{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Erfaring med Fødevare allergi? hønseh. {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har en langhåret hønsehund, med fødevare allergi.

Dyrlægen har testet allergi mod
majs
byg
havre
ris
komælk

Hun får intet af dette at spise, faktisk har vi i en periode nu forsøgt udelukkende med kartofler, alligevel bliver det værre og værre med hende,

Hendes ører bliver som elefanthud på indersiden, ørerne vædsker fra øregangen, og der dannes utrolig meget ørevoks.

Vi har prøvet at rense efter dyrlægen anvisninger og dryppe med medicin.
Og vi har prøvet at lade det helt være, uden nogen bedring.

Hende yvre og skedeåbning hæver, som var hun i løbetid konstant.

Hun hænger med hovedet til enten den ene eller anden side, alt efter hvilket øre der er værst.

Hvis vi siger STOP når hun klør sig i et af sine ører, kan hun bagefter stå og spjette med et bagben, hvor man kan se på hende, hvor meget det stadig klør i hendes øre.

Nogen der kender noget til disse ting, har gode råd ?

Jeg har skrevet til dem på BARF klinikken, da vi bor i bunden af jylland og ikke bare kan køre til sjælland her og nu, men de gider ikke svare, så det er ikke et alternativ for os at køre til dem.

mvh
Betina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Fødevare allergi? hønseh.
  • #1   16. okt 2008 Jeg tror heller ikke kartofler er den rette løsning, men det er bare et bud. Du finder forhandlere af Barf her: http://www.rigtighundemad.dk/pages/gmap.asp

Der ligger nogle i det sønderjydske kan jeg se. Jeg har selv en hund med allergi, og har fodret med råt kød i 6 uger og kan allerede se fremskridt. Så det er helt sikkert værd at prøve.
    Er hun steriliseret?? Det kunne også komme af hormonforstyrrelser.

• #2   16. okt 2008 Min gik også og rystede på hovedet, og kløede sig i ørene og det er hun næsten holdt op med nu. Jeg tager hende kun i det sjældne gange.

• #3   16. okt 2008 Har i overvejet at få hunden vaccineret - hyposensibiliseret?

Og få taget en blodprøve der tester for ting som græs og ikke foderemner?

Jeg ville enten give BARF eller Hills Z/D - og ellers så at få noget prednisolon i den hund så den ikke går rundt og lider!

Blodprøven hedder "Heska" og sendes til et labroratorium i Tyskland - den koster ca. 2000 kr og giver et bedre billed af hvad hunden ikke kan tåle, så et vaccinationsprogram kan blive lavet....

Det lyder ikke godt og jeg synes I skal tage affære lige med det samme - da det andet er virkelig synd for hunden!

• #4   16. okt 2008 Rigtig mange allergi hunde tåler ikke lagermider - som betyder at alt foder med kornprodukter, ris, pasta osv er bandlyst!!

Støvmider er en anden typisk ting hunde reagerer på - så det er nødvendigt at holde meget rent omkring hunden - helst lade den sove i en plastkurv og ikke en af stof - og vaske dens tæpper tit ved mindst 60 grader...

Et foderskifte kan hjælpe meget, men det kræver at der ikke kommer "smuttere" så man skal være meget obs på at hunden ikke lige spiser lidt brød ved fuglebrættet eller andet...

• #5   16. okt 2008 Jeg ville i øvrigt også rense hendes ører hver eneste dag - og få nogle øredråber såfremt der kommer betændelse i, hvilket det lyder som om der er...

Hunden kan også have godt af en pencilin kur - til at få bugt med alle bakterierne

• #9   16. okt 2008 Jeg ville prøve at kontakte dem her www.vethudklinik.dk

Også ville jeg også begynde at give fiskeolie, det kan dæmpe det lidt, men selvfølgelig ikke fjerne problemet...

Håber virkelig at I får det under kontrol.

• #10   16. okt 2008 Jeg ville kontakte en anden dyrlæge og få konfirmeret om det skyldes fødevare-allergien - synes det lyder vildt!
    Umilbart tænker jeg hormonbalance der er i udu...

Er det den 11 år gamle hund du skriver om i din pofil?
    For så vile jeg blive endnu mere mistænksom over diagnosen - underligt om den aldrig havde udvist alergi før...

• #11   17. okt 2008 Hej alle sammen

Jeg glemte at skrive, at hun har lidt af dette i hele sit liv. (5 år)

De første dyrlæger vi konsulterede ville ikke lave en test, da det er dyrt og nok ikke viser noget. Henviste til at vi skulle fodre med ris og lam eller ris og tun, samt animalske fedstoffer, da der ikke er noget sæligt fedt i noget af maden.

Ja som i jo nok kan tænke jer, hjælp det ikke (hun tåler jo nemlig ikke ris)

Da vi så flyttede til sønderjylland, konsulterede vi en hæjt agtet dyrlæge, som desværre havde mere travlt med at tale og IKKE undersøge hunden, og samme besked, test laver man ikke. Vi fik en håndfuld antihistaminer og en regning på 500 kr.

Jo pillerne tog noget af kløen, men ikke kilden og problemet var lige stort, hun kløede bare ikke i ørene.

Vores nuværende dyrlæge fra tyskland lave straks en blodprøve sendte den ind og resultatet var så de 5 fødekilder som hun ikke kan tåle, sammen med at hun ikke udvikler nok af det stof som kommer fra skjoldbugskirtlen, dette afhjælpes så med tabletter.

Men men men....
    Hils Z/D kan hun ikke tåle, da det indeholder en af de ting hun ikke kan tåle, mener det var ris.
    Den anden foder som vi fik hos dyrlægen, som ikke skulle indeholde noget af de 5 ting, kan hun heller ikke tåle.

Og ja, det er meget synd for hende, også derfor søger vi råd, hos jer, som måske har prøvet noget lignende?

Penicilinkur har hun lige været igennem, det hjalp ja, men ikke længe.

Jeg har Frontline til at dryppe i nakken lidt mistænkt for at have lavet rod i systemet også, efter hun fik sådan en, slog hendes ellers bedste øre helt vildt ud, så nu er det tilbage til Program Vet pillerne hvis der er lopper.

Alternativet, hvis ikke der findes en løsning er aflivning, men dette har vi også bare svært ved, da hun til dagligt er en glad og livlig hund, og ikke fejler andet.

Når vi giver hende antihistiminer (når det er meget slemt) får hun det også bedre, men det er jo heller ikke løsningen.

Det er så frustrerende.

• #13   17. okt 2008 Kan varmt anbefale fish4dogs, det er vi gået over til og det virker rigtig godt indtil videre (2mdr.)

• #14   20. okt 2008 1000 tak for alle jeres svar.

Vi vil forsøge med BARF.

Har i en ide om, hvor meget hun skal have om dagen (fodres 2 gange) og er det udelukkende det som hun skal ha?

Hun vejer 25 kg.

Pia:
    Jeg tror vi vil prøve din dyrlæge, hvis ikke BARF foderet viser sig at hjælpe.

Mvh
    Betina

• #16   20. okt 2008 tak Daisie

Det er nu sket :O)

Kommentér på:
Erfaring med Fødevare allergi? hønseh.

Annonce