Så kom vores lille hvalp hjem! {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen!
Endelig skete det.. Vores lille Golden (Mario) er lige kommet til sit nye hjem, og i kan tro hvor er han dejlig. Her i løbet af næste uge vil der komme en masse billeder op af ham, så i andre kan se hvor dejlig han er.
Vi har lige 2 par spørgsmål, som vi håber i kan hjælpe med.
Når vi evt skal ud og gå med ham eller bare en tur ud i haven, så virker det lidt ligesom at når vi kalder på ham "ud og gå" og så finder snoren frem, så hopper han rundt i hele huset, men vil ikke komme ud til os i baggangen. Han virker glad men han vil bare ikke komme til os, han flygter faktisk fra os. Men når vi endelig kommer ud så er han ellevild og elsker det bare.
Det andet det er når vi skal sove! Så tager vi hans kurv med ind i soveværelset men han piver bare og gider ikke ligge der.. Med det samme jeg så lukker ham ud i stuen igen, så falder han til ro under hans sædvanlige plads under bordet på et dejligt tæppe med det samme.
Er det fordi han evt er mere tryg der, fordi vi opholder os der for det meste af tiden??
Takker
Mvh Anders
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.331
Han har åbenbart fundet sig til rette der :o)
hvad turen angår, kan det så ikke være fordi han ikke bryder sig om at få halsbåndet på?
Prøv med masser af godbidder når I giverham det på, og se om det ikke hjælper :o)
Og så tillykke med ham :o)
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 138
Angående turen, så har vores hvalp altid halsbånd på det er bare snoren vi skal have på ham.. Men nogen gangs så tager vi heller ikke snoren på ham, men alligevel vil han ikke komme til oz. Han flyver rundt i huset istedet, men halen lovrende fra side til side :o)
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 830
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Som susanne skriver lyder det også mere for mig som at det kan være oversprings handlinger når snoren skal på, jeg ville lade være med at gå efter ham, men sætte mig på hug brug den lysestemme, lad ham komme til jer, giv masser af rolig ros når han gør og lad ham undersøge snoren osv - det kan tage lidt tid inden i endelig kommer ud af døren, men at begynde at gå rundt efter ham kan hurtigt udvikle sig til dårlige vaner *S*
Mht. sovepladsen så har jeg haft det som jer, jeg har fortrukket at mine hunde som hvalp sov ved mig så jeg vidste hvad der forgik. jeg brugte et babygitter foran døren, så den var åben men de kunne ikke gå ud af værelset. Det at døren har været åben har givet ro på af en eller anden årsag, men jeg ville ignorere ham og så skal han nok falde til ro inde i jeres soveværelse - måske ikke i kurven men så på hans tæppe som i jo bare kan lægge på gulvet.
nov 2005
Det er en golden retriever vi skal have.
okt 2004
nov 2005
nov 2005
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 444
Det viste sig, at i de første uger efter han var flyttet hjem til mine forældre, der havde de ham med ude i gården flere gange i løbet af natten. Han blev belønnet for at besørge i gården...
Nå så de gik tur med ham, så gjorde han INTET. De søgte råd forskellige steder og de de fik at vide var:
At fordi det er sådan en lille hvalp endnu, så skulle den hverken nyde noget af at sætte sine duftspor ude i den store verden, hvor han ikekvar tryg.
'De lod ham blive ved at besørge i gården, derefter lang tur. Da han blev lidt ældrer, og mere modig, begyndte de langsomt at vænne ham til at besørge udenfor gården.
Bare et lille råd. Måske du kan bruge det til noghet. Det hjalp å mine forældres hund *SS*.
Held & lykke med vapsen
okt 2004
Men skæld ALDRIG ud når der sker de uheld - bare ignorer og gå ud sammen med ham ;o)
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 444
Men kort og godt, det jeg mener er, at de stillede ikke krav til hunden om at besørge, når de var ude at gå tur, men på det kendte sted.
Altså, hvis du/I har nok af tålmodighed, så se, om ikke I kan få ham/hende til at besørge i haven/lige udenfor huset eller lign. og først når han er tryg ved det, ude på Jeres gå-turer.
okt 2004
Nogen bruger det at tage en af hvalpens egene lorte med ud og læg den et ''egenet'' sted, så vil den genkende sin egen duft og det skulle hjælpe den til at turde ''sætte'' sit mærke.
Jeg har aldrig brugt det til mine hunde, de har lært at overvinde sig selv på trods af de mange andre fremmede hunde der bor i området, jeg har haft dem på gaden flere gange om dagen og det har ikke været et problem.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 64
Når han tisser indenfor kan du prøve mens han tisser at "skubbe" hans hale ned mod bagbenene stille og roligt, så stopper han med at tisse og kan måske når han kommer ud i haven. Det var et råd vi fik da malick var hvalp og det virkede. Held og lykke med ham.
hilsen sally og malick
Så kom vores lille hvalp hjem!