3.600 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

HJÆLP... Kårsbånd. HJÆLP... Kårsbånd.

Hej Alle i kloge HG´er.. smiley

Endnu et spørgsmål.

Bubber har nu fået konstateret at hans kårsbånd i knæet er brækket og er derfor indstillet til OP på Faxe Dyrehospital.

Mit spørgsmål er: Bubber støttede ikke på benet de første 2 dage, i dag er 3 dag og man kan IKKE se at der er nogle gang. Han fare rundt som en skoldet skid. Er det normalt???

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP... Kårsbånd.
  • #1   26. okt 2008 Jeg mener at man kan ikke se der er noget galt, og om det er normalt.

• #2   26. okt 2008 er han på smertestillende? Når han står i hvile, hvordan står han så, står han helt alm på alle 4 ben?

• #3   26. okt 2008 Han har fået smertestillende , men i dag har vi ik givet ham. Ja jeg synes han står ganske alm.

• #4   26. okt 2008 normalt vil de jo blive ved med at halte. Hvordan undersøgte dyrlægen korsbåndet?

• #5   26. okt 2008 og konstaterede, at det var sprunget?

• #6   26. okt 2008 Min kat sprang sit ene korsbånd for ½ år siden. Op. koster mindst 4000 kr. Jeg ville lige vente og se tiden an. Nu er der intet at se. Katten er som før. Dyrlægen sagde at dyret vil kunne kompensere for det. Muskler vil stramme sig op, og få benet til at arte sig fint igen.

• #7   26. okt 2008 på en hund i hvert fald, er det ikke en idé at lade det gå i sig selv igen, da man risikerer at den bliver halt på livstid. pga vægten. Men hvis hunden pt er haltfri, ville jeg helt sikkert få den undersøgt igen, inden den kom under kniven, for det er jo dyrt, jeg gav 7500 kr for operationen på min. og der er heller ingen grund til unødig at lægge hunden i narkose og åbne for den, hvis det f.eks bare har været en forstuvning.

• #8   26. okt 2008 hun røngtenfotograferede ham og kunne se det tydeligt...

• #9   26. okt 2008 Men nu skal jeg ringe i morgen så må vi se. og under alle omstændigheder så må han til faxe og så må de røngten fotografere ham der....

• #10   26. okt 2008 min dyrlægen røntgenfotograferede ikke, dengang med min hund, det kan nemlig sjældent ses på et røntgen billede, med mindre at skaden er gammel, og der er kroniske forandringer. Hunden skal bedøves, for at musklerne slapper helt af, derefter bruger dyrlægen en helt speciel metode, hvor han/hun skubber overben og underben modsat hinanden, det de kalder for skuffe bevægelsen, hvis korsbåndet er sprunget, vil man kunne få benet til at give sig, hvis det ikke er sprunget, er leddet stramt. Så,. jeg ville klart få en anden dyrlæge til at tjekke det igen.

• #11   26. okt 2008 Nu må jeg jo stole på hvad min dyrlæge siger, men under alle omstændigheder så vil faxe jo tage røntgen. Og min hund er velopdraget. *GGG* Forstået på den måde at han ikke behøver bedøvelse, han slapper helt af i kroppen uden og det elsker dyrlægerne.

• #12   26. okt 2008 crhistine: uanset hvor velopdragen hunden er, så vil dyrlægen ikke kunne gøre det uden bedøvelse, for hvis hunden har ondt, så vil den, selvom den ser ud til at slappe helt af, spænde i musklerne omkring bruddet, hvis det er et. så det skal foretages i bedøvelse for at få et ordentligt svar. Men det er jo selvfølgelig dit eget valg.

Vil anbefale dig at læse dette link igennem, der står det hele godt beskrevet: (link fjernet)

• #13   26. okt 2008 man kan ikke se en korsbånds skade på røngen, man kan ikke se sener kun ben på røngen.
    min hanhund er også blevet opreret, men få ham undersøgt på faxe det er dem der har lavet vores hunds knæ, der rønget de ikke de mærket på benet om det var løst. det er spild af penge at røngen hende, for det kan de ikke se.
    de er rigtig dygtige på faxe, så de vil helt sikkert gøre det rigtige for din hund.
    held og lykke med den.

• #14   26. okt 2008 min dyrlæge opererer ikke hunde under 12 kg. de klarer sig gerne selv.

• #15   26. okt 2008 Fakse tar ikke røngten..

De mærker og tar evt ledvædske ud..

Syntes det lyder lidt sært.. Osse hvis det bare skulle være et læderet korsbånd..

Kan det være en løs knæskal mon ?

Men lad Fakse se hunden og vuderer den smiley

• #16   26. okt 2008 Har selv fået nyt korsbånd og ved følgende om det. Mange opdager først længe efter det er sket, at skaden er så slem. Du kan altså godt leve et udmærket inaktivt liv uden at få det lavet, men resultatet vil være slidgigt og andre skader, fordi ledet ikke længere er stabilt.

Første gang jeg ødelagde det, var det kun 1/3 revet over, og der mente man jeg kunne træne op, sådan at muskulaturen tog fra. Da det røg helt, var der ingen vej udenom.

Din hund kan i princippet godt leve uden at få det lavet, men det vil være en forringelse af både livskvalitet og tid.

• #17   26. okt 2008 Ani.. Min hanhund gik med en skade,som vi forsøgte at træne op.. det hjalp for en stund,så var skaden der igen.. Vi lagde cortison ind i leddet osv

Til sidst trak ledvædsken ud i muskelvævet og så er løbet for alvor kørt..

• #18   26. okt 2008 Altså, jeg skal nok vende tilbage når jeg har snakket med dyrlægen, det er trods alt dem der ved hvad de snakker om.... Men tak for svarene.

• #19   26. okt 2008 Vores hund Carla blev opereret for et sprængt korsbånd for 5 uger siden. Vi gik til dyrlægen da hun haltede efter en luftetur, dyrlægen sagde også sprængt korsbånd, vi blev skrevet op til operation, hun haltede i to dage efter og gik så også næsten normalt selvom korsbåndet var sprunget. Hvis ikke de bliver opereret, udvikler de gigt senere hen, så en operation er vigtig, så de bliver helt smertefri.

• #20   27. okt 2008 Stine: Ja, jeg er absolut heller ikke tilhænger af man ikke gør noget ved det. Håbede jeg gjorde det tydeligt nok ved at skrive "inaktivt liv" og "forringelse af både livskvalitet og tid". Men måske man til tider bliver lidt for indforstået med sig selv og sit tastatur...

• #21   27. okt 2008 det kan sagtens lade sig gøre at løbe rundt med ødelagte korsbånd.. min hund har gået med uopdagede ødelagte korsbånd i næsten 2 år og har været igennem utallige undersøgelser uden at det blev opdaget.. han har altid kunnet gå og løbe.. han er langsomt blevet værre og værre og viste til sidst tegne på kraftig slidgigt i begge knæ.. han har nu fået 2 stk nye korsbånd og fjernet minisklerne..

• #22   24. nov 2008 min skal ind og op på tirsdag, hun har sprunget korsbåndet, men nogen der ved om det er en god ide de går på trapper efter operationen, da jeg har en trappe op til min lejlighed?
    Eller er det bedre jeg finder et andet sted hvor der ikke er trappe.

• #23   24. nov 2008 Altså lige efter operationen skal den jo have TOTAL ro i 6 uger, dvs kun små tisseture, og vil ikke anbefale at den går på trapper overhovedet, i hvert fald ikke i det tidsrum efter operationen, hvor den heler op.

Kommentér på:
HJÆLP... Kårsbånd.

Annonce