543 visninger
|
Oprettet:
Krop umulig {{forumTopicSubject}}
Når jeg giver Muggi øredråber og øjendråber- specielt øredråber, bliver han krop umulig og man kan NÆSTEN ikke gøre det uden at være voldelig (Hvilket jeg selvfølgelig IKKE er!). Men det er SÅ svært at give ham- ja næsten umuligt og han skal jo have det, men man bliver lidt ked af det, når han nærmest føler sig mishandlet
Nogen der har nogle gode triks ;-)?!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 454
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
sep 2008
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
sep 2008
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Samt skulle hunden overveje at hakke eller snappe ud,ja så er det på med en mundkurv eller snudebånd.. Slut prut,det skal gøres og overståes i en fart
sep 2008
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Nu er mine meget mad glade og jeg gør det,at jeg placer en god guf lige foran næsen på dem.. et nej.. ordne hvad der skal ordnes og når det er overstået et stk guf og,farer vi ud i køleskabet og de får et stykke pålæg..
Ja sindsygt,men det virker for os og de ved at når saksen,dråber osv kommer frem,at de skal forholde sig i ro,til det er overstået..
Du må holde den lille og så belønne ham bagefter..
sep 2008
Ha ha ha nej det tænkte jeg nok
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Ubi får medicin i mund og ører hver dag og det var et helvede.
Jeg fandt ud af at når hun ligger ved mig nusser jeg ører med den ene hånd og sprøjter lynhurtig ned med den anden. Hun når ikke at oplve nusseriet stopper så det er en meget kort reaktion hun kommer med så er hun i ro igen og nyder livet.
Munden gik det dælme hurtigt med. Jeg lagde et stykke tørret kallun så hun junne se det. Op med gabet, ind med væsen og vupti, et stykke kallun blev serveret. Ser hun idag et stykke tørret kallun spærrer hun gabet op og logrer med halen sikker på der så også er kallun i nærhenden
Øjnene har jeg endnu ikke fundet trikket til. Så her er det fat, ordne det der skal ordnes og så kommer bolden ellers frem fra ryggen og der bliver leget.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Og det er når hun ser en engangssprøjte hun straks åbner gabet ;o)
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 471
Jeg har den samme "mine" på, som når der skal klippes negle. Rolig og afslappet, men bestemt..... Og med den attitude ved han udmærket godt, at det SKAL han bare finde sig i.
Men jeg har også den indstilling at intet sted på en hund er hellig. Jeg kan pille og røre og holde alt på min hund! Og eg gør det ofte også selvom der ikke er nogen grund til det...
sep 2008
Jeg vender ham også på maven og kæler og nusser og han er fuldstændig ligeglad hvos jeg rører ham, når bare jeg ikke har en tube i hånden, så kan jeg gøre lige hvad jeg vil, men det er vel bare et tilvænningsspørgsmål, selvom øredråberne nu har været igang i 10 dages tid..
Men jeg har også næsten vænnet ham til at blive rørt på øjenæblet, for da han starede med at have betændelse var jeg ikke sikker på om det var det, så der "pillede" jeg det ud og jeg nu når han skal dryppes i øjnene, ligger jeg en klat på hver tommeltot- nusser ham på ørene med de andre fingre og "tværer" det ind i øjnene på ham
sep 2008
Krop umulig