Loppemiddel.., Husk det næste gang!!!! {{forumTopicSubject}}
Ville lige dele en vigtig information med jer alle...
Jeg har været ved dyrlægen i dag, og fundet ud af af FRONTLINE (loppepipetter) ikke virker mere på de fleste hunde!!! De er simpelthen blevet imune... Min dyrlæge havde kontaktet firmaet og de sagde, at det kendte de ikke noget til., men hos vores dyrlæge har de haft testet 100 hunde med lopper og evt. flåter og lopperne blev sq boende...Udover dette synes min dyrlæge også at FRONTLINE altid har været et hårdt middel for hundenes hud...
Det nye middel der skulle hjælpe hedder Prac-tic, nu glæder jeg mig til og prøve det og se hvordan det virker...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Bruger Advantage til både hund og kat i de værste loppeperioder ellers bruger jeg hvidløg som forebyggende.
Kia har aldrig haft lopper (7-9-13), Djaxa har haft 1 gang i de 6 år jeg har haft hende ... :o)
okt 2007
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.100
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
mar 2007
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.515
Jeg kan dog ikke sige om det virker, han kør stadig meget. Min dyrlæge er inde på om det er pindsvinelopper han har. De er nemlg ikke sådan lige at komme af med.
Sofus klør sig som en åndsvag, og er nu kommet på
prednicilon ( staves)
Jeg går faktisk med tanken om at barbere ham, så vi kan komme helt ind til huden, og så komme af med de forbandede lopper.
okt 2007
Advantage kan købes receptfrit og er et af de milde. Jeg køber mit online.
Alle loppemidler er jo cellegifte og derfor ikke sunde for dyrene i længden.
Nej hunden lugter ikke af hvidløg :o) Man kan købe hvidløgspulver og bruge dette, eller man kan bruge frisk hvidløg. Kia får et drys over hendes mad cirka hver 2.-3. dage ...
Husk at hvidløg i for store mængder kan give blodmangel=anæmi hos hunden, så der skal ikke overdrives :o)
okt 2007
dec 2005
Vi har prøvet andre loppemidler, og det han ikke virket.
Han får det over 7 dage nu, så han kan få lidt ro for kløen. Så må vi tage den derfra.
mar 2007
okt 2007
Ka får det i forbindelse med sin allergi, når denne er allerværst. Hvis det stod til dyrlægen skulle hun have det dagligt fra hun var 6 mdr. Og så ville hun være død af bivirkningerne når hun blev omkring 2 år :o(
Joan du må af med de lopper. Stakkels vapper ...
Det er hårdt arbejde men ikke umuligt at komme af med lopper.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 129
Hvidløg er godt hele året rundt. Det modvirker også at de får tæger... Mine 2 vovser får barf med hvidløgspulver over næsten hver dag og de har hverken haft tæger eller lopper siden vi begyndte på det. Og bruger intet andet middel forebyggende ellers.... Da det som sagt er skrappe sager.
dec 2005
Nej spøg til side. Prednisolon er også kun en nødløsning. Jeg ved hvor farligt og skadeligt det er til både mennesker og dyr, så det er spmpelthen kun for at give ham lidt ro.
Hans pels er jo så tyk og tæt, så jeg kan ikke rede ham med en tettekam. Kunne jeg det, så havde jeg gjort det.
Vi må se hvad der sker. Men vi håber på hård frost, så vi kan komme af med det kravel, og så må han bare sules i sne den lille uldtot.
okt 2007
Kia går i skoven og på marker med højt græs hver dag året rundt :o)
okt 2007
Har du prøvet om antihistamin virker på kløen? For så kan du måske skære ned på Prednisolonforbruget ...
dec 2005
Tak for ideen.
aug 2007
bruger det med stor velbehag og har 4 katte
okt 2007
I øvrigt vil jeg helst bruge det mildeste jeg kan finde på markedet som virker :o)
okt 2007
Modgift til histamin som kroppen producerer, når den udvikler en allergisk eller såkaldt anafylaktisk reaktion. Histaminet bevirker, at "porerne" i blodkarene udvider sig og lukker blodserum ud i det omkringliggende væv. Dette giver hævelse og kløe. Dette giver så alle de velkendte symptomer på allergi og overfølsomheds reaktioner. Alle antihistaminer til mennesker kan også bruges til hunde. Tacryl® tabletter på 8 mg er et ganske udmærket "first choice". Start med 1 til 3 tabletter dagligt. Tacryl® hører til den slags antihistaminer, som foruden at have en antihistamin effekt også har en beskeden sløvende effekt. Et antihistamin som har udpræget og kraftig sløvende effekt, men ringe antihistamin effekt er for eksempel Vallergan® tabletter 10 mg. Dosis er 3 tabl. dagligt, hvis man ønsker at sløve en hund eller fjerne en evt. søsyge eller anden transportsyge. Andre tabletter med samme virkning som Vallergan® er for eksempel Anautin® tabletter 100 mg. Dosis er 2 tabletter 2 timer før virkning ønskes ved transportsyge eller søsyge. Antihistaminer med udpræget antihistamin effekt og ingen eller meget ringe sløvende effekt er for eksempel Semprex® kapsler 8 mg. Dosis er 3 kapsler dagligt. Hismanal® tabletter 10 mg. Dosis 1 tablet dagligt og Teldanex tabletter 120 mg, dosis 1 tablet dagligt er ligeledes stærkt antihistamint virkende, men kun meget ringe sløvende. Husk at antihistaminer skal gives før symptomerne optræder. Det vil sige at de virker forebyggende, men ikke helbredende! Til lokale allergiske reaktioner, som insektstik og bistik, skoldninger eller andre lokale kløende steder kan der for eksempel anvendes Locoid® creme 0,1%. Den kløestillende virkning ved denne creme er sekundær. Ønsker man en direkte virkende kløestillende og bedøvende lokalbehandling, kan man anvende Lidokain® salve 5% eller Lidokain® liniment 5%. Se under lokalbedøvelse.
Jeg bruger det på Kia :o)
aug 2007
mine katte for intet som det ser ud pt for siden hundene fik bayovantic stoppede det problem de dør simpelthen når de spiser af skel fra hunden det er efektivt må man sige
okt 2007
Hun har ikke haft lopper andet den ene gang for 5 år siden (min fars hund smittede hende) og har aldrig haft en tæge (er indekat).
Kia skal ikke have smurt mere cellegift end højst nødvendigt på sig. Hun fik Bayvantic fra opdrætter og hendes hud lugtede rådden i flere uger bagefter (kan være fordi hun er allergihund og derfor bare er mere følsom?)
Men jeg ville aldrig opfordre katteejere til at få Bayvantic inden for deres døre. 1 kat død af det pga. et uheld, er 1 for meget i mine øjne. Hvorfor tage en unødvendig chance særligt når det nemt kan undgåes og der er så meget andet på markedet?
Men vi bruger vel alle det der virker på vores dyr og det skal der jo også være plads til :o)
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Det er jo ofte katte der kommer med lopperne og efter jeg ikke har kat mere (ca. 5 år siden) så har der ikke været noget.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
Jeg bruger avatage uden problemer
I´m ACE! . - Puh kommer til at tænke på at der er en på kattegalleriet der køber det til store hunde, og deler der mellem alle hendes katte :S
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.122
Jeg har tænkt og tænkt på , hvad det er jeg giver mine hunde der holder lopperne væk, men aner det stadig ikke.
De får Olivers.... lakseolie...og lidt rester fra middagen...ost...makrel...osv...og så får de en rå gulerod når de har spist ( som tandbørste )
Men der er åbenbart nogen hunde lopperne og flåterne ikke kan lide.... *GG*
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
mod flåer og lopper og hver anden måned om vinteren mod lopper.
Det var dyrlægen ,som anbefalede det.
Men jeg vil da helt klart spørge hende, om hun stadig anbefaler det, næste gang jeg "snakker" med hende.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg sad med bogen åben i går, og GAD bare ikke skrive det hele af i forbindelse med en anden tråd her på stedet :o)))
Om emnet - også vi oplever fuldstændig resistens mod frontline. Vi skiftede til Advantage, da vi har katte og nødig skulle risikere noget.
Vi kommer dog nu til at skifte igen, da hunden har en sær reaktion med advantage - han stinker forfærdeligt. Både ud af munden, fra hud, pels og endog hans urin.
Hvad vi skifter til ved vi ikke endnu..
Angående binyrbarhormon - jeg synes kun det giver mening at give det til en hund, hvis samtidig gør en mere end effektiv indsats for at få has på lopperne.
Får man lopperne væk, så vil symptomerne også gå væk - og så er hormonet unødvendigt at give.
Det er i mine øjne virkelig en nødudvej...
aug 2006
En anden ting - der har ikke kunnet dokumenteres effekt af hvidløg hverken behandlende eller forebyggende....
Hvis min hund havde loppeallergi, ville det ikke være her, jeg ville eksperimentere med alternativ behandling.
aug 2006
Således er præmissen fuldstændig den samme, som med de (dokumenterede virkende) midler, vi køber på apoteket ;o)
Hvidløg i for stor dosis er giftig for hunde - loppemiddel i for stor dosis er giftig for hunde.
Forskellen på de to er, at det ene virker med sikkerhed, og det andet måske virker...
Har en hund lopperallergi, kunne jeg personligt ikke nøjes med "måske virker"
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
okt 2007
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 28
maj 2009
min dyrlæge nævner frontline men min forrige hund fik eksem og allergi pga det ..
Ønsker ikke det tilfælde igen..
okt 2007
maj 2009
Loppemiddel.., Husk det næste gang!!!!