gode kontaktøvelser søges {{forumTopicSubject}}
ja tyson er blevet en travl herre, og jeg har nok også ladet det løbe langt ud...
så langt at jeg eks på ture må hæve stemmen næsten skælde fordi han bryder kontakten eller ikke vil have den...
jeg har noget der smager fantastisk, men det virker ikke så godt på alfa drenge...
han er overdrevent opmærksom til tider og kan ikke falde ned, og stresser også fordi han skynder sig at snuse,
han fik lov til at snuse hele tiden, indtil han begyndte at forsøge på at gå ind i hække o lign.
vi tager lige et skridt tilbage mod hvalpe træning og beder om nogen rigtig gode kontaktøvelser,
så hvis i ligger inde med nogen øvelser der bare har givet pote, vil vi meget gerne låne lidt viden ;o)
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 541
vi har tidligere lavet kontaktøvelser, men efter skolen er begyndt,
er det rendt lidt ud i sandet... og jeg har haft det tungt med at komme igang, men vi skal igang igen nu...
og nu er jeg kun nået til at lave de små øvelser som han lige skal vænne sig lidt til, som at gå ud fra opgangen osv mens han holder kontakten.
den klikker der, hvordan har du det med at arbejde med den?
er det nemt, tyson bliver let ophidset og forvirret
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Altså når vi går tur er det for at hunden kan "læse avisen". Ikke for at vi skal tærpe gå pænt. Selvfølgelig skal der være kontakt mellem hund og ejer men jeg tager mig god tid når vi er ude og gå så alle sanser kan blive brugt. Der er er en stor græsplæne på vores ene rute og der øver vi så kontakt, fri ved fod, bliv, indkald osv osv. Men det er ikke noget vi gør på selve gåturen andet en når vi skal over en vej eller når hunden bliver for ivrig og er ved at rykke armen ud af skulderen på mig smil.
Hvis han trækker, stopper jeg bare op og han står lidt og glor, derefter går han på plads, sitter sig og kigger op på mig, derefter går vi videre.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1766
Hvis jeg har hunden direkte er kommandoen kontakt. Er vi ude eller står han længere væk er kommandoen LOOK så får man kontakt omgående (eller husk det er en hanhund, de skal lige og lige og lige smil)
okt 2007
han er selvfølgelig en basse dreng og det tager sin tid, hos os går man på plads (tror det er hvad i bruger som gå pænt) og bruger det ikke på alm ture. ellers er at gå pænt for tyson, når han går i lang snor indenfor snorens rækkevidde, ind til siden er at gå fra midten eller højre over på min venste side...
problemet er at jeg bliver overdøvet af omverdenen når han snuser, så går han i sin egen verden, og så pludselig bliver han opmuntret og reagere slet ikke og prøver kun at fuldføre sin handling, hvad end det er.. når jeg så får kontakt igen, hvilket kan være svært da det er som at tale for døve øre, tror han somme tider at han bliver skældt ud, da jeg bliver nød til at hævve stemmen eller tale mere fast til ham og jeg har en mild stemme overfor ham medmindre han slet ikke reagere, først siger jeg tyson når han ikke reagere kommer resten, her, se, værsågod og lign, når han bliver ved siger jeg slut på plads med fast stemme, så lusker han tilbage til mig(jeg kalder ofte plads flere gange med fast stemme). når han er rigtig rigtig slem snuser han på vejen tilbage og går omveje hen mod ham, jeg bliver stående og kalder, når han går venstre om benet og står på sin plads giver jeg ham en chokolade drop(, de er beregnet til hunde og er det han er mest interesseret i, c x
cx var lige en hunde møsser til tastaturet, tyson kysser alle i tråden med cx hihi... ) efter en stående drop, får han kommandoen sit og får en drop til. jeg retter mig op mens han sitter der, og bliver stående sådan i mellem et par sekunder og op til et minut, han må først gå ud i græsset når jeg begynder at gå, og så går vi
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 304
okt 2007
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 304
Jeg bruger pølse stykker
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 528
Hvis du f.eks træner med cocktailpølser, kylling eller lign...
Bedhunden om at sætte sig foran dig, tag et stykke godbid i munden og lad dine arme "flyve" stille og kontroleret op og ned, og når hunden kigger op på dig, spytter du et stykke ned til den...
Det ser lidt sjovt ud, men det virker...
gode kontaktøvelser søges