4.337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hvem ejer hunden???? Hvem ejer hunden????

Jeg har tænkt lidt over når man er et par og køber en hund hvem ejer den så når den ene står på købskontrakten og den anden har betalt hunden????

Hunden er ikke registreret i dansk hunderegister og der står ingen ejer på hendes stamtavle....

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem ejer hunden????
  • #1   1. okt 2008 hund skal reg i dansk hundereg. og den der står på de papire ejer hunden. så er det ligemeget hvem som har betalt den...

• #2   1. okt 2008 Hmm ved ikke hvordan det er hvis hunden ikke er registreret i dansk hunderegister som den skal.

• #3   1. okt 2008 Tja -så skulle den jo gerne registreres (det er jo lovpligtigt). Og den der i DHR står sm ejer, må jo så betragtes som værende ejer, uanset hvem der har betalt.

• #4   1. okt 2008 Hunden SKAL registreres i dansk hunderegister, det er lovpligtigt at de er registreret og chippet senest når de er 4 måneder.

Men umiddelbart må det være den der står på kontrakten der ejer hunden.

• #5   1. okt 2008 Ja det er vel den der står på kontrakten ...

• #6   1. okt 2008 Jeg ved godt hun skal registreres... Det er min kæreste som har betalt hende og derfor mener han at det er hans hund... Derfor har jeg ment at det er ham som skal ordne de papirer men det får han bare aldrig gjort... Det er mig der træner med hunden og gør alt med hende...

• #7   1. okt 2008 Hun er registreres i sverige

• #9   1. okt 2008 Men noget helt andet er , hvis man køber hunden som par er den vel fælles eje, hvor man så aftaler hvem der skal ha hunden i tilfælde af at man går fra hinanden...

• #10   1. okt 2008 Det har vi også gjort med alle de andre dyr... Han ville slet ikke have den race til at starte på... Men så fik jeg ham overtalt alligevel fordi jeg er vild med den race... Vi havde stået skrevet op til hende i halvandet år og da hun så var blevet født så skiftede han mening igen.... Der slog jeg så i bordet og sagde at han ikke kunne springe fra så sent... Men nu fordi hunden var så dyr så mener han at det er hans hund fordi han har betalt...

• #11   1. okt 2008 Et eller andet sted synes jeg ejer-forholdet er uvigtigt i forhold til hvem, der har ansvaret for hunden.

Når den ikke er registreret, så er den vel heller ikke forsikret? Og hvem af jer, skal så betale, når den laver skade på mennesker, dyr eller genstande?

I forhold til ejerforholdet, så er det den, der har kvitteringen der er ejer, så længe hunden ikke er registreret. På den måde er den ligestillet med et køleskab eller en cykel.

• #12   1. okt 2008 Mon ikke man kan skrive begge navne på registrerings papirene ? Hvis det er mest dig der beskæftiger sig med hunden, skal du vel i det mindste være medejer.
    Har i talt om, hvem der skal have hunden, hvis det skulle ske at I går fra hinanden (hvilket man selvfølgelig ikke håber) ?

• #13   1. okt 2008 altså forstår ikke at du ikke får hunden registreret når du mener den er din, argumentet med at han så siger at det er hans fordi han har betalt og at du derfor ikke registrere den holder ikke, for så må du vel også mene den er hans når du lader være

• #14   1. okt 2008 Det er så desværre det der lige er sket... Vi er ikke sammen mere og jeg skal finde et andet sted at bo.... Han egner sig slet ikke til at have en hund af den race da han ikke kan finde ud af at være konsekvent men det vil han selvfølgelig ikke selv indse... Og han ved også han kan gøre mig ked af det ved at beholde hende....

• #15   1. okt 2008 altså når man køber en hund med tavle skal den ejerskiftes ligesom en bil.. hvorfor ordner du ikke bare papirene til dit navn og så er den potte ude.. så den kan reg som den skal og have forsikring og alt det.. og hvis i er et par har i vel også fæls økonomi det kan godt være han har betalt men så har du vel betalt noget andet.. og hvis det er dig der står for hunden så kan jeg ikke se noget forkert i du skriver den ind i dit navn. hvis han ikke er tilfreds med burte han jo have fået fingeren ud af....

• #16   1. okt 2008 hos os er det mig de rhar hund og sørger for alt, resten af familien klaper bare en gang i mellem og så lufter manden hvis jeg ikke er hjemme

• #17   1. okt 2008 Well.. Først til mølle får først malet..

Registrer hunden først og så er hunden juridisk set din...

Men det gavner nok ikke just tonen..

• #18   1. okt 2008 anna se at få de papire lavet i en helves fart, så kan du bare bede politiet om at hente den hvis han ikke vil udlever den.. du har vel været så smart at tage papirene med dig

• #19   1. okt 2008 Jeg bor der stadig til jeg finder noget andet men jeg har jo så slet ikke nævnt noget om det her på det sidste for så får han det jo bare gjort... Men jeg tror også bare jeg skal være hurtig snart og så få det gjort.... Han taler så heller ikke så pænt til mig mere alligevel så tonen derhjemme behøver jeg vidst ikke bekymre mig om

• #20   1. okt 2008 Anna -jeg kan slet ikke forstå man ikke taler om "hvad nu hvis" når man køber hund.

Men skynd dig at få papirerne sendt afsted.

• #21   1. okt 2008 Hunden er fra Sverige..... Hvem har I opgivet som ejer på importtilladelsen?

• #22   1. okt 2008 Og ellers..... Skynd dig at registrere den i dansk hunderegister!

• #23   1. okt 2008 Det er mig der har søgt om tilladelse til at importere hende og det er mig der står på købskontrakten.... Så der er det jo mig der står som ejer

• #24   1. okt 2008 Disse papirer er officielle papirer så hvis du får hende registreret med det samme burde det være lige ud af landevejen....

• #25   1. okt 2008 Okay det må jeg få gjort når jeg kommer hjem for jeg ved at han kun vil beholde hende for at gøre mig ked af det.... (Han opfører sig ikke så voksent) Men ja som jeg har skrevet før så egner han sig slet ikke til at have sådan en race for han er overhovedet ikke konsekvent og han flipper helt ud når hun ikke kommer når han kalder... Og det er jo ikke det racen er mest kendt for at gøre

• #26   1. okt 2008 Hvis du har købskontrakten med dit navn på er det jo ingen sag at få den chippet og registreret i dit navn også. Og så har han ikke noget at komme efter.
    Held og lykke med det

• #27   1. okt 2008 Hun er chippet men hun kommer jo fra sverige så hun er jo ikke registreret i danmark

• #28   1. okt 2008 Nå, på den måde smiley

• #29   1. okt 2008 husk du skal forbi dyrlægen for at få hende registreret

• #30   1. okt 2008 Når det drejer sig om en hund de er chippet i uslandet og derefter importeret kan den registreres på en af følgende måder:

Du kan bede din dyrlæge indberette hunden. Dyrlægen opkræver også registreringsgebyret på kr. 85,00.
    Hvis dette ikke er muligt, bedes du til os sende kopi af stamtavle, dyrepas eller anden dokumentation, hvoraf hundens race og ID-nr. (chip eller tatovering) fremgår. Vi skal yderligere bruge dit navn, adresse, tlfnr. og fødselsdato. Registreringsgebyret på kr. 85,00 kan medsendes i check eller overføres til girokonto kat. 01 nr. 1018051 eller bank reg.nr. 5473 kontonr. 1525857. Vi kan endelig sende dig et girokort.
    Er din nye hund (uanset om den er dansk eller udenlandsk) ikke mærket, skal du bede din dyrlæge mærke hunden.

Så det vil sige at importilladelsen kan bruges til registrering da de rette oplysninger står på denne...

• #31   1. okt 2008 Anna

den er vel ikke længere end at de var dig der ville have hunden, dig der giver den mad, passer den, og træner den, det er da bare at få sendt papirene afsted, hvis han brokker sig så sig han får da bare pengene tilbage.

• #33   2. okt 2008 Vi er ikke gift og jeg har tilbudt ham penge for hende men han siger han stadig vil beholde hende....

Nu var jeg oppe ved dyrlægen i går og få hende registreret i mit navn og så må jeg jo se hvor sur han bliver når han finder ud af det...

Kommentér på:
Hvem ejer hunden????

Annonce