidste par år, for så ville du have svar på et par af de spørgsmål du stiller her.

På klubbens side er der flere opdrættere listet...

Held & lykke med din søgning :o)

• #4   24. sep 2008 Hov - mener at en FBer ligger på 10-12.000 med DKK tavle.

• #5   24. sep 2008 j N - nej, men som køber er man LANGT bedre stillet med DKK end de andre klubber, hvis uheldet skulle være ude, netop pga af sundheden og de arvelige lidelser racen er disponeret for.

• A. D
    A. D Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   24. sep 2008 Hejsa

Tak for alle jeres indlæg:) Jeg har skam været på bulldogklubbenshjemmeside, jeg vil nok "bare" sikre mig på alle fronter overhovedet, at jeg gør bedst muligt, for at give hunden den bedste start:)

Igen tak for jeres indlæg, I er vel nok hjælpsomme. Og tak for velkomsten.

smiley A. D.

Kommentér på:
Fransk bulldog - Overvejelser før køb

Annonce