367 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har købt en brugs hund for en uge tid side. Han er sød og rar men kan ikke lide min mand når han er hjemme går han med halen mellem benene, og er stiv af skræk. han er ca. 1år gammel og det er hans 5 hjem nu.
han er en blanding af rottweiler/schæfer
er der nogen som har nogen gode råd til hvor vi alle kan bo under samme tag må i meget gerne skrive
nov 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men måske det kunne hjælpe hvis din man begyndte at gøre nogen af de sjove ting med hunden.
F.eks. at det er ham der fodrer, ham der træner/leger med den osv... Blot en tanke...
nov 2008
nov 2008
i går aften måtte manden knap gå i seng for ham
nov 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 147
Jeg vil anbefale at I starter på noget hundetræning hvor både du og din mand går med hunden. Dermed lærer I begge samme træningsmetode og det er med til at give tryghed for hunden. Desuden vil jeg anbefale at det er din mand der i en periode fodrer hunden og giver den en masse gode godbidder.
Det er vigtigt at han vender siden til hunden, da han på den måde virker mindre truende på hundesprog, det vil være endnu bedre hvis han kigger væk og samtidig "smasker" med munden hvilket også er et venlighedstegn til hunden. At brug at "gabe" højt og inderligt er også et venligt tegn til hunden som betyder noget i retning af "her er fred og ingen farer og hvor har vi det dog dejligt".
Det er også meget vigtigt at din mand ikke bøjer sig ned over hunden da det kan opfattes som truende adfærd.
Endvidere er det måske værd at tage kontakt til en hundeadfærdspsykolog da jeg mener det er et "problem" I meget hurtigt skal få styr på både for hundens men også for din mands skyld.Lån evt. også nogle bøger om hundens kropssprog.
nov 2008
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Men vores hund har kun én enkelt gang knurret af kæresten, da han kom ind i soveværelset uden at tænde lyset...
Men træning er jo altid en god ting, der er også meget hjælp at hente. Hvis ikke der er tid til at tale med den enkelte om de problemer man nu måtte have, så find et andet sted at træne.
Tålmodighed og venlig adfærd kommer man langt med.
HJÆLP