Botløben hund (go historie) {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige kommet hjem fra en tur i brugsen.. på min vej hjem ser jeg et par øjne lyse i mørket og sætter farten ned og midt ude på vejen løber en stor sort broget hund rundt...
Jeg får holdt ind til siden og den stopper op og er nysgerri... jeg får den kaldt til mig og læst på dens skilt...
Hundens Navn Adresse og tlf..
Jeg får hunden ind i bilen og ringer til ejeren.. INTET SVAR..
Nå så overvejer jeg først og køre hjem og ringe til politiet...
Men så beslutter jeg for at køre mig en tur og finde adressen og ganske rigtigt så ahr de manglet deres hund som er løbet 2.5 km hjemmefra på EN TIME!!!
En lille go historie om en dejlig start på ugen
som jeg lige ville dele med jer
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 46
men det fortæller mig bare at mange måske er bange for at tage en hund med som de ser løs, og jeg forstår det lidt også, hun var rigtig bange sagde de der havde taget hende med.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Tror aldrig jeg har været bange for de hunde jeg har mødt løs - prøver altid at kalde dem til mig - men de fleste stikker af igen (har "fanget" én hvor ejeren kom 10 min efter og var vældig glad for at få vovsen tilbage) - Men hvad med når man ser dem rende rundt - hvem hulem skal man lige fortælle det til??? - Mit indtryk er nemlig at politiet er ligeglade... Er der andre?
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 46
Politiet er ikke ligeglade, men de leder måske ikke efter den, men de melder den som savnet, og det er vigtig hvis man ser en hund løs at man ringer politiet. Med min hund den gang, efterlyste jeg den hos politiet, så de kan ringe mig hvis nogle finder den.
ellers er det dansk hunderegister for alle hunde racer, (som jeg tror man har pligt å melde hunden ind til??) der er det vel tatoveringsnr man skal oplyse. nr er 70 277 477. min hund går nemlig med det skiltet på sig.
ellers er det dyrlægen man skal gå til hvis hunden er chippet. (men også tatovering).
Politiet er bare ikke gode til å samarbejde kredser imellem, da jeg har hørt om en hund der var tæt på at blive aflivet, fordi ingen meldte den savnet, problemet var bare at den havde blevet savnet, bare i en anden politikreds...tankevækkende...
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
De havde set hende strejfe rundt i mange timer ... Mange sagde at de havde planlagt at fange hende senere på dagen og nogen at de havde ringet til politiet men at politiet var ligeglad.
Jeg ringede så til Falck og forhørte mig angående hendes øretatovering. Desværre gav dette ikke resultat.
De oplyste mig om at hunden nu var hittegods og dermed mit ansvar ...
Jeg ringede så til politiet og fremlyste den lille vapper. Jeg blev stillet om 4 gange (kredse) og kun fordi jeg insisterede gik de med til at optage rapport (jeg accepterer ikke at de ikke handler når det er deres regi !!)
Politiet havde ikke planer om at gøre andet men jeg insisterede igen på at jeg jo ikke kunne beholde den lille hund.
Nogle måtte jo savne hende. Hun var rigtig dejlig og velopdragen, gik perfekt i snor (noget min egen tøs godt kunne bruge at lære :o)) en anelse undervægtig og fuld af utøj.
Det var ikke til at vide hvor længe hun havde strejfet og som minimum burde hun jo dyrelægetjekkes og chiptjekkes. Jeg havde ikke bil på det tidspunkt, der er ikke dyrlæge i min by, så de måtte jo få hentet den lille pige og få hende tjekket ...
Igen var jeg ret så insisterende.
Jeg har selv hund og kat og ville ikke udsætte dem for nogen risiko ved at bringe hunden sammen med mine dyr.
Den lille schæferpige begyndte at blive utryg så jeg tog hende med hjem.
Jeg lånte et stort bur af min bror og satte hende ind i dette i min forgang med lidt kylling og vand. Hun huggede kyllingen i sig og drak tørstigt det lille skravl :o)
Politiet indvilligede så til sidst i at sende Dansk Autohjælp efter hunden, og køre hende til det nærmeste internat.
Jeg skulle bare lige sætte 4-6 timer af til det ... Jo jo ... Så jeg aflyste alle mine planer for den dag ...
4-5 timer senere ringede landbetjenten og fortalte at ejerne var blevet fundet.
De havde ringet til politiet og efterlyst deres vapper da de kom hjem fra arbejde og opdagede at hun var væk.
Hun var løbet efter sin "far"'s bil da han tog på arbejde og havde efter 3 km. mistet sporet.
Luna som hun hed var kasseret politihund. Det kan ikke have været pga. manglende evne til spor :o)
Ejerne kom pronto og hentede deres lille pige og det var lykkeligt gensyn fra begge sider.
Kia havde dagen i forvejen smadret mit hegn og var stukket ud på vejen. Her havde venlige mennesker passet på hende (en halvvoksen lalleglad schæferunghund kan godt virke ret skræmmende så de var blevet fra hende men de havde advaret bilerne om at sænke farten og de kunne se at jeg havde schæferskilte på min dør og havelåge så de bankede derfor på så jeg hurtigt fandt ud af at hun var stukket af og fik hende kaldt ind igen) ...
Uhh det er godt at jeg bor i et dyrevenligt samfund herude på landet :o)
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
Så tog jeg fat i ham og trak blidt i ham og han gik med.. åbnede bildøren og vupti sad han sq inde i bilen hehe... snusede og alt sådan noget..
Overvejede først og ringe til politien (da halsbånds nummeret ikk virkede) men så slog jeg adressen ind på gpsen og kørte hjem med ham...
OG fik sagt pænt til hans ejere at de skulle få deres nummer til og virke eller et nyt hundetegn...
(de havde elleres lige lavet ny rigtig flot og stor låge som han åbenbart var hoppet over.. PUHAA DUMME HUND..
MEN lader aldrig en hund løbe hvis jeg ser den gå fri... vi har vidst i hele min leve tid (20 år) fanget 1 sebian huski på landevejen ved vejle, 2 (1 jack russel terrier og en lab) i skoven der lægger 3 km fra os og en tilløber en schæfer der var stukket af fra et internat hvor ejerne havde indlogeret den mens de var på ferien (den havde været væk i en uge så den var sulten da den kom til os) og så den vi fangede ved vores vej (faktisk på selv samme vej som jeg for ikk mindre end en uge siden kørte en kat ned på :())
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Botløben hund (go historie)