{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Pris - Blandings hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Hvad synes en blandings hvalp skal koste?
Synes i det kommer an på hvilke racer der er i, eller burde alle uægte (læs: blandings ) have samme pris?

Nu har jeg selv en blandings hund, men går da med tanken om at købe en hund til, og har længe tænkt over om det skal være en ægte eller uægte hund.

Og hælder nok mest til en ægte hund denne gang, ikke fordi der har været nogen problemer med Cali som jeg har nu, tværtimod smiley

Men når jeg så sidder og kigger på div. salgs annoncer omkring hunde til salg, så er det jo klart at ægte hunde koster mere.. Og derfor kan jeg stadig blive chokeret når jeg ser blandings hvalpe til 6-8000 kr.

Er det bare mig der er underlig?

Og hvem sætter egentlig prisen for hvalpe, både når det er ægte men også uægte?

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning af ca. 200 m² plæne 50.000 kr.
  • Nedtagning af loftlampe 130.000 kr.
  • Rydning af ukrudt langs hæk 50.000 kr.
  • Sprøjtning for ukrudt, 600 kvm muldjord/ ikke-anlagt have 85.000 kr.
  • Pudse vinduer 75.000 kr.
  • Ophæng lampe 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris - Blandings hvalp?
  • #1   13. dec 2005 Enig Maria, jeg mener kun man skal avle, hvis man mener man kan give noget godt til racen. Ikke bare for at få hvalpe, eller tjene penge

• #2   13. dec 2005 Min gamle blandings hund Freia, født 1992, kostede dengang 1000 kr.
    Det synes min far var dyrt, men han er også nærig.
    Jeg vil idag sige, at blandingshunde ikke må koste mere end 3.000, og det synes jeg også er dyrt.
    Men at folk giver penge for at købe en blandingskat eller kanin fatter jeg ikke! Der hvor jeg kommer fra kan man få alle dem man vil have, kastet i nakken smiley

• #3   13. dec 2005 Det er et spørgsmål om efterspørgsel.
    Det er opdrætteren der selv sætter prisen. Men hvis du er medlem af DKK og har avlet hunde med stamtavle, og en af dine tæver bliver parret ved et uheld med en hanhund der ikke er alvs godkendt eller af en anden race - Må du ikke tage mere end 1200kr for hvalpene. ellers Kan der bliver kørt en sag på dig, og du vil evt miste retten til at få stambogsført kommende kuld i x antal år.

Jeg synes det er helt fair. Jeg ville aldrig selv betale meget mere for en hvalp uden stamtavle:( men der er der åbenbart andre der vil og det holder prisen i top:(
    /alissa

• #4   13. dec 2005 til maria: alle hunde er sgu da ikke bla hunde selvom de ikke har stamtavle... man kan da godt få et kuld hvalpe med ægte forælder og at de hvalpe ikke har papir.... så er det da ikke bla ??? en bla hvalp er da et "gadekryds" men synes nu også at prisen for en uægte hund uden papir er blevet for vildt med prisen se bare en Chihuahua uden papir eller en bla med en chihuahua der er da mange der vil tage 4000kr op op efter synes at det er dyrt når det er en bla.

• #5   13. dec 2005 Meget af det arbejde og priser på chip, ormekure osv. koster det samme ligegyldigt hvilken hund det er. Jeg mener at alle hunde uden stamtavle skal koste mellem 1500 - 3000 ikke mere. Hvis det er med stamtavle er prisen højere da man har flere udgifter..

• #6   13. dec 2005 Randi: hvilke flere udgifter har man med hunde med stamtavle? andet end stamtavlen selvfølgelig, men den siger alle jo ikke koster så meget ( ved ikke lige hvad den koster ).

Synes en blandings hund er lige så god som en ægte med stamtavle, synes prisen skal ligge mellem 2000-4000 afhængig af racerne der er i hunde

• #7   13. dec 2005 jeg tror at prisen hun mener er at en hund med stamtavle er at man har været meget igennem for at få hannen gokendt til avl og at man kommer på en del udstillinger.... men er dog enig en hund er en hund uanset racen.

• #8   13. dec 2005 Julebøllehatten: Nu har jeg for sjov bare kigget på dyreinternater hjemmesiden, og jo, du har ret, der er lidt flere blandings hunde, men tro mig, der sidder også en del ægte ( med eller uden stamtavle melder historien ikke noget om ). så den holder ikke helt :o) men høvl for du ikek af mig, du har jo lov at ha' din egen mening, jeg har bare den modsatte holdning, synes bl.a er helt okay

• #10   13. dec 2005 Hmm.. jeg har givet 3000 for andrea, hun er jo blanding, ikke vacineret, ikke chipset, eller noget, syntes også det var meget , og så har jeg faktisk fået en hund der INGENTING kan selvom hun er 9 md.

• #12   13. dec 2005 Dorthe G: Jamen jeg sad og kiggede på en anden internet side, og så at der var en blandings hund (med 3 forskellige racer) og prisen var 6.500 netop fordi det er en "mode" hund.

De 3 racer der var i den var fransk bulldog, mops og pekingeser. Som de fleste ved elsker jeg hunde, og har en speciel kærlighed for mops, og selvom denne hund der var til salg lignede en mops mest, så ville jeg ALDRIG købe den, for det første fordi der er så mange racer i den, for det andet pga. prisen... Synes det er en sindssyg pris for sådan en hund..

• #13   13. dec 2005 Marie Louise J: Hehe ja min vuf var ikke viiiildt dyr (jeg gav 2500 kr) Men det syntes min mor sgu var dyrt, netop fordi hun er blandings hvalp, og som min mor sagde "Det burde da være ulovligt, engang kunne man få dem kastet i nakken for 100 kr) hehe ja der er vist noget om det.. smiley

• #14   13. dec 2005 Dina: Jeg tror heller ikke at der er mange ægte hunde på internater, for det er vist de færreste der giver 15.000 kr for en hund, for derefter at aflevere den... ikke sagt på den måde at ingen gør det, men tror nu mest det er folk med blandingshunde og "billige hunde"..

Jeg ville faktisk ha købt en hund fra et internat da jeg skulle have hund, men pga. flere ting kunne jeg ikke, for det første fik jeg at vide at de helst ikke ville sælge til en der kun var 23 år og førstegangs hundeejer, og for det andet bor jeg i lejlighed.

Jeg blev faktisk lidt mærkelig over det, for hvad er vigtigst min alder og bopæl eller at hunden får det godt?

Jeg har hørt flere mennesker (og folk der er en del ældre end mig) som er blevet afvist når de har ville købe hund på internat.

Men selvom jeg elsker min lille vuf, som jeg købte igennem en dame i jylland, ja så ville jeg sgu aldrig ha givet 6000 kr for hende, heller ikke selvom der er mops i.

• #15   13. dec 2005 synes også at blandings hunde er ok men man skal tænke over hvad man blander med da der er racer der er ulovlige Osv... men man skal også tænke over hvad det er for en blandingshund man køber eller får da der er i denne blanding måske er en hund som kraver meget og man ikke lige har tiden til det... men synes alt det om stamtaler og ægte hunde er ved at gå hen i et mindre skænderi herinde på dyregalleriet vi er alle her at sammen grund i at hygge sig og dele ens hund med andre hunde elsker, og MIN MENING er alle hunde lige skønne og vidunderlige uden stamtavle eller med… man forelsker sig i dyret som det ser ud og ikke i papir.

• #16   13. dec 2005 Betina: Hvad mener du med at din hund ikke kan noget, mener du udstillingsmæssigt eller tricks?

• #17   13. dec 2005 Tina B: Jeg er enig med dig, alle hunde er lige skønne smiley

• #18   13. dec 2005 det jeg mener er at hun ikke er renlig, lystre ikke, kan ikke gå i snor, osv.

• #19   13. dec 2005 Betina: Ok, men det har da intet at gøre med at hun er blanding.. Min er blanding og hun kan da en masse, og dem jeg kender der har blandings hunde deres hunde kan de ting de er blevet opdraget/lært..

• #20   13. dec 2005 nej nej det siger jeg heller ikke hehe.. har intet imod blandinger, det er jo det eneste jeg har ;D

Men det er prisen jeg tænker på...

• #21   13. dec 2005 He he Julebøllehatten.... jeg er kun enig med at man skal tænke over hvad man blander sammen.... og jeg selv er da lidt ked af at Frede ikke har papir da jeg gerne vil gå på udstillinger med ham da jeg selv synes at han er en flot Chihuahua... men det tænkte jeg jo ikke over den gang...

• #22   13. dec 2005 Betina: Åhh ok, så misforstod jeg dig vist smiley sorry smiley

• #23   13. dec 2005 hehe det er iorden...

• #25   13. dec 2005 hej Betina: har selv haft en hund som sked og pisset hele mit hjem til uanset hvad jeg gjorde jeg var tosset på mig selv over hvorfor gør han det???? og jeg arbejdet meget med ham og igennem langt tid hjælp det ikke han ville kun gøre dette inden i huset.. men efter lidt efter tanke så er det jo nok fordi at han kom fra en gård og bode ude sammen med moren og kom aldrig ind.... men måtte af med ham da jeg ikke magtede mere, var til dyrelæge og sådan en som kunne hjælpe hunden med at se hvad hans problem var... men intet skete...

• #26   13. dec 2005 puha... det lyder jo næsten som andrea... hmm.... ved heller ikke om jeg magter det, men nu må vi se...

• #27   13. dec 2005 ja jeg kender det alt for godt....

• #28   13. dec 2005 Julebøllehatten: Jeg er ikke 100% sikker, men har ladet mig fortælle at stambøger ikke medfølger hunde på internater, men som sagt noget jeg kun har ladet mig fortælle.

Jeg forstod heller ikke dit indlæg som du havde noget imod blandinger :o)

• #29   13. dec 2005 jeg tager dem helt roligt....

• #30   13. dec 2005 Ups jeg tager det skam helt roligt smiley

• #31   13. dec 2005 nej nej slet ikke jeg kan udemærket godt forstå at nogen vil ha en hund med stamtavle hvis man skal bruge sin hund til noget andet end kæle.... men der er jo også dem som ikke har så mange penge som køber hunde unden da den ikke skal bruges til avl eller udstillinger....

• #32   13. dec 2005 se min Frede begge hans forælder har stamtavle men det har han ikke det gør da ikke ham til uægte .....

Kommentér på:
Pris - Blandings hvalp?

Annonce