{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Endelig(forstået at hunden skal aktiv) {{forumTopicSubject}}

ja jeg har før lavet indlæg herinde om at min mor ikke ville aktivere vores formel 1'er og at jeg pga hest, skole og venner max kunne få tid til at gå med hende en gang om dagen. og da hun jo er en brugs hund skal hun ud ca 3 gange om dagen og gerne med noget træning og afveksling indover men det kunne min mor ikke se.

men så heldigvis kan man sige er vores hund pt indbildsk gravid og det har aldrig været værere(vi er ved at spare sammen til sterrelision) hun pev 48 timer i træk og kunne ikke finde ro og i går gik der så endelig et lys op for min mor og hun skriver en sms til mig hvor hun skriver "måske fie er understimuleret" - eeeehm ja det har jeg så sagt siden vi fik hende hjem men ja okay var bare så glad på fie's vegne og fik så aftalt at hun går med hende om morgenen og jeg om eftermiddagen(+ hun skal til at lære at være med i stalden så hun ikke er så meget alene hjemme) og så skiftes vi til at gå aften turen.

men ej hvor blev jeg bare glad det har jeg bare kæmpet for SÅ længe! og fie er bare så glad for det men tror ikke helt på os når vi siger "skal vi ud og gå tur" da hun har været vandt til at komme ud og gå max en gang om dagen(vi har så også en lille have som hun er ude i alt det hun gider)

så bare lige et glædes indlæg herfra smiley allerede nu kan vi mærke at der er en forandring og hun kan godt falde til ro nu smiley det er bare skønt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig(forstået at hunden skal aktiv)
  • #2   8. okt 2008 Det var godt og høre at din mor har set lyset og Fie nu kommer ud og lave lidt mere :O)

  • #3   8. okt 2008 *Helle*
    det gjorde vi også og det var egentlig min fars hund(han er jæger) men da mine forældre så blev skilt fik vi fie da min far havde ret meget rod i sit liv dengang. og fordi jeg ikke ville af med hende. og jeg har jo vidst hele tiden at hun skulle stimuleres men det er jo svært når jeg har skole, hest og venner at nå at stimulere hende nok.


  • #5   8. okt 2008 *Helle*
    det kan hun hun sagde også at hun kunne se forskel i morges på fie så tror hun har fattet det


  • #7   8. okt 2008 *Helle*
    ja det er rigtigt


  • #8   8. okt 2008 Dejligt med mere forståelse for hvad en hund behøver :o)

    Nu ser jeg så ikke gåture som aktivering, Her læser de dagens avis og får besørget det de skal.

    Der er mange ting I kan aktivere hende med uden at skulle lave det store selv.

    Spred hendes mad i haven, put den i flasker, mælkekartoner, opblød med vand og frys det ned i et marvben, foderbolde og meget meget mere alene med maden.

    Her behøver man ikke deltage men kan gøre hvad man lyster mens hunden arbejder og bliver mere og mere glad samt roligere.

    Det er en superplan I har lavet med gåturene, men måske du kan fortælle din mor om andre former for aktivering hun kan lave derhjemme uden at skulle sætte timer til :o)


  • #9   8. okt 2008 Jeg er glad for at læse at du i endelig har fundet ud af det. Håber i får tingene til at fungere, og i kan få det til at fungere med Fie... ;o)

    Og selvfølgelig at i begynder at stimulere hende noget mere, mentalt...

    Held og lykke med det. Håber i bliver rigtig glade for den nye ordning.


  • #10   9. okt 2008 det går supert med ordningen og fie er super glad smiley

    jeg skal her i ferien lære hende at være med i stalden så hun ikke skal være så meget alene hjemme så det bliver spændende og se om hun kan finde ud af det smiley


  • #11   9. okt 2008 Dejligt at høre :O)

Kommentér på:
Endelig(forstået at hunden skal aktiv)

Annonce