{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FCI standard
  • #2   13. nov 2008 camilla - det kan da umulig passe at DKK skulle blive "modepræget" det hører sig da slet ikke til i deres verden.

• #3   13. nov 2008 Dina - det undrer vel også dig hvordan det kan lade sig gøre, for hvad er det så der bliver råbt og skreget så højt for, når det er den såkaldte standard der skal følges.

• #4   13. nov 2008 Britta- Jeg var ikke i Herning men i Herlufmagle i foråret.
    Det der undrede mig mest der, var størrelserne.
    (Jeg ved ikke så meget om farverne)
    Max. vægten er 3,1 kg.
    Men der var en af hundene der til forveksling lignede min i højde og drøjde.
    Jeg spurgte, "hvad vejer den"? og fik svaret 3,5 kg.
    Er det ikke for meget, spurgte jeg dumt.
    Nej, var svaret og damen pejede på en anden Yorki, som sad i et bur.
    Den der vejer 3,9 kg.
    Der tænkte jeg, hvorfor har man standarder, hvis de ikke bliver overholdt!

• #5   13. nov 2008 Inge - pt bliver de større og større, jeg har en meget fin lille han på kun 1750g, han blev ikke udstillet, men var med i søndags og en af opdrætterne sagde til mig - han er da alt for lille. Det er han slet ikke. Det der undrede mig var at der var mange helt sorte yorkier og det var ikke hvalpe, men det er åbenbart også ok selv om det ikke står i racestandarden.

• #6   13. nov 2008 Dina - det er jeg også helt sikker på. For år tilbage lavede tyskerne store yorkier, jeg har en af dem, hun er nu 9 år, hun har dog aldrig haft hvalpe, men dengang kunne de ikke blive små nok her i landet, så jeg giver ikke en døjt for deres standard når de ikke engang selv kan overholde den.

• #7   13. nov 2008 Britta

Er det ikke en god ting at yorkierne ikke kommer under 2kg, sådan rent sundhedsmæssigt? Nu ved jeg ikke hvor store de er, men 1750g virker lige lille nok.

• #8   13. nov 2008 Britta: der er gået mode i det! Jeg var der nede Lørdag, med mine hunde... og jeg kunne da også selv se at der ikke var ret mange der fulgte standarten... meen sådan er det jo, når folk går mere op i mode og ikke i standarten..... vi andre kan jo bare håbe på at standarten ikke bliver forringet.....

• #9   13. nov 2008 Søster - en yorkie under 2 kg er da bestemt ikke ensbetydende med et dårligt helbred. Der er ikke nogen af mine der har problemer og jeg har da opdrættet adskillige hvalpe under 2 kg helt uden problemer.

Tanja - det er jo netop der jeg vil hen - standard er noget der står på et stykke papir - noget andet er hvad øjet kan lide at se.

Kort sagt - jeg giver ikke en s--d for FCI og DKK´s standarder, når ikke engang selv overholder dem.

Kommentér på:
FCI standard

Annonce