{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Så kom vores lille hvalp hjem! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen!

Endelig skete det.. Vores lille Golden (Mario) er lige kommet til sit nye hjem, og i kan tro hvor er han dejlig. Her i løbet af næste uge vil der komme en masse billeder op af ham, så i andre kan se hvor dejlig han er.

Vi har lige 2 par spørgsmål, som vi håber i kan hjælpe med.

Når vi evt skal ud og gå med ham eller bare en tur ud i haven, så virker det lidt ligesom at når vi kalder på ham "ud og gå" og så finder snoren frem, så hopper han rundt i hele huset, men vil ikke komme ud til os i baggangen. Han virker glad men han vil bare ikke komme til os, han flygter faktisk fra os. Men når vi endelig kommer ud så er han ellevild og elsker det bare.

Det andet det er når vi skal sove! Så tager vi hans kurv med ind i soveværelset men han piver bare og gider ikke ligge der.. Med det samme jeg så lukker ham ud i stuen igen, så falder han til ro under hans sædvanlige plads under bordet på et dejligt tæppe med det samme.
Er det fordi han evt er mere tryg der, fordi vi opholder os der for det meste af tiden??

Takker

Mvh Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kom vores lille hvalp hjem!
  • #1   18. dec 2005 Hvis han har det godt med at ligge inde i stuen under bordet, så lad ham endelig ligge der :o)
    Han har åbenbart fundet sig til rette der :o)

hvad turen angår, kan det så ikke være fordi han ikke bryder sig om at få halsbåndet på?
    Prøv med masser af godbidder når I giverham det på, og se om det ikke hjælper :o)

Og så tillykke med ham :o)

• #2   18. dec 2005 Vi vil bare meget gerne have ham inde ved os, så vi ved hvad han laver lige her i starten. I stuen kan han jo bide i diverse ting, men du har nok ret måske er det en go ting :o) Men han vil bare ikke ind i soveværelset heller, han er ligesom bange for det. Er det evt fordi det er et sted han ikke er så tit? Døren er jo lukket for det meste.

Angående turen, så har vores hvalp altid halsbånd på det er bare snoren vi skal have på ham.. Men nogen gangs så tager vi heller ikke snoren på ham, men alligevel vil han ikke komme til oz. Han flyver rundt i huset istedet, men halen lovrende fra side til side :o)

• #3   18. dec 2005 det er måske alt for overvældende for ham, når han skal ud, hvilket så medfører en del overspringshandlinger? Prøv bare at kalde på ham alm. istedet for at fortælle ham "ud at gå". Eller gå evt. bare stille og roligt hen til ham og giv ham snoren på....Og så er en masse godbidder (som Belinda skriver) heller ikke af vejen

• #4   18. dec 2005 Først et STORT tillykke med jeres nye ''bebs'' *S*

Som susanne skriver lyder det også mere for mig som at det kan være oversprings handlinger når snoren skal på, jeg ville lade være med at gå efter ham, men sætte mig på hug brug den lysestemme, lad ham komme til jer, giv masser af rolig ros når han gør og lad ham undersøge snoren osv - det kan tage lidt tid inden i endelig kommer ud af døren, men at begynde at gå rundt efter ham kan hurtigt udvikle sig til dårlige vaner *S*

Mht. sovepladsen så har jeg haft det som jer, jeg har fortrukket at mine hunde som hvalp sov ved mig så jeg vidste hvad der forgik. jeg brugte et babygitter foran døren, så den var åben men de kunne ikke gå ud af værelset. Det at døren har været åben har givet ro på af en eller anden årsag, men jeg ville ignorere ham og så skal han nok falde til ro inde i jeres soveværelse - måske ikke i kurven men så på hans tæppe som i jo bare kan lægge på gulvet.

• #5   18. dec 2005 Vi giver ham os masse af godbider når han tisser og sådan ude i haven,. men vi har ikke prøvet med godbider som lokkemad, men måske vi skal prøve det. Som i skriver så skal vi nok heller ikke gøre en tur ud i haven til noget overvældende, måske bare gå hen til ham og så give ham snoren på.

Det er en golden retriever vi skal have.

• #6   18. dec 2005 Anders - ja, gøre det hele så lidt overvældene og dramatisk som muligt, stille og roligt og lad ham selv opdage at verden ikke er farlig. Vær der for ham når han selv tager initeritiver og ''gå med ham'' i hans tempo og ros ham hele vejen igennem men uden den der ''helt oppe i skyerne'' ros *S*

• #7   18. dec 2005 Hvis han nu evt tisser indefor, skal vi så skælde ud og sige NEJ og så tag ham udenfor?

• #8   18. dec 2005 Bare her imorges gik jeg en go tur med ham og han lavede ikke stort eller noget. Da vi så kom indenfor så gjorde han det bare med det samme :o)

• #9   18. dec 2005 Anders Da mine forældre i sin tid fik deres Cairn, der havde de også problemer med, at han besørgede indenfor. Også selvom han lige havde været på en lang tur.

Det viste sig, at i de første uger efter han var flyttet hjem til mine forældre, der havde de ham med ude i gården flere gange i løbet af natten. Han blev belønnet for at besørge i gården...

Nå så de gik tur med ham, så gjorde han INTET. De søgte råd forskellige steder og de de fik at vide var:
    At fordi det er sådan en lille hvalp endnu, så skulle den hverken nyde noget af at sætte sine duftspor ude i den store verden, hvor han ikekvar tryg.
    'De lod ham blive ved at besørge i gården, derefter lang tur. Da han blev lidt ældrer, og mere modig, begyndte de langsomt at vænne ham til at besørge udenfor gården.

Bare et lille råd. Måske du kan bruge det til noghet. Det hjalp å mine forældres hund *SS*.

Held & lykke med vapsen smiley

• #10   18. dec 2005 Anders - nej DET må i under ingen omstændigheder - skæld ALDRIG ud - bare tag ham stille og roligt op og så ud på græsset med ham og så bliv derude et stykke tid med ham. tisser han derude så ros ham lidt - ikke for overgearet - tisser han ikke så bare gå ind igen med ham.

Men skæld ALDRIG ud når der sker de uheld - bare ignorer og gå ud sammen med ham ;o)

• #11   18. dec 2005 Hov..blev vist lidt rodet *GG*...det er tidligt for mig idag smiley

Men kort og godt, det jeg mener er, at de stillede ikke krav til hunden om at besørge, når de var ude at gå tur, men på det kendte sted.
    Altså, hvis du/I har nok af tålmodighed, så se, om ikke I kan få ham/hende til at besørge i haven/lige udenfor huset eller lign. og først når han er tryg ved det, ude på Jeres gå-turer.

smiley

• #12   18. dec 2005 Som N&L skriver - det er helt normalt at så bette en hvalp ikke vil sætte sit ''mærke'' ude blandt de højere rangerernde hunde - det kommer, bare rolig og blive ved med tålmodigt at tage ham uden for og ros når han endelig ''laver'' noget derude.

Nogen bruger det at tage en af hvalpens egene lorte med ud og læg den et ''egenet'' sted, så vil den genkende sin egen duft og det skulle hjælpe den til at turde ''sætte'' sit mærke.

Jeg har aldrig brugt det til mine hunde, de har lært at overvinde sig selv på trods af de mange andre fremmede hunde der bor i området, jeg har haft dem på gaden flere gange om dagen og det har ikke været et problem.

• #13   18. dec 2005 Hej Anders!
    Når han tisser indenfor kan du prøve mens han tisser at "skubbe" hans hale ned mod bagbenene stille og roligt, så stopper han med at tisse og kan måske når han kommer ud i haven. Det var et råd vi fik da malick var hvalp og det virkede. Held og lykke med ham.
    hilsen sally og malick

Kommentér på:
Så kom vores lille hvalp hjem!

Annonce