{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Hvad skal en hund kunne?? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom op og diskutere med min kæreste igår. Vi skal snart have hund igen, jeg har haft hund altid... 2 schæfer, en pudel og så min helt egen dalmatiner. Alle hunde aflivet nu... *snøft*
Min kæreste har aldrig haft hund i huset og han har i det hele taget aldrig haft nogen form for dyr.

Vi snakkede om hvad vi ville lære hunden og hvad vi vil bruge den til, fordi jeg mener det er vigtigt fra starten at gøre sig klar hvad man ønsker af hunden. Så har man en bedre baggrund for at vælge den rigtige race.
F.eks. duer det ikke for mig at får en "lille" hund (gravhund...mops osv) da jeg gerne vil stå på rulleskøjer og cykle tur med den.

men altså... jeg forklarede min kæreste at den hund jeg gerne vil have godt måtte kunne forsvare mig i en ubehagelig situation. Det skal ikke misforståes, hunden skal lære at være glad for mennesker ALLE, men den må godt se farlig ud når jeg beder den om det.

Min kæreste blev så dybt fornærmet for hans hund skal kunne li' ALLE... uanset hvem det er!!!

Hvad mener I?

Man kan jo sagtens have en dejlig sød hengivende hund... selvom man godt vil have den til at forsvare i dumme situationer. Jeg mener ikke hunden skal gå løs på andre, men bare kunne sige "vov" eller vise tænder sådan noget.
Min kæreste mener at når hunden først har lært at "være farlig" så er der ingen vej tilbage så kan man ikke stole på den. Hviket jeg mener er forkert!

Vil gerne høre jeres mening..... om hvad I mener ang. om i vil have jeres hund forsvarer?
og om man "ødelægger" hunden ved at lære den at se farlig ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal en hund kunne??
  • #1   9. jun 2004 Man har aldrig nød at lære en hund den skal passe på. Hvis man har opdrget sin hund, og den ved det er dig der bestemmer, så vil ALLE hunde, store som små forsvare dig i den situation hvor der er en som prøver at gøre dig ondt. Det er IKKE noget man har nød at lære dem.
    Hvis du ser i naturer, så forsvarer vilde hunde altid deres leder, for hvis der sker deres leder/anfører noget, så er flokken jo uden leder, og så ved de ikke hvordan de skal overleve.
    Jeg er dybt modstander af at man lærer sin hund angreb, det ender meget tit galt (har jeg desværre oplevet mere end 1 gang).
    Er man en god leder/fører, vil ens hund, altid forsvare en. Og det vil både store og små hunde gøre. *ss*


  • #2   9. jun 2004 Britta -->
    Jeg har slet ikke tænk på det på den måde... men selvfølgelig vil en hund det! (der gik lige et lys op for mig det TAK)
    Kan huske en situation med min gamle hund... han måtte nu godt blive sur når nogen han ikke kendte bare gik ind i lejligheden. Men han havde aldrig lært at "forsvare" og det gjorde han engang jeg var ude sent om aftenen. En eller anden sprang frem fra en busk og selvom rocky gik og snusede så kom han i en fart og stillede sig mellem mig og "personen".

    Tænk at jeg kunne glemme sådan en vigtig detalje *pinligt* kan ligepludseligt godt mærke at jeg ikke har haft hund i 2 år... (2 meget lannngggeee årrrrr)

    Men tak for det, du har selvfølgelig ret!
    Måske er det det min kæreste mener... men kan bar ikke udtrkke det ordentligt :o)


  • #3   9. jun 2004 Anelise --> ja jeg giver dig ret i at man kan løbe på rulleskøjter med en lille hund, men jeg tror bare ikke de kan klare så meget som en større hund. Små hunde løber som regel ikke så hurtigt.

    jo selvfølelig kan en dansk/svensk gårdhund følge med (de har også ild i "numsen" hele tiden :o) Men jeg tror ikke en gravhund kan følge med og jeg tror også den vil blive træt af det... og synes at det ikke var så sjovt.





  • #4   9. jun 2004 de skal kunne siide og komme og lægge sig og går i snor
    ellers er der ikk menere


  • #5   13. maj 2005 DOOH!

    Nu synes jeg lige i skal kigge på hvad i selv skriver.

    Jeg har en schæferhund, og den lærer jeg Gruppe C, også kaldt forsvars arbejde. Og der lærer den at beskytte, at forsvare, ikke angribe.

    Min hund den er da så venlig overfor alle! Men hvis der kommer ind som ikke skal ind, eller hvis jeg siger til den at hun skal bide ham, så gør hun det. Men det vil jeg naturligvis aldrig gøre, kun i selvforsvar.

    Men skriv til min email - yunez_kralj@hotmail.com hvis i har spørgsmål om forsvars arbejde.


Kommentér på:
Hvad skal en hund kunne??

Annonce