{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hvordan lærte i hund og kat at mødes?? {{forumTopicSubject}}

Ja vi har ingen katte og ku heller ikke tænke os det, men nu har min svigerinde fået 2 dejlige killinger og Tulle løb efter dem og da vi sku være der flere timer måtte hun i snor ved bordet da vi måtte passe på de små killinger, tulle ville hele tiden puffe til dem og snuse og så bed hun efter nakke og øre, og killingerne er vant til hunde så de gik jo tæt på hende hele tiden så det var lidt synd, som omhun ikke kunne forstå de ikk ku lege som hunde hun møder tihi..

Så igår var vi hjemme hos nogle venner som har en voksen kat og den var ik meget inde men da den kom ind ku tulle ik forstå hun ikkmåtte jagte den så hun stod og pev da jeg holdt hende hos mig så katten liiige ku få lidt ro, gav jeg slip styrtede hun efter den og gøede så godt hun kan tihi.. så det var synd for katten blev bange og stak af..

Ved ikk hvad man nemmest kan gøre for at hun enten ignorere dem eller ihvertfald ikke jagter og bider i dem, selvom det leg..

Nogle gode råd??

Syndes det synd hvis hun skal blive hjemme hver gang vi besøger folk med katte, og hun løber jo os efter de katte der kommer ind i vores have engang imellem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lærte i hund og kat at mødes??
  • #1   9. nov 2008 mit forslag ville være at aflede hendes opmærksom hed med noget hunden er helt vild med når den er efter katten.. her har kattene sat vores hund på plads fra første dag så ha ikke rigtig haft noget problem med det....

  • #2   9. nov 2008 okey prøvede også med hendes legetøj igår og snakkede osv men ku ik fange hendes opmærksomhed men det gik ik så godt retlænge ad gange:(

    og når killingerne bar blev ved at ville lege var det svært måtte fjerne dem fra tulle hele tiden, og den store kat løb jo da den var bange den ville ik ta "kampen op"


  • #3   9. nov 2008 nu har jeg sat rigtig mange katte og hunde sammen,,,jeg tager altiod katten i kattekasse så hunden kan snuse og lære den at kende,,katten hvæser osv men den kan ikke komme til skade,,jeg starter med 5 minutter og gør så tiden længere ca 1 uges tid så har de lært hinanden at kende så meget at det som regel ikke er et problem

  • #4   9. nov 2008 okey det var måske smart for det ikke nemt fx med killingerne hos min svigerinde for de løber jo bare rundt, men når hun så snuser og bagefter bider i nakken, skal jeg så bare sige nej eller??

  • #5   9. nov 2008 Vi lader kattene gå som de vil også prøver vi at holde Izzy tilbage hvis hun kommer for tæt på. Men ellers er kattene gode til at hvæse og brumme af hende og det forstår hun.

  • #6   9. nov 2008 det så bar lidt problemet med killinger, de gør ik så meget de så godtroede da de hunde der var hvor de kom fra ikk var så intresseret i dem.. men det tulle jo når hun ik er vant til katte tihi

  • #7   9. nov 2008 Pas på kattenes kløer, en rift i øjnene på din hund er ikke godt.

  • #8   9. nov 2008 kb det er lige netop det jeg er bange for og derfor hun ik rigtig fik lov at rende for meget ved den store kat for den ku jo hurtigt springe på hende den var større end hende selv.... killingerne gjorde intet så der var jeg mest nervøs for om hun kan gøre skade på dem..

  • #9   9. nov 2008 jeg har 3 hunde og 3 katte
    de har alle sammen en plats i huset,
    det tage en par dage før de sove sammen men hunden og katten er ung så det skal nok virker hvis de er sammen i huset og så skal katten finde selv en sted hvor hunden ik komme på en stol eller så noget,

    min hunde ved er de ik må leje med katten hvis katten sove på en stol.
    det virker rigtig god med ung hunde og katten.


  • #10   9. nov 2008 Jeg plejer bare at sætte dem sammen. Vi har ofte pleje katte her i huset og har jo også fået walle der aldrig havde set en kat. Men vi har aldrig haft problemer..

  • #11   9. nov 2008 ved at gøre det med kassen lærer tulle at de kan rive og hvæse,,,og så får kendskab til den kat og samtidig kommer ingen af dem til skade,,,her på vores gård gør jeg det altid med nye katte for selvom vores den store hund ikke gør de katte noget hun kender så nakker hun fremmede katte

  • #12   9. nov 2008 Ja for vil ikke risikere Tulle får øjen skader og heller ikke at killingerne måske blir kvalt eller skadet..

    så super ide med kassen for har jo altid tulles kasse med der ku de jo lige være inde i:)

    takker for alle jeres råd vil prøve de forskellige:)

    Vi skal derop igen tirsdag til fødselsdag nemlig



Kommentér på:
Hvordan lærte i hund og kat at mødes??

Annonce