798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Øremider Øremider

Hejsa... Nogle der har erfaringer hvad angår det???

Vi var nemlig på Sjælland juleaften *S* (Vi boede dog i Sverige ved min moster og hendes unger)
Og deres hund tror vi har øremider (han havde kløet det ene øre til blods indvendigt og deres katte var også <i> meget </i> grissede inde i ørerne :o/

Men er nu ikke helt sikker på om det er øremider. Hvordan konstaterer jeg det? Og hvordan gør jeg kål på det, hvis det nu er?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øremider
  • #1   26. dec 2005 Kiki.. Okay tak *SS* (men det er dog en pige *SS*)

• #2   26. dec 2005 Øremider kan kun konstateres med sikkerhed ved at undersøge snask fra øret under mikroskop. Her kan miderne let ses.

Hvis det er øremider kan de behandles med Frontline, men det må ikke puttes i ørerne uden en sikker diagnose (og undersøgelse af at trommehinden er intakt)

• #3   26. dec 2005 Okay det gør vi så. Hun har ikke noget snask i ørerne selv, men så vidt jeg ved smitter det meget, så hvis deres hund har det så har Natacha det vel også nu.

• #4   26. dec 2005 Ja tak for svarene *SS*

• #5   26. dec 2005 Det kan også være en øreinfiktion, der vil næsten altid være sort snask i øret hvis det er mider.. Gizmo har haft en infektion i øret hvor jeg troede det var mider da min ene kat havde haft det kort tid inden, men det var bare en infektion der skulle behandles med øredråber, men få det heller tjekket af en dyrlæge hurtigst muligt da det kan være meget smertefuldt for en hund.

Kommentér på:
Øremider

Annonce