867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kan jeg tillade mig det?? Kan jeg tillade mig det??

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal.
Situationen er denne:
Omkring 10 gange har vores nabos hund kommet hen til vores hus. Lige pludselig står den i vores stue hvis vores dør har været åben, står i vores gang eller render ude i haven. Vi kender ikke naboen (eller hunden). Vi bor på landet og de bor faktisk et stykke væk, så jeg kan ikke forstå de tør la den rende vidt omkring. Kan jeg tillade mig at ringe til dem og PÆNT be dem om at holde den hos dem selv??
Vi har 4 børn som er lidt bange for store hunde og en hvalp som er skrækslagende for hunde (endnu) og jeg er bange for hunden måske kan jage vores hvalp væk (selvom den ved hvor den må gå til). Deres hund er en blanding af labrador.

Hvad mener I jeg skal??? Er jeg bare en pivskid???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg tillade mig det??
  • #1   2. okt 2008 Det kan du sagtens gøre på en måde, så der ikke bliver konflikter ud af det.

Jeg kender dog godt dit dilemma - vi har en lignende situation her hvor jeg bor, hvor hunden dog ikke kommer HELT ind - men løber på vores grund.

Vi har ikke gjort noget fordi generne ikke er meget store - det synes jeg de lyder at være til hos jer.

Så på med vanten ;o)

• #2   2. okt 2008 nej det syntes jeg ikke -- de har pligt til at holde hunden på deres grund - og bare præsentere dig og fortæl at i ind i mellem får besøg - og hyggeligt som det nu kan være med besøg - så er jeres børn utrykke ved den og i er lidt bekymrede over risikoen for at den evt bliver kørt ned -- sig evt at i hellere ville have dem over til en kop kaffe end hunden *GG*

• #3   2. okt 2008 Det sys jeg godt du kan tillade dig.. Vi havde selv en stor schæfer (staves?) rendende engang, der ringede vi til ejeren og bad pænt om de ik nok ville holde den hjemme.. smiley der var overhovedet ingenting med dem.. smiley

• #4   2. okt 2008 Jeg sys det er ok, at du ber dem holde sin hund hjemme......

Det er da ik særlig fedt, at der lige pludselig står en fremmed hund uden ejer midt i ens hjem.
    Det ville jeg sgu heller ik finde mig i.

Og ku da egentlig heller ik forestille mig, at dine naboer selv gad hvis det var dem som fik uventet besøg på den måde.

• #5   2. okt 2008 vores nabos store dejlig basse havde får vane at løbe over vejen og op til os og skide i gåeden -- var sku lidt træls -- men det var endnu mere træls at skulle gå over og fortælle dem at basse altså blev ramt af en lastbil en morgen hvor han havde været på besøg - og nu lå fuldstændig smadret oppe i grøften...

• #6   2. okt 2008 De gange den har været inde blir man altså vildt forskrækket. For den er stor men sød og fredelig.. Men stadigvæk!!!

Ok jeg må prøve at tage flinke-vanten på og ringe. Min mand ved hvem de er og siger de er vældig søde. Og jeg er nu heller ikke sur over det. Synes bare det er irriterende og utrygt for børnene og vores hvalp.

Tak for Jeres opbakning

• #7   2. okt 2008 Jeg ville også i første omgng ta kontakt til dem og fortælle dem at det er et problem for jer. Eventuelt minde dem om at de er forpligtet ved lov til at holde deres hund på egen grund.

Hvis det så ikke hjalp, så ville jeg læsse hunden i bilen og aflevere den på nærmeste politi gård eller internat som en strejfer, så skla de betale for at få deres hund igen.

• #8   2. okt 2008 Du kan sagtens tillade dig at ringe.
    Så li en update på situationen.

• #9   2. okt 2008 selvfølgelig kan du tillade dig at ringe

• #10   2. okt 2008 det kan du sagtens gøre, det er jo trods alt jeres grund hunden render på..

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #11   2. okt 2008 Næste gang hunden kommer, så ta den i snor, og gå tilbage med den.

Fortæl så pænt hvad du har skrevet her *S*

• #12   2. okt 2008 Ja det kan du da, den skal jo ifølge loven blive hjemme på egen matrikel smiley

• #13   2. okt 2008 jeg var gået hjem med den, og forklaret dem hvorfor det var en meget dårlig ide den kom på uanmeldt besøg.......

hvis problemet bliver ved og de ikke gør noget ved det havde jeg sat den af på politistationen!
    så ringer de til familien, og familien får en bøde (så kan de lære det)

• #14   2. okt 2008 JA DA

• #15   2. okt 2008 De har pligt til at holde den forsvarligt indhegnet på egen grund, så det skal du slet ikke bekymre dig om. smiley

• #16   2. okt 2008 Jeg kan absolut ikke se at der skulle være noget galt i at ringe og bede dem hente hunden, og så i øvrigt holde den hjemme fremover. Det har de jo pligt til, og hvis man lægger ud med at sige det pænt og ordentligt har jeg osse svært ved at tro at det skulle give problemer med naboen fremover:o)

Kommentér på:
Kan jeg tillade mig det??

Annonce