{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.799 visninger | Oprettet:

renlighed i lejlighed vs. Hus {{forumTopicSubject}}

hej jeg bor i lejlighed på 1. sal. Jeg har store problemer med at få Ibber renlig desværre... Jeg synes personligt jeg har oplevet at der er flere lejligheds-beboere der har problemer med renlighed end dem der bor i hus.

Jeg har tænkt tanken: hunden tisser, man skynder sig at tage den i agten. Så skal jeg ud og have sko, jakke og snor på hunden. Ud af døren, og bære hunden ned af trappen og endelig ud... Det er jo en del længere "proces" end bare at åbne døren ud til haven... Kan det ikke have indflydelse på hvor hurtigt hvalpen fatter det?

Ved i hvert fald at vores hund stort set har glemt hvorfor han kommer ned. Tror der sker for mange ting som distrahere ham fra at se sammenhængen imellem TIS PÅ GULVET= UDENFOR

Hvad siger i? nogen der har overvejet noget lignende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlighed i lejlighed vs. Hus
  • #1   2. okt 2008 Os der bor i hus lukker jo ikke bare hunden ud, når vi træner ;o)

    Vi går jo med - og har derfor de samme behov for påklædning som du har.

    Vi har løst det ved at have et par sko stående - jakken.. Tjaa, det er ikke altid vi har kunnet nå det, så vi har frosset lidt i den periode ;o)


  • #2   2. okt 2008 Altså vi bor også i lejlighed, og ja det kræver self. 1-2 ekstra tisseture, men vi har ingen problem hun er renlig.

  • #3   2. okt 2008 ch, kvinde
    Jeg mente heller ikke at i bare smider hunden ud i haven:o)
    Men det er jo lidt nemmere/hurtigere at smutte hen til havedøren og hoppe i et par sutsko og ud med hunden:o)

    Jeg skal fx. tage hunden, få moslet sko, jakke og snor på. have låst døren op og i, med af alle trapperne og ud. Så skal vi ca. 6 meter hen af vejen for at komme til græs eftersom han helst vil tisse der.. når vi endelig kommer ned har han travlt med alt mulig andet, og glemmer tisseriet:o)


  • #4   2. okt 2008 Jeg træner også renlighed, men går sgu ikke med ud hver gang - også fordi døren står åben meget af tiden.
    Da vi boede i lejlighed løb jeg ned maaaaaaange gange om dagen, og gerne bare i det jeg stod i ... koldt om vinteren *LOL*
    - men lige lidt hjalp det, han pissede alligevel inde.
    Mener at kunne huske han først var helt renlig omkring 1 år, og så sent er de aldrig blevet renlig mens jeg har boet i hus med have.


  • #5   2. okt 2008 lisa
    Jep.. Det tog i hvert fald længere tid at gøre min lejlighedshund renlig end den jeg havde da jeg boede hjemme ved de gamle - netop pga det du beskriver i dit indlæg


  • #6   2. okt 2008 jeg synes bestemt også det er et ekstra stort arbejde... måske også fordi han ikke har forstået at han bare skal give lyd/tegn/gå til døren eller noget for at komme ned og tisse... Han ser simpelthen ikke sammenhængen?

  • #7   2. okt 2008 Tja -da jeg havde Happy boende var han jo heller ikke renlig i starten. Detvar osse noget med at have et par sko stående ved døren (nogen der er nemme og hurtige at stikke i), og så måtte man altså bare stå og fryse mens hunden fik gjort hvad den skulle.

    Happy havde i tillæg osse konstant tynd mave de første 14 dage, og alligevel var han renlig efter en uge, såfremt man holdte øje med hans signaler.

    Men i den tid fik jeg dælme motion. Sov på sofaen (hundene kan ikke komme med op i soveværelset) og udstyrede Happy med en lille lokke i halsbåndet. Når så han begyndte at trave rundt sprang jeg op (hurtig som lynet hehe) og skyndte mig ud med ham.
    Samme procedure self om dagen. Hold da op man fik hurtige reaktioner i den tid, for ellers vidste man jo at man skulle til at tørre op *G*


  • #8   2. okt 2008 Nu har jeg godt nok have... men jeg vil IKKE have mine hunde tisser og ski*** i haven...
    Så jeg har et par træsko stående ved døren ( lige til at smutte i )..... og jakken... hmmm......ja... den " glemmer " man så....... så må man sgu fryse lidt, ....og snoren hænger også ved døren. ( om sommeren er det jo ikke noget problem )... og så suser vi ellers udenfor haven.

    Nu er mine hunde jo renlige... men de var også hvalpe en gang....:O)


  • #9   2. okt 2008 jeg synes da egentlig også det lyder logisk nok at det bliver sværere for hvalpen at se sammenhængen? Det skal jo gerne gå stærkt når man fanger dem i at tisse og vise dem hvor de skal gøre det... sker der for meget andet i mellemtiden er det vel klart de mister koncentrationen...


  • #10   2. okt 2008 Jeg er helt enig... Jeg bor i lejlighed og jeg kan tydeligt mærke at bare når vi er nede i Mine svigerforældres sommerhus i en uge så sker der INGEN uheld inden for da den "bare" kan gå ud gg tisse og den ved den skal tisse iden for.. Jeg ved ikke om vi barer har en mærkelig hund.. Men vores Cola han piver ikke eller viser ikke tegn til at tisse før han faktisk tisser.. men han er faktisk blevet renlig. han er 6½mdr.. og hvis han virkelig ikke kan holde sig så går han ud på toiletter hvor der er fliser der løber direkte ned i kloaken da der er fald smiley meget praktisk hehe. men tilbage til emnet...

    DET ER NEMMERE AT GØRE EN HUND RENLIG I HUS END I LEJLIGHED...

    PS kender nogen der lige har fået en 8 uger gammel hvalp.. nu som 12uger gammel.. er den renlig.. eller så renlig som den ny kan blive når man bor i hus og døren altid står åbent og den ved den skal tisse ude..

    Men for det meste er en hun renlig allrede som 3-4mdr.. grunden til der sker uheld er at den bare ikke kan holde siig..


  • #11   2. okt 2008 Ejer af -Jeg synes nu at når jeg læser herinde har folk lige så nemt/svært ved at få deres hunde renlige år de bor i hus. Langt de fleste hunde har nemlig ikke nok i en åben havedør. Hos langt de fleste skal man altså gå med ud hver gang for at hunden vil ud at gøre det.

    Så jeg tror såmænd ikke der er den store forskel.


  • #12   2. okt 2008 ANg det der med at man IKKE VIL HAVE de tisser og skider i haven,... det føler jeg er noget pjat.. Vores skider da og tisser i haven uanset om du så går en tur med dem hver ½ time.. Eller ihvertflad tisser i haven smiley

  • #13   2. okt 2008 hmm man ved vel hvad det er man går ind til inden man anskaffer sig en hund, også selvom det kræver den skal ud lidt mere, når man bor i lejlighed, for mig er det ikke et problem, sådan er det bare. Da jeg boede i hus med min x og hans hund, gik vi også med ham lukkede ham aldrig bare i haven, der leger mine børn :).

  • #14   2. okt 2008 Michelle.. Det er garanteret forskel ja.. Nogen hunde FX min Whisky gider ikke skide lige foran alle.. han næsten bakker ind i et buskas for at skide.. ... men Personligt føler jeg at hunden blir nemmere renlig ved at bo i hus / i stuen med afgang til have/ græs areal

  • #15   2. okt 2008 michelle
    jeg er også sådan på vagt hele tiden kan aldrig slappe af... lige så snart han forlader stuen skal jeg ud og holde øje med ham... Men fandeme om han ikke altid får snig.pisset et eller andet sted, og så er der jo intet at gøre når vi ikke fanger ham i det... er super fustrerende!

    Jeg sover desværre meget tungt, så vågner simpelthen ikke om natten hvis han lusker ud af rummet. også selvom hans hundetegn bimler... så der er ofte overraskelser om morgenen:o(


  • #16   2. okt 2008 ja når man anskaffer sig en hund tager man et ansvar og en opgave som er tidskrævende.. men sådan er det.. Hunden skal jo ud og gå om den så skal skide og tis er jo underordnet... det jo ikke derfor man går tur med dem..

    Men som sagt.. ikke ALLE hunde fortæller om de skal tis eller skide


  • #17   2. okt 2008 Da mine var små var det bare i tøflerne og ud af klappen.
    Morgenkåben svinger man over sig mens man galopperer ned af trappen :o)


  • #18   2. okt 2008 Tja, jeg boede også på 1. sal da jeg havde Diva og hun var nærmest renlig fra dag 1 smiley

    Måske ikke lige, men det var tæt på.
    Hun var ikke mange uger gammel før hun slet ingen uheld havde længere.

    Jeg var nede med hende maaaange gange om dagen og tja, det gik nu meget smertefrit smiley

    Nu bor jeg så i stueetagen og har have, det kan faktisk ikke blive nemmere end det var med Diva, så et eller andet sted regner jeg nok med der kommer lidt mere tis på gulvet med den ny, medmindre den viser sig at være lige så dygtig som sin søster smiley


  • #19   2. okt 2008 Ejer af Whisky og Cola !

    Jamen det er da ok med mig , at du synes det er noget pjat, at jeg ikke vil have mine hunde pisser og skider i haven.....
    Og JEG har ikke noget imod at gå med mine hunde når de trænger til at komme ud....hellere gå en tur med hundene... end at haven lugter af pis og lort.....

    Iøvrigt er det ikke spor sværere at lære hundene at man ikke pisser og skider i haven.....end det er at lære dem at blive renlige indendørs......:O)


  • #20   2. okt 2008 Ejer af -tja nu har jeg jo fået have. Og her bliver der heller ikke skidt i haven. Det er såmænd ikke ret svært at lære sin hund, at det ikke er der det foregår. Self, skulle han have dårlig mave, jamen så kan der da godt ryge noget i haven (er dog ikke sket endnu), men generelt foregår den slags på ture og ikke i haven.

    Møffe lærte det på et par dage, Happy på et par uger, og Reiki på en uges tid.

    Lisa -det er nu ikke så vigtigt om du tager den på fersk gerning. Vigtigt er jo at den slet ikke kommer til at gøre det inde i første omgang. Dvs at du endten må ud noget oftere eller være bedre til at læse når hunden trænger:o)


  • #21   2. okt 2008 Trine
    øv hvor er det snyd:o)


  • #22   2. okt 2008 lisa: mht. du ikke vågner om natten - stil vækkeuret, så er den klaret smiley

    Det gjorde jeg og tror da bestemt det også har hjulpet, hun har ALDRIG haft et uheld om natten - ALDRIG smiley

    Eller nej, det passer ikke, til sidst da hun var rigtig syg, men puha, der var hun altså heller ikke sig selv til sidst, øv øv smiley


  • #23   2. okt 2008 michelle
    Ibber drikker sindsygt meget vand, ved ikke hvorfor, men det kan han altså godt lide:o) han fejler intet, har vi fået tjekket... derfor render han og sjat-pisser virkelig meget, og virkelig tit. Vi er tit nede med ham, men hvis vi skulle sørge for at uheldet slet ikke skete skulle vi praktisk talt bo ude på gaden:o) Jeg har prøvet at holde ham fra vandet, især om aftenen, men det er lidt vanskeligt eftersom vores anden hund, og kattene jo skal have noget at drikke...

    Jeg er helt på bar grund med at læse hans signaler... der er bare ingen? han sætter sig bare lige pludselig. ikke noget med at snuse runde, pive, søge til døren, kigge på mig eller ja.. intet?


  • #24   2. okt 2008 Lisa -helt små hvalpe kan godt bare sætte sig hvor de går og står fordi de ikke kan holde sig endnu. Ved ikke hvor gammel din hund er?

    Men hvis den er nået en alder hvor der burde være om ikke andet små fremskridt at spore (hvis i da har gjort en ihærdig indsats og det lyder det da til), så ville jeg overveje at få tjekket for sukkersyge hvis ikke det er gjort.



  • #25   2. okt 2008 han er ca 4 måneder, så synes da bestemt der burde være en bedring nu.... Men Ibber sætter sig nemlig bare, og han er ligeglad med hvor det er.. han har tisset i sin kurv, i vores seng, på sit legetøj, op af vandskålen osv... jeg ved ikke om han er tjekket for sukkersyge faktisk? vi fortalte bare dyrlægen at han drak meget og tissede meget og hun undersøgte ham for blærebetændelse osv men han fejlede intet...

  • #26   2. okt 2008 Jeg har altid haft hunde i lejælighed og det hat taget mig ml- 10 dage og 2 mdr. at få dem renlige.



  • #27   2. okt 2008 Lisa

    ligesom din hund ikke viser signalere så gør vores den lille heller ikke.. han er 6½mdr... og han snuser ikke rundt eller noget som helst...


  • #28   2. okt 2008 ejer af
    åh, håber sørme ikke det fortsætter sådan med Ibber, det er virkelig svært synes jeg... Vil så gerne bare lære ham at gå til døren eller bare et eller andet...


  • #29   2. okt 2008 Det er jo vidt forskelligt - jeg tror bestemt ikke, man kan lave en konklusion der hedder, at det er lettere at få renlig hund i hus end i lejlighed. Det afhænger af så meget - og i meget høj grad to faktorer- hundens anlæg og måden, man griber det an på.

    Begge gange vi har haft hvalp har vi boet i hus med have. Metoden har været ens begge gange - den ene var renlig efter et par uger, den anden da den var et halvt år.



  • #30   2. okt 2008 Ja min dreng var blevet trænet meget i at gå ud og tisse sammen med sine søskende da jeg købte ham, så jeg var heldig med det. Der gik to dage fra vi hentede ham ti han var helt renlig hos os. Men igen det er jo meget forskelligt fra hund til hund hvor hurtigt de lærer det. Min kom ud en gang i timen.

Kommentér på:
renlighed i lejlighed vs. Hus

Annonce