Smalle næsebor. Smalle næsebor.
Hej
Jeg søger nogle som har fået oppereret deres hunds næsebor større.
Jeg købte en pekingeserhvalp i mandags og dyrlægen sige at det er fordi hvalpen har for smalle næsebor at hun hiver efter vejret.
Så han anbefaler mig at aflevere hunden hvor jeg købte den og få mine penge tilbage.
"Jeg spurgte ham så hvordan hvalpen fik større næsebor af det" hi hi
Ergo hunden er min og jeg kunne ikke drømme om at aflevere hende igen.
Så jeg må få hende oppereret.
Jeg har dog aldrig hørt om sådan en opperation så jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaring med dette.
Lige nu ligger min lille pige sovende og hiver after vejret øv altså..
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Tænk at man vil gå så langt, for at få et specielt udseende =o(
Det ville da være godt for din lille prinsesse, hvis sådan en operation kunne lade sig gøre, ellers er det da ikke et rart og værdigt liv =o(
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
God bedring til lillefisen skal det i hvert fald lyde herfra
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
Man kan jo selv prøve at trække været gennem et sugerør og se hvordan det er
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Mette O - hvorfor er det uetisk at operere luftvejene???? Det forstår jeg virkelig ik... Jeg er enig med dig i at det da ville være optimalt hvis luftvejene var i orden fra start af... Men man afliver den sgu da ik, når man har mulighed for at give den et godt liv...
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 10 Emner: 69 Svar: 238
Vi er helt enig. Det er nettop på grund af avlen at pekingeserne er ved at være en udø race.
Jeg har i mange år kæmpet for at den pekingeser som står bla.i dkk standart er det man skal avle efter.det er nemlig det jeg forstå ved en pekingeser,
Desvære har man præmieret overpelset fladnæset hunde hunde som ikke engang kunne få luft til at føde sine hvalpe selv.
Det er min mening at man dermed har ødelagt racen.
I dag er der kun en avler tilbage i Danmark i dkk og de har sjælent hvalpe,
Samtidligt er det netop overpelset for fladnæset og med sadan en rullende gang at det ikke er en hund mere.
Dette gør at der faktisk ikke er til at købe en med tavle i Danmark.
Jeg var heldig med min Sjuss d 4 hun er nettop lige det jeg forstår ved en rigtig pekingeser hun er sund og rask løber lige så stærk som de store af mine hunde og lige så langt hun ville kunne føde sine hvalpe uden problemer og hun er efter min opfattelse meget race tybisk.
Nå nok om det.
Jeg stolede bare for meget på opdrætteren hun sage at hun havde en lille næse og det jeg kunne se på billderne så det også fint ud. Desvære har jeg aldrig stødt på problemer med de smalle næsebor. Og dette var jeg så ikke opmærksom på..
Jeg har så fået hende hjem og derved er hun min hund og mit ansvar så jeg vil gøre det der skal til for at hunden kan få et godt liv.
Jeg vil bare ikke udsætte hende for en operation hvis det ikke hjælper.
Jeg har båret rundt på min gamle Sherrie i 12 år og taget diverse hensyn så hun fik et godt liv og heldigvis har jeg da ikke smidt rygsækken ud. Hi hi.
Bare lidt meget øv når jeg netop ikke ville have sådan en hund igen.
Opdrætteren smed forresten bare røret på og sagde at hendes hund ikke fejlede noget. Sjovt nok har hun dog selv skrevet på hendes hjemmeside at hun har en lille næse hvad hun jo også har ;men hun har sikkert ment smalle næsebor.
jul 2006
apr 2006
Derudover er jeg enig i at Karlslunde er yderst kompetente... MEN de er en pengemaskine uden lige... De operere gerne på hunde, hvor det enten ik er nødvendigt eller hvor det ingen gavn har... Så jeg ville bestemt ik nøjes med deres udtalelser i sådan en sag...
nov 2005
Du må gerne linke det vil være dejligt at høre om det.
jul 2006
Pengemaskine !!!!! simpelthen det værste vrøvl jeg nogensinde har hørt.
Faglig expertise koster, og ja Karlslunde er måske dyrere end andre hospitaler, men man er til gengæld sikker på at ens hund er overvåget under anestesien og dette er bestemt en mangelvare hos alm. dyrlæger som ikke er kompetente til at bedøve fladsnudede racer og hvor det ofte er gået galt.
Ingen dyrlæge med respekt for sig selv, ville operere en hund unødvendigt..... så den må du altså længere ud på landet med.
apr 2006
Det har intet med prisen på deres behandlinger at gøre... Betaler gerne prisen! Men er ik interesseret i at betale for unødvendigheder... Ej heller udsætte mine hunde for det!
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
Normalt når f.eks. franske bulldogs døjer med vejrtrækningsproblemer, så kan de gøre 3 ting - 1. forstørre næseborene, 2. fjerne slimsække i svælget og 3. forkorte ganen.
Det er så op til dyrlægen og vurdere, hvilke/hvor mange af de 3 ting som skal opereres, og vores franske fik lavet alle 3 ting.
okt 2007
nov 2005
Hvem r kvl.
apr 2006
Idag hedder selve dyrehospitalet "hospital for mindre husdyr"
http://www.dyrehospitalet.ku.dk/
nov 2005
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Det var så mit eget spørgsmål jeg mente var "off topic" i hht emnet i tråden...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 376
Hvilken hund gar du fået opereret? For hvad? Og hevm har konstateret at det var unødvendig?
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 801
Der har ingen komplikationer været og det var en frisk og glad hund jeg fik med hjem fra dyrlægen om eftermiddagen,
Dyrt var det nu ikke, i forhold til de priser jeg havde hørt herinde.
Jeg gav 5500 kr. for operationerne..
Held og lykke
apr 2006
Men vi har bla haft en hund unødigt indlagt... Hunden havde haft opkast og diare, hvilket vi efterfølgende fandt ud af var i omløb her i området... Andre hunde havde dog kunne nøjes med piller...
Derudover har jeg hørt om flere lign tilfælde... Bla syge hunde som man har valgt at lade gå gennem operationer på trods af at man burde have vidst det ikke ville gavne... Hundene er derefter døde... I mine øjne bør en dyrlæge vide hvornår grænsen er nået...
Endnu engang vil jeg lige sige, at jeg på ingen måde er i tvivl om deres kompetencer... Benytter selv Karlslunde Dyrehospital, og det har vi gjort i snart 15 år vil jeg tro...
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 1.032
Desuden kan jeg ligesom Line skriver også anbefale kvl, de her der en stor erfaring med den type oprationer.. :-)Held og lykke med det herfra:-)
jul 2006
citat
MEN de er en pengemaskine uden lige... De operere gerne på hunde, hvor det enten ik er nødvendigt eller hvor det ingen gavn har... Så jeg ville bestemt ik nøjes med deres udtalelser i sådan en sag...
Og derefter:
Citat
Benytter selv Karlslunde Dyrehospital, og det har vi gjort i snart 15 år vil jeg tro...
Sidste men ikke mindst tilføjer du så :
Citat
Anna - jeg har ik fået en hund opereret unødigt, for jeg fik jo konstateret af flere andre dyrlæger at det var unødvendigt
Alting her fortæller mig bare, at du skriver ting som ikke harmonere sammen, og tillige har du ikke selv haft erfaring med en sådan operation på dine hunde.
apr 2006
Michelle< Luft veje er noget af det vigtigste for en hund. så selvf skal den ikke lide men jeg syntes det er forkasteligt at hunde skal opereres for at kunne trække vejrer.Men self skal dte også ordnes.
Men min mening om denne operation er HVIS en hund gennemgår en sådan skal hunden neutraliseres med det samme. Da flere jo avler på disse og fortier dette problem. For self sker det t disse hunde indgår avl og det er bare ikke ok.
Nu læser vi som birthe p har skrevet . Birthe tag det ikke personligt. men citat " nu ligger min lille pige sovendene og hiver efter vejret øv" det er søndag i dag, vi siger det er konstateret fredag dvs hunden ikke kan få "luft/trække vejret" i mindste3 dage. Jeg spørger bare er det et værdigt hundeliv?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
okt 2007
Jeg er helt enig, sådanne hunde bør ikke indgå i avl, det er netop sådan noget uetisk avl, som kan ødelægger en race, men er det ikke tænkeligt, at to raske hunde også kan få hvalpe med disse problemer?
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 1.032
Nu er jeg en af dem der har benyttet karlslunde og har stor tiltro til dem og tænker derfor om jeg må have lov at spørge, hvilke ikke gode ting du har høret om dem..Ikke et ønske om at du skal nævne navne eller noget i den stil, men blot en oplistning/forklaring på hvad du mener med det du skriver, ville være super fedt.. Da en udtalelse som denne jo skaber bekymring:-)
nov 2005
Jeg er netop stærk modstander af disse hunde der jo ikke kan have et ordnelig hundeliv. Sakt hard og brutalt hun skulle være aflivet fra fødslen og man skulle ikke kunne pare disse 2 hunde igen. Samtidligt burde der hellerikke kunne avles på kuld søskende.
Nå men nu blev hun jo ikke aflivet fra fødselen og jeg var dum nok til at tro på opdrætteren om at hun jo lige har leget med de andre hunde ude i haven.
Da vi kom hjem var det nok fordi hun var et fremmede sted med andre hunde. o.s.v.
Jeg har kæmpet for at lave sunde pekingeser desvære bliver de andre stadig præmieret højt på udstillinger.
Hvis man læser race standarden for pekingeserne og ser det der får præmier jeg så kan min læsekundskaber og mine øjne ikke sammen.
Nu er jeg jo så bare solgt og vil ikke af med min lille pige hvis jeg kan hjælpe hende til et ordneligt liv.
Men avles på det bliver hun ikke.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 66
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 376
Ved ikke om det bare er fordi de er jealoux, eller hvad det handler om, men her på øen, hvor de fleste af deres klienter bor, har de altså et rigtig godt ry.
*Michélle - NU med en hund ekstra
Tror ikke på at de på Karlslunde med vilje vælger at udsætte dyr for unødvendige operationer. Det er ulovligt.
Bare fordi din hund havde dårlig mave og andre blev kureret med piller, er det jo ikke ens betydende med at den ikke også havde fysiske problemer. Fik du lavet en skopi på karlslunde? Eller hvilken operation er det du mener de ville udføre uden grund?
apr 2006
Emma fejlede intet andet (selvom det nu var slemt nok) - det får man sgu da at vide af dyrlægen...
Nej, min hund har aldrig fået lavet en skopi... Men ved at den af dyrlægerne vi bruger hos karlslunde har en ting med deres næser... Og hun er den eneste af de dyrlæger jeg har været ved som har ment hun skulle opereres... Alle andre, bla kvl, har sagt at det ik er nødvendigt, da hun får nok luft ind, ikke har nogle problemer, men blot har lidt lyd på sin vejrtrækning engang imellem...
Mette O - jeg er helt enig i, at der ALDRIG burde avles på hunde som har fået foretaget sådan en operation... Men desværre er moral og etik forskellig fra person til person...
nov 2005
Hvordan er det gået med din hund,
apr 2006
jeg er glad for at hører at du ikke vil avle på hende.
Nå vil i lige hører hvad "hundehandlern" sagde til mig da jeg fortalte om hvalpen. " jeg sagde jo til dig at den ikke måtte komme ud de første 8 uger" ikke engang ud at tisse..
åh jeg bliver så ked af at tænke på den hund.
apr 2006
nov 2007
apr 2006
nov 2005
Det er dejligt at høre.
Jeg skal til dyrlæge i næste uge så må vi se hvad de finder ud af.
hvad kostede det for sadan en opration min dyrlæge ved ikke helt om de tør lave den da de kun har gjort det på perserkatte,
så hven lavede den på din hund.
nov 2007
Birthe - Jeg fik det lavet på Dyrehospitalet Hobrovej - det var vist Morten Johannesen, som udførte operationen. Det kostede 5800. Hvis dyrlægen er usikker på, om de tør gøre det, så ville jeg nok vælge at få det gjort et sted, hvor de har erfaring med det. Bare for en sikkerheds skyld.
Smalle næsebor.