{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

nattevagt. {{forumTopicSubject}}

hej alle. håber der er nogen som enten har prøvet det samme eller har gode råd.

Jeg arbejder om natten hver anden uge, og skal da sove om dagen. normalt når vores hund er alene hjemme er hun i bryggerset alene, men når jeg er hjemme om dagen og skal sove, kan hun slet ikke finde ud af at være der ude. hun piver helt vildt.
og når hun ligger inde ved mig i sengen kan hun ikke sove ret længe og begynder at lege og trippe rundt på gulvet.

er der nogen som har et godt råd til hvad jeg kan gør så jeg kan få sovet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nattevagt.
  • #1   16. okt 2008 Sørger du for at gå en god lang tur med hende inden du går i seng?
    Ved godt at det ikke er det fedeste at sætte sig op til inden man går i seng efter en lang nat, men virker på Wictor..

• #4   16. okt 2008 Lad hende være i bryggerset og lad som ingenting - Nu ved jeg ikke hvor lang tid det har stået på.. Men jeg tror da bare at hun skal lære at det nytter ikke noget at pive, og så skal hun nok falde til ro igen.

• #5   16. okt 2008 jeg arbejder 7 dage og har fri 7 dage. så det er også en omvæltning. men jeg har gjort det i lige knap en måned.
    jeg går også en tur med hende med det samme så hun kan komme af med det hun skal. og prøver at løbe lidt så hun bliver træt.

men i bryggerset piver hun så slærende at jeg vågner hver gang hun begynder. det ligger også lige overfor soveværelset.

• #6   16. okt 2008 Jeg arbejder også nat på samme måde som dig.

Når jeg kommer hjem tager jeg dem ud på almindelig gåtur for at ende med at gå et langt spor med dem.

Hjemme igen får de hver sit kødben og så er der ro mens jeg sover :o)

• #7   16. okt 2008 Hun bliver ikke træt af hverken at lege eller løbe.....

Hun skal trættes via sit hoved :o)

• #8   16. okt 2008 Spørgsmål; skal hun så både sove om natten når du er på arbejde og igen når du kommer hjem? Altså ikke for at lyde kritisk - men i så fald kan jeg godt forstå at hun er rastløs.... Og ikke ønsker at sove og være delt fra flokken længere....

Selv om det er dag, ved hun jo godt at du er hjemme - og så synes hun vel at det er mærkeligt at hun ikke kan være sammen med dig... Afhængig af Jeres situation med, hvor meget hun er er alene og så´n ville jeg nok mene at det er nemmest hvis I træne/ lærer hende at være i bryggerset i ro når I er hjemme også...

• #9   16. okt 2008 Janie - Jeg er helt vildt imponeret over, at du orker at arbejde med dine hunde efter en nattevagt - det tror jeg ikke der er ret mange der gør.... :O)

• #10   16. okt 2008 Hold kæft mand - gav det overhovedet nogen mening???? Tror bare jeg trænger til at få fri og komme hjem i seng.... Jeg snakker sort....!

• #11   16. okt 2008 ja hun sover med min kæreste om natten. men det er vel det samme som hvis vi begge sover om natten og arbejder om dagen. der sover hun jo i bryggerset.
    nej jeg synes det er meget svært hvis jeg skal til at træne med hende om morgenen. der er jeg jo vildt træt og går bare den tur med hende.

• #13   16. okt 2008 Anne...Takker :o)

Det hører for mig med når man har hund. Den vælger ikke vi skal arbejde om natten hvor den er i hvile, det gør vi. Så må vi også tage konsekvensen og bruge den tid der skal til så alle er tilfredse. Ellers går det bare ikke i længden.

Jeg har nu arbejdet nat i 9 mdr og det går strålende her. Selv med en MEGET aktiv hund som Ubi, så det kan altså lade sig gøre ;o)

• #14   16. okt 2008 Camilla; Som sagt kunne jeg godt selv se at det blev noget vrøvl det jeg fik skrevet... Det jeg mener er bare, at det tit er svært for folk som arbejder om natten, at skulle aktivere deres hund om morgenen inden de går i seng - de fleste vil jo gerne under dynen før det bliver alt for lyst... Der tror jeg at der er forskel på om man kommer hjem fra job kl 7 om morgenen eller kl 16 om eftermiddagen... Giver det mere mening? Det er jeg ikke sikker på at det gør.... *ss*

• #15   16. okt 2008 jeg kan ikke rigtig lege sådan udenfor selv med vimse. hun kan ikke gå uden snor uden hun stikker af. fordi hende vi købte vimse af aldrig gik tur med hende.
    jeg synes ikke hunden skal bestemme hvordan vi skal arbejde. jeg vil bare gerne lære hende at være selv i bryggers selvom jeg sover. for hun kan normalt.

• #16   16. okt 2008 Camilla.......Synes ikke det er et spørgsmål om hunden skal bestemme.

Det er et spørgsmål om man vil have det til at fungere.

Vil man det må man altså yde. Det er en time det drejer sig om for dig?

Det vil jeg tro alle kan overkomme hvis de selv vil :o)

• #19   16. okt 2008 Camilla; Altså man kan sagtens arbejde med en hund i line, evt en lang line... Hunden har ikke valgt og komme hjem til Jer og bo - ergo må det være ejers ansvar at tilpasse træning således at hunden bliver stimuleret af det. Men når du nu ikke synes hunden skal "bestemme" så må du jo lære hende og være i bryggerset selv om I er hjemme - og det er jo bare at gøre det til noget positivt for hende - så hun næsten hellere vil være derude end hos Jer i stuen når I er hjemme...

• #20   16. okt 2008 Tror altså det er meget normalt at man "udmatter" sin hund inden man går i seng når man har nattearbejde..
    Man kan ikke forvente at de sover natten igennem mens man e rpå arbejde, og bagefter om dagen mens man selv putter, hvis man ikke bruger dem..

Jeg går med Wictor i halvanden time og slutter som en anden af med et spor inden vi går hjem og putter sammen..
    For kunne ikke være mere enig med Famøse, er os ejere der bestemmer nattevagt, så må man også yde det der skal til for at hunden ikke blir understimuleret..

• #21   16. okt 2008 Jeg har arbejdet nat i 1½ år (og har stadig nattevagter af og til). Jeg kan da skrive hvordan det fungerer for mig.
    Førhen måtte hunden være med, men det må den ikke mere.

Jeg kommer hjem kl 7. Så går jeg en god lang tur med Reiki, hygger, træner osv. Når jeg kommer hjem få han sin morganmad i haven, og så hygger vi lidt inden jeg skal i seng, så han kan nå at falde ned igen.
    Sengetid er så omkring kl 9-10 stk (sådan at han reelt har en mulighed for at kunne sove og slappe af mens jeg sover -klart hunden ikke er træt efter 9 timer alene)

Jeg står så op ved 14-15 tiden og går ud og laver noget med ham, mens det endnu er lyst (så længe der er lyst længe om dagen kan jeg jo så godt sove lidt længere).

Om nødvendigt tager jeg lige en time mere inden jeg skal afsted kl 22, men det sker sjældent. Inden jeg taer afsted får han så en tur mere, og 15-20 min til at falde ned før jeg tager afsted

• #22   16. okt 2008 Anne - hvad er forskellen på at arbejde nat og sove om dagen, og så at arbejde om dagen og sove om natten. I begge tilfælde sover hunden om natten + den tid man er på arbejde. Rækkefølgen er bare byttet om;o)

• #23   16. okt 2008 jeg vil sige tusind tak for ´jeres indlæg. jeg må prøve dem af og se hvad jeg kan gøre.

• #24   16. okt 2008 S altså vores hund sover hele natten og er alene mens vi er på job - men som du skriver er din kæreste der om natten - jeg tænker altså ørepropper. Indtil hunden finder ud af at du ikke er tilgængelig, den kan vel nok vænne sig til omskifteligheden i dine arbejdstider. Tænker lidt ala vi har sommerferie i 3 uger hvor hele familien er hjemme hele tiden mere eller mindre og pludselig er vi det ikke mere? Battie står ikke op førend den sidste i huset står op gg men han er nu altså også en sovetryne der vil noget. Jeg håber du finder en løsning der passer til jer S

• #25   17. okt 2008 Få en hund som Ea, hun sover hvergang du ber hende om det. Hvis jeg går i seng kl.22 om aften, så kan jeg godt sove til kl.14 næste dag når jeg er syg. Og Ea hun sover bare som en sten. Ea sover også vidre om morgen når jeg gør klar til at kører på arbejde, så der skal hun vækkes inden man kører. Når man kommer hjem fra arbejde af og gerne ville ligge en time når man kommer hjem, tisser man med hende også ligger hun sig under dynen og sover vidre. Det samme gjorde hun da jeg havde nat arbejde. Hun sov om natten, når jeg kom hjem smed jeg hendes morgenmad i haven, så brugte hun 1/2 time på det fik gjord det hun skulle også i seng og sove. Ea har et dejligt sovehjerte smiley Så i må bare få en Ea hund, de sover meget smiley

• #26   17. okt 2008 Reiki er nu osse god til at lægge sig til ro når jeg gør det. Men jeg synes ikke det er fair at kræve at han sover ½ time efter jeg er kommet hjem. Han har lige sovet 9 timer mens jeg var p arbejde. Så jeg synes nu jeg skylder ham lidt tid til at krudt af og hygge inden der skal soves igen.

det er måske pylret og alt muligt. Men når jeg står op om morgenen og skal i skole, så har han jo osse 1½-2 timer sammen med mig (og mens jeg gør mig færdig), inden han skal sove igen... Og det vil jeg ose gerne give ham efter en nattevagt.

• #27   17. okt 2008 Ea får en 1/2 times gåtur når jeg kommer hjem fra arbejde af. sover næsten altid en time når jeg kommer hjem. Når man sidder en hel dag og glor på en sur stodder og surfer på nettet fordi vi intet har at lave, så er man træt i hoved når man kommer hjem, så tit har jeg brug for en time på øjet og Ea elsker det smiley Hun er en sovehund. Vi laver så al aktivring om aften når vi træner spor osv. Går til træning 2 gange om ugen og svømning 1 gang om ugen, så hun har rigeligt at se til i løbet af ugen. Så hun kan godt lide at putte med sin mor smiley

• #28   17. okt 2008 Jamen det vigtigste er vel osse at hunde trives med det uanset hvordan man så gør:o)

Jeg ville bare have dårlig samvittighed ved at gøre det på den måde. Reiki har altid masser af energi og er altid frisk på at lave noget. Jeg kan sagtens sove 12 timer i streg, så ligger han bare og putter. Men når jeg står op, så er han på med det samme, og vil gerne lave noget.

Med det i baghovedet synes jeg det er synd. Han er så glad når jeg kommer hjem, og går vi så bare i seng med det samme, synes jeg næsten det er synd:o)

• #29   17. okt 2008 Ea sover altid vidre om morgen når jeg står op. Igår var jeg hjemme hele dagen og spurgte hende 5 gange om vi skulle ud og gå tur og hvergang jeg sagde det puttede hun sig mere ind under dynen, så til sidst måtte jeg bærer hende ned så hun kunne få tisset. Ea elsker at sove især hvis hun må ligge under min dyne.

• #30   17. okt 2008 Hehe -sådan var min mors gamle hund (den havde så godt nok osse en hjertefejl, så mo ikke det spillede ind osse).

Reiki er skam osse en puttetrold. Medmindre han har haft en kedelig uge... så er han en pestilens. Han har lige haft kennelhoste og flere dage uden aktivitet = en pestilens af en hund. Så dutter han ens ben hele tiden, bliver ved at skubbe til ens arme, render rundt om benene på en hele tiden så man næsten falder over ham osv -bare fordi at NU skal der altså ske noget.

Det hænger self sammen med at vi normalt har et ret højt aktivitetsniveau -vi træner en del og går mange lange traveture.

Han kan sagtens slappe af og dovne -men det kræver at han er tilpas aktiveret og sådan...

• #31   17. okt 2008 Ea har også lige haft 3 ugers pause pga løbetid, hun må ikke komme til træning når hun er i løb. Men hun slapper bare af smiley Så hun er en nem hun. Hun kræver ikke så meget af en og slapper meget godt af smiley

• #32   17. okt 2008 Her i huset er der hele tiden skiftende tider. Jeg arbejder også 7-7 og manden har skiftende tider, og det har vores hunde heldigvis ingen problemer med.

Den uge jeg arbejder, kommer de lige et hurtigt smut ud inden jeg kravler under dynen. Hvis manden er hjemme mens jeg sover, er der selvfølgelig mere liv i huset, men er han på arbejde, så putter hundene det meste af tiden, indtil jeg står op og de skal ud. Her er ingen faste spisetider eller luftetider.

• #33   17. okt 2008 Vores skider når de har spist. Viser de ellers tegn på at trænge, så kommer de ud, så de skal ikke vente på at det "bliver tid".

Kommentér på:
nattevagt.

Annonce