3.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Flex line v.s. alm. snor? Flex line v.s. alm. snor?

Hej HG!

Jeg vil gerne vide hvad I bruger på jeres gå turer til jeres hunde og hvorfor?
Jeg bruger selv Flex line når vi går tur, og det gør fordi de kan få lov til at løbe mere frit end i en almindelig snor.. Tit og ofte går vi alligevel steder hen hvor de kan løbe løs! Så går og overvejer en alm. snor til mine hunde bl.a. fordi at 2 flex liner er helt uduelig hvis de lige er snoet et par gange sammen..

Men hvad er jeres mening?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flex line v.s. alm. snor?
  • #1   3. nov 2008 Jeg kan ikke forliges med flexliner. Bruger en alm snor, som kan gøres ca 2 m lang, men ellers går vi med kort snor eller hunden får lov at løbe frit, på egnede steder.

• #3   3. nov 2008 samme som Miemiv L smiley

kan ikke lide de flexliner til store hunde, føler
    ikke man har kontrol over hunden?

• #4   3. nov 2008 Jeg er ikke så glad for flexliner, så vi bruger ligesom Miemiv L en alm. snor, der kan forlænges op til 2 meter og ellers har vi en 20 meter line, som vi dog ikke bruger så meget mere. Vi er så heldige at have lige knap 19.000 kvm. som hunden kan løbe frit på og ellers foregår gåturene med snor på, så det er meget enten eller hos os. smiley

• #5   3. nov 2008 Jeg bruger alm. line på 2 m til gåtur og slipper dem når der er mulighed for det. Det synes jeg er bedst, men min mand bruger flexliner

• #6   3. nov 2008 Vi bruger både flexline og alm dressurline alt efter hvor vi går henne.

• #7   3. nov 2008 Mette - Kan du ikk sætte en kobbel i enden af din flex ? Det havde jeg tænkt på, hvis vi skulle have hund nr 2 smiley

• #8   3. nov 2008 Flexliner hører efter min mening kun hjemme steder som f.eks. skoven, strande o.l. hvor det ikke generer nogen at hunden tæsker lidt rundt på må og få.

Jeg selv bruger udelukkende "almindelige" snore (veksler lidt mellem retrieverline og alm dressurline).
    Og de steder hvor muligheden er der uden at genere andre er han uden snor

• #9   3. nov 2008 Alm. fast snor ved veje og til træning og en gang i mellem felxliner i skove, strand osv - ingen flexliner på fortovet det er for farligt..

• #10   3. nov 2008 Jeg bruger en stærk felxline med "splitter" (til to hunde) når vi er i skoven/på marken
    Når vi bare går morgen- og aftentur er det almidelige snore.
    Jeg synes begge dele er lige gode, selvom det godt kan blive bøvlet med håndtaget på flexlinen, da det fylder en del smiley

• #11   3. nov 2008 jeg har en lang flexline som jeg bruger når vi går tur på havnen og i skoven, da Freja ik kan gå løs, så sys hun skal have lov at løbe lidt smiley og når vi går i byen har hun en alm på..

• #12   3. nov 2008 Vi har en 1.20 m stofline med gummibelægning og en flexline.
    Og så en del andre, som dog sjældent bliver brugt til gåtur.

Stoflinen med gummi bliver brugt alle steder, hvor der er trafikeret.

Flexlinen bruges i utrafikerede områder, hvor hunden ikke må gå løs.

Alle andre steder går han uden line...

• #13   3. nov 2008 Jeg bruger tre-punktsline med gummibelægning på veje.
    Flexline i skoven.
    Og så er hun løs på store marker.

• #14   3. nov 2008 Til træning bruger jeg en kort snor (130 cm) uden håndtag og smarte ringe.
    Til gåtur i byen bruger jeg et ca. 2 meter langt kraftigt pony træktov med en knude i enden.
    Til gåtur i naturområder, som skov, strand og hede bruger jeg flex linen.

• #16   3. nov 2008 Sabrina-----> jeg har tænk på den der deler sig i to, har bare aldig fået det gjort.. Men kunne være jeg skulle prøve det..

Og tak for jeres svar..

• #17   3. nov 2008 Ha ha...Sådan en deleline er yderst anvendelig...
    Nu kan det godt være, at det lyder fjollet, ,men jeg har gigt, og kan ikke være sikker på, at kunne holde ordentlig fast, i hverken flex-håndtag eller alm snor...Så jeg har en deleline spændt om maven, hvor jeg så sætter de andre liner fast i..via karabinhagen...Det er en skøn..og sikker fornemmelse, at hun ikke kan spæne ud blandt biler..hvis jeg taber grebet om snoren...enten, når vi går almindelgt, eller når jeg skal skifte line...Jeg er nemlig meget fummefingret...Et virkelig godt og anvendeligt køb her hos mig..og så til næsten ingen penge :o))

• #18   3. nov 2008 Går med flexline.. kan slet ikke med alm. liner, hundene bliver viklet inde og det hele bliver noget værre råderi, har aldrig haft problemer med flex og man kan selv styre hvor langt eller hvor kort linen skal være

• #19   3. nov 2008 Team gravspasser -sikkert dumt spørgsmål, men hvorda pokker bliver hundene viklet ind i en 1,5-2 m alm snor (det er vidst gennemsnitslængde for de fleste alm liner er det ikke?) men i 8 meter flex er der ingen problemer?

• #20   3. nov 2008 Michelle: Merlin går tæt ved mine fødder det meste af gåturen og Baloo kan godt lide at gå et par meter foran mig men når Baloo's line kun er 2 meter går han også tæt på mig og så hopper de begge fra den ene side til den anden og vikler snorene om mine fødder med flexline kan Baloo gå 3 til 4 meter foran mig og Merlin ved siden af mig. Og hvis Baloo skal 'rulles' ind så går det betydelig hurtiger med flexline end med en alm. snor ;o)

• #21   3. nov 2008 Undskyld, det er ikke ment som det sikkert lyder -men drejer det sig ikke bare om at lære dem at gå ordentligt?

4 meter synes jeg er LANGT foran dig, såfremt det er inde i byen. Jeg er mere end en gang nærmest brast lige ind i en hund når jeg går ud af min indkørsel, fordi jeg ikke lige kunne se den kom vadende (husmor i vejen), med ejer 4-5-6 meter længere bagved.
    Det samme gælder ved kryds, hække og hvad der nu ellers er, hvor man ikke umiddelbart kan se hvad der kommer på den anden side.
    Måske det bare er her hvor jeg bor, men havde jeg flexline på Reiki ville jeg ikke lave andet end at hale ham ind hele tiden, pga alle de hjørner osv...

• #22   3. nov 2008 Nu går jeg ALDRIG med mine hunde ind i byen men kun der hvor der ikke er andre og meget på skovveje og den slags, holder mig også langt fra traffikerede veje og møder maks. 3 til 6 personer på mine gårture og da de ikke må løbe frit synes jeg at flexline er det smarteste.

• #23   3. nov 2008 Flexliner er noget fanden har skabt - byrder mig ikke om flexliner - eller den måde folk benytter dem på..

• #24   3. nov 2008 Tina: Helt enig ;o)

• #25   3. nov 2008 Når jeg går med 2 hunde, bruger jeg bare 2 alm liner op til 2 m, som jeg holder i samme hånd (venstre) ligesom tøjlerne når man rider, så er det nemt at slække eller stramme hver line efter behov. Så må hundene bare finde ud af at gå nogenlunde side om side. Er det en hanhund jeg har med, kommer han selvf. yderst, så han kan snuse og lette ben ...;-))

• #26   3. nov 2008 Går ned alm læderline på gader og veje og flex i skoven

• #27   3. nov 2008 Tina.......er bare SÅ enig.
    Jeg er også garvet flexiline bruger og syntes det er noget gud har skabt til hunden......jeg kunne så heller ikke drømme om, at bruge byen som luftested......men er hun med i byen så kommer den almindelige line på.......

• #28   3. nov 2008 Bryder mig heller ikke om flexliner. Min går enten i en alm dressuline der kan blive 2 meter lang eller uden snor.
    Og hun bliver aldrig filtret ind i snoren fordi hun ved hvordan man filtrer sig ud af snoren og det er en af de seje ting min hund kan, det ser super sjovt ud...

• #29   3. nov 2008 jep tina..........Det er nu ikke fordi Emma altid bruger alle 8 meter, men det er da dejligt at hun har muligheden......hun er oftes 8 meter bagud :o)

• #30   3. nov 2008 bruger kun flexline, som er rullet helt ind når vi går ved vej og på fortov, når vi går i skoven og på stier får han lang line, som bliver rullet ind, hvis ikke jeg kan se frem i hele linens længde, ingen problem med den:-)

• #31   3. nov 2008 kunne aldrig drømme om at bruge flexliner de er skide farlige, en veninde til mig som er hundeinstruktør fortalte bl.a. om en hund hvor håndtaget røg un af ejeren hånd ramte hunden i nakken som døde af det,har også hørt at de kan rive en finger over.men der er jo nok forskel på hvad str. hund man har.

Kommentér på:
Flex line v.s. alm. snor?

Annonce