{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Ingen gåtur i regnvejr? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har altså bare en lidt sær hund..

Hun nægter simpelthen at gå tur i regnvejr. Hvis det regner hele dagen så blir hun bare inde, og vil kun lige ud i carporten for at tisse. Jeg har prøvet at trække hende med, men vi når ikke engang 100 meter, for hun stritter bare imod.
Hvis vi er ude og gå og det begynder at regne kan hun finde på at genne sig under en busk, og så ellers løbe så godt hun kan hele vejen hjem.. Vi har prøvet at give hende et dækken på, men lige lidt hjælper det..

Er jeres hunde lige så sære, eller går de gladeligt med uanset vejret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen gåtur i regnvejr?
  • #1   1. okt 2008 Min Enzo er lige sådan.. han jubler og hopper rundt og glæder sig til at gå tur, lige indtil vi kommer til yderdøren og han ser det regner, så stemmer han i med alle poter og må bæres ud. Ude ligner han en der bliver pisket og han forsøger ihærdigt at bestemme den hurtigste vej at komme hjem.... På den måde er jeg ikke i tvivl om at hvis han en dag render væk så er han mere end godt i stand til at finde vejen hjem selv

  • #3   1. okt 2008 Kenzo kunne heller ikke lide regn da han var mindre, han nægtedeogså at gå. Så købte vi en jakke og den brugte han et par gange og efter det har han være ligeglad med regn.
    Tiki kan heller ikke lide regn, vi prøvede at give hende jakken på men hun kan ikke lide seler, halsbånd ja og jakker så det gav ikke pote, så hun er stadig ikke glad for regn. Vi går ture, men det går lidt langsomt for Tiki gemmer sig nemlig også under en busk eller hvad hun nu kan gemme sig under.


  • #4   1. okt 2008 Kelbi er heller ikke vild med regnvejr og kulde generelt,
    hun stritter også imod og vil ikke med ud af opgangen, men jeg er heldigvis stærkere end hende ;o) Men hvis bare hun får et dækken på går det meget bedre.

    Lupo der imod er fuldstændig ligeglad, der kan gå lang tid før han overhovedet opdager at der kommer vand oppe fra :o) *LoooooL*


  • #5   1. okt 2008 min gamle yorkie ku seriøst klemme ballerne sammen i 24 timer hvis vejret var dårligt - for ikke tale om at hun skulle sætte sin prinsessemås ned i våde klamme ting... gaaawd

    Pixel er ligeglad... hun har så meget underuld, at hun ikke bliver våd andet end på ydersiden. Hun er næsten lige kommet pladder-regnvåd hjem, fordi husets teenager har haft hende med nede og fræse med en kammerat og hans hund.


  • #6   1. okt 2008 Freja HADER os regn, hun kan os holde sig i laaaaang tid hvis der regner, jeg har endda forsøgt at tage hende med ud og lege og vise hende det sjovt at være ude i regn vejr, men nej... hun gider ik...

  • #7   1. okt 2008 Silas hadede regn til at starte med, men tvang ham ud for at tisse, da han stadig ikke var renlig. Han er stadig ikke fan af regn, men kan i det mindste få ham ud og tisse, men så vil han dælme også ind igen.

    Lilly ser også helst at vi bliver hjemme når det regner.


  • #8   1. okt 2008 Nårh hun er langt fra den eneste kan jeg se.. man blir bare liide misundelig på dem der bare stavrer afsted med deres lige så glade hund, når ens egen ser sådan her ud:

    (link fjernet)

    Og så er der jo bare masser af krudt til ballade når ikke man har været ude.. For jeg har opgivet at hive hende.. Der er lange spor efter hendes poter i skærverne ude i indkørslen smiley


  • #9   1. okt 2008 Sådan så Mille også ud da hun var lille, men hun fik ikke lov til at bestemme ov vi skulle gå tue eller ej, og nu siger hun ikke noget til det...

  • #10   1. okt 2008 Freja gider ik men hun skal ud og tisse, men hun sætter sig os med det samme vi kommer ud og så løber hun ellers tilbage for at komme ind....

  • #11   1. okt 2008 Hehe, Asya er heldigvis kommet over det.. I starten var hun også træt af regn og kunne holde sig usandsynlig længe, men nu er hun ligeglad, hun elsker at komme ud, meeen, hvis det regner meget voldsomt så tøver hun lidt, men går altid med ud smiley

  • #12   1. okt 2008 Hehe ja, og billedet er taget før hun er kommet ud i regnen..

    Kiwi ligner simpelthen en der er lige ved at dø når jeg tager hende ud. Hun ordner også det hun skal lige med det samme, og forventer så at komme ind igen.. Hun kan simpelthen stritte imod, pive, ryste og hyle på hele turen. Jeg har præsteret at slæbe hende rundt om huset, men det tog også 20 minutter, og hun blev stort set løftet hele vejen i snoren, for benene ville bare ikke..

    Kan ikke rigti finde ud af om jeg bare skal slæbe hende, eller om jeg skal respektere at det vil hun heller undvære. turene sku jo egentlig være for hundens skyld. Indtil nu har der nemlig kun været en dag hvor det regnede hele dagen.. men nu bliver det jo snart vinter.


  • #13   1. okt 2008 Det er vel et sprøgsmål om hvad man vænner hunden til fra start. Det er nok næppe alle hunde der vil brude sig om styrtende regn. Men hvis man fra start vænner hunden til at en smule regn ikke er et problem, så skulle de fleste hunde vel kunne lære at gå tur i regnvejr osse.

    Her bliver der ikke spurgt om han vil gå tur, vi går bare... Og så følger han efter.

    Møffe var ikke begejstret for regnvejr i starten, men hund fandt hurtigt ud af det


  • #14   1. okt 2008 Gitte, nej du så os ikke, for jeg er syg..... smiley

  • #15   1. okt 2008 Jeg ville blive tosset i hovedet, hvis hunden var sær bare fordi det regnede..

    Jeg er bange for, at her i huset er det IKKE en option at vælge fra, når vi har planlagt en gåtur - og så er vejret egentlig underordnet.

    Jeg kan heller ikke forestille mig det ske.


  • #16   1. okt 2008 Ingen reaktioner på regn her:-)

    Luna hygger lige så fint i regnvejr som tørvejr.. Måske endda bedre *S*


  • #17   1. okt 2008 Min den ene kigger undeerligt på mig, som om hun sige, gå du bare tur, jeg bliver her

  • #19   1. okt 2008 Der er nu ikke blevet taget hensyn til om det regner eller ej her hjemme... Men når hun i over 20 minutter, nægter at gå, og man bare trækker hunden 20 cm ad gangen. Så undrer man sig.. men hvem ved, måske ændrer hun sig, måske ikke.

    Og ja, jeg er nogle gange også ved at blive tosset i hovedet over hende smiley


  • #20   2. okt 2008 Her er det bare skønt og komme ud og gå når det regner, for så skal vi ikke døje sådan med varmen :). Men når det vælter ned i lårfede stråler, så gider vi ikke ud smiley

  • #21   2. okt 2008 Saga har ingen problemer med regnvejr vi gik en rigtig go' gåtur i øsende regn igår, og bagefter skulle hun da lige rende rundt og lege i haven, hun er fuldstændig ligeglad med at det regner smiley Århhh Kiwi det bette pus altså, kan det være at hun fryser og det også har en betydning? Ellers må Saga og jeg komme forbi næste gang det regner så kan det være Saga kan lokke Kiwi ud i regnvejret smiley

Kommentér på:
Ingen gåtur i regnvejr?

Annonce