3.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Vokseværk... Vokseværk...

Kan man virkelig ikke gøre noget for at lindre ens hunds smerter ved vokseværk?
Vores engelske bulldog Bertha har vokseværk, og når hun vågner om morgenen, støtter hun ikke på sit venstre bagben.. Hun halter ca de første tyve min. og så bliver det bedre.. Men når hun så har taget en lur om formiddage/eftermiddagen, så halter hun igen, når hun er vågnet... Dvs at det er hver gang hun har sovet/ligget stille, så halter hun og nogle gange støtter hun slet ikke på benet.....

Er der nogen der ved om man ikke kan gøre noget for hende? For jeg syntes det er så synd for hende..

Det skal lige siges at vi har været til dyrlæge og få taget billeder af både ryg og hofter, og hun har flotte hofter og en flot ryg, så det er vokseværk hun har....

Hilsen Line og Bertha

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vokseværk...
  • #1   15. okt 2008 Sørg for at hunden får et godt hvalpefoder til store racer.. Der er mange gode mærker på markedet..
    Min tidligere hund (dobermann) havde voldsom vokseværk som hvalp og da jeg skiftede fra eucanuba til hills gik det over lidt efter lidt.
    Jeg var også ved dyrlæge med ham og der fik han noget smertestillende

• #2   15. okt 2008 Min schæfertøs er i en face med grim vokseværk lige nu.

Hun er sat på Metacam hver morgen i 3 uger, og så ser vi hvad der sker derefter

Hvis det virkelig er slemt burde du kunne få noget smertestillende.

Føler med dig, hvad hvad man gennemgår med en hund der har smerter hver dag.

• #3   15. okt 2008 hun har fået smertestillende, men det kan hun ikke blive ved med at få.. Vi har skiftet til voksenfodder her for en måneds tid siden.. vi bruger Royal Canin til engelske bulldogs..

• #4   15. okt 2008 Alle hunden kan få vokseværk (også kaldet knoglemarvsbetændelse) og så er det ligemeget hvilket foder du bruger..

Det har intet med fodret at gøre.

Babett fik også vokseværk, og det er selv om jeg bruger præmium foder.

• #5   15. okt 2008 Hulgaards.... Er der så ikke andet at gøre end at vente?

• #6   15. okt 2008 Jeg tog til dyrlægen, her fik Babette noget smertestille og noget bgeroligende, og i løbet af 2 dage, var der ingen problemer.

Man skal bare give hunden fred og ro, så den kommer sig, man skal ikke lade hunden lege med andre, og i dethel taget bare søger for at hunden ikke blivber overbelastet.

Vokseværk er en overbelastning så det sætter sig til en betændelse ..

Nog hunden jkan få vfokseværk i det ene forben og så går der en uge så har den i det ene bagben..

Man skal huske på, at når hunden leger, så bruger den alle muskler og sener, både i drejninger og vridninger, og det er nok til at man kan overbelaste den.

• #7   15. okt 2008 Er Berta ikke ved at være lidt gammel til vokseværk ??
    Mille havde også en periode hvor hun haltede, men det var fordi vi havde fået motioneret hende for meget......

Men ellers et godt foder så hun ikke vokser for hurtigt gør at hunden ofte ikke rammes af vokseværk..
    I kan eventuelt suplere hendes kost med lidt Glykosamin tilskud, det bruger man også til hunde der har tildens til HD, da det hjælper med at smørre leddene...
    -vi mennesker bruger det også mod slidgigt....

• #8   15. okt 2008 jeg tror jeg havde kontaktet dyrlægen igen ..det lyder voldsomt at hun slet ikke vil støtte.. i øvrigt ..hun kan sagtens tåle metacam over en længere periode :o)
    held og lykke med det bette skin, det gør altid ondt på os selv når basserne har ondt :o(

• #9   15. okt 2008 Der findes tilskud jeg har fået anbefalet af folk der har oplevet gode resultater med at give.

Jeg er selv startet med vital animin, glukosamin og MMS.

Jeg har ikke giver lang tid nok til at se om det eventuelt hjælper, men det er hvad jeg har fået anbefalet af rigtig mange mennesker

• #10   15. okt 2008 Line...... Er Berta røntgenfotograferet?... Hun er faktisk ret gammel til at få vokseværk

• #11   15. okt 2008 Jeg har også erfaringer med vokseværk - som Babett skriver, så i det ene ben og så i det andet ben. Dyrlægen anbefalede mig at give stærke C-vitaminer. Det er ikke videnskabeligt bevist, at de hjælper, men det var hendes erfaring, at de gjorde. Og jeg har så også erfaret, at de hjælper, selv om der går noget tid. Jeg valgte at blive ved med at give dem forebyggende, indtil hun var helt udvokset og der kom ikke flere "udbrud".

Kommentér på:
Vokseværk...

Annonce