{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.450 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Øjnbetændelse {{forumTopicSubject}}

Et eller andet siger mig, at jeg på et tidspunkt har læst en eller flere tråde ang. øjncreme mod øjnbetændelse her i det åbne forum.
Noa har døjet meget med øjnbetændelse som hvalp og det creme jeg købte hos dyrlægen kostede en brækket arm for en mikro tube.
Så er det jeg mindes at have læst at jeg sagtens kan gå på apotektet og købe det creme mod øjnbetændelse og behandle hans øjn med.
Nødagtigt samme øjnbetændelses creme men til helt andre priser via apotektet.

Husker jeg fuldstændig forkert eller er min hukommelse god nok..?!?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Øjnbetændelse
  • #1   15. okt 2008 det fordi mange bruger det samme til dyr som til mennesker og bestiller resept hos sin læge og så betaler man jo derfor ik dyre baner hos dyrlæge for konsulation.. det har nogen ihvertfald skrevet om.. men om det er det du mente ved jeg ikke?



  • #2   15. okt 2008 du kan få noget ved dyrlægen som hedder fuci.... et eller andet og det plejer ikke koste særlig meget, og det er godt. Du kan evt få en ekstra tube med, så du har lige så snart der er begyndende øjenbetændelse.

  • #3   15. okt 2008 Mopsejer:
    Jo netop det jeg mente at have læst tidligere, men ville lige være på den sikre side inden jeg bare købte cremen som vi mennesker benytter.
    Noa døjede meget med det tidligere - der har så været stilstand og nu har han igen gul puds i øjnkrogene.
    Sidst han døjede med det kunne jeg næsten ikke købe cremen hos dyrlægen uden en konsulation. Jeg vil mene at så meget som han har døjet med øjnbetændelse så tager jeg ikke fejl og kan så ikke se hvorfor dyrlægen holder på at tjekke hans øjne med bort set fra at tjene penge på den konsulation.

    Gitte:
    Det må være den creme jeg har fået tidligere hos dyrlægen for mener at det hed noget med fuci.

    Tak for svarene smiley


  • #4   15. okt 2008 Ved ik om det her kan hjælpe, men det jeg før har brugt noget til mine øjne der hedder fucithalmic.
    Det koster ik særlig meget, men om det må bruges på dyr tør jeg ik sige.


  • #5   15. okt 2008 Camilla:
    Jeg husker selvfølgelig ikke hele navnet på tuben, men det startede med Fuci og var en lille bitte tube og mener at der var orange skift på den.
    Må jo blot hører dem på apotektet senere idag.


  • #6   15. okt 2008 Okay det er ik den samme så. Min er der blå skrift på. Men de fåes jo også i forskellige %.
    Ja mon ik du kan genkende tuben hvis du ser den:)


  • #7   15. okt 2008 Ellers står navnet vel på den kvittering man får med fra dyrlægen. Hvis du altså har den endnu.

  • #8   15. okt 2008 Til info... Har lige en kvittering liggende her fra min dyrlæge... Jeg gav 94,15 kr. for 5 g. Fucithalmic...
    Så jo det er vidst lidt dyrt...
    Det var så godt nok ikke mod øjenbetændelse...


  • #9   15. okt 2008 Camilla:

    Jeg har desværre ikke kvitteringen endnu, men jeg er skråsikker på at det hedder Fucithalmic.
    Snakkede lige med min læge og Fucithalmic er en lille bitte tube og koster 70-75 kr, når den fåes på recept via egen læge. Den er bestilt og kan afhentes på apotektet.

    Tak for svar & hjælpen smiley


  • #10   15. okt 2008 Marianne:

    Har du så gode erfaringer med andre produktnavne mod øjnbetændelse?


  • #11   15. okt 2008 Heidi- Så er det det samme som jeg bruger:) Det er da en fair pris.

  • #12   15. okt 2008 Heidi:
    Nej desværre... Vi har ikke haft det problem... Heldigvis... Men afkølet kogt vand med MEGET lidt salt i er som regel godt til mennesker..


  • #13   15. okt 2008 Camilla:

    Ja for søren - der er da mange penge at sparer. Mener jeg gav over 200 kr for det creme sidst jeg købte det hos min dyrlæge. Læste så senere her på HG at den samme creme bruges til os mennesker og fåes til 70-75 kr hvis det er gennem egen læge.
    Blev noget paff over den prisforskel på et og samme produkt.
    Kun det bedste er godt nok til Noa, men der er grænser for galskaben når det er samme produkt til 2 vidt forskellige priser alt efter hvor du køber det.

    Marianne:
    Jeg har skyllet hans øjne med øjnbadevand i nogle dage men det giver ikke ønsket effekt så der skal noget øjncreme til for at fjerne hans øjnbetændelse.


  • #14   15. okt 2008 Ved godt at det er noget dyrt at komme til dyrlæge, men det er jo ikke uden grund de vil se hunden, inden de udlevere noget.
    vi kan jo ikke se om tårekanalen er blokeret, eller den har fået en rift i øjet

    vi har selv haft store problemer med øjenbetændelse på Alf og Borris, og man skal lige huske det næmt smitte,

    Borris hade Dame besøg, og der måtte vi en tur til dyrlæge men dem,

    Så fik jeg Alf fra det kuld som Borris fik lavet, efter et par mdr. var det galt igen med øjenbetændelse.
    Da skulle vi heldigvis ikke forbi dyrlægen hver gang tuben var tom,

    Og ja Fucithalmic er det samme både til menesker og dyr.


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Øjnbetændelse

Annonce