{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Buzz, Mojo - Lidt af hvert. {{forumTopicSubject}}

Åhhhh altså jeg havde lige skrevet denne smøre engang, men det hele blev væk, så jeg prøver igen, håber i har tid til at læse det.

Nu har Buzz drengen jo været her siden d. 24/12 – en træls dag for ham at ankomme, men det tog han nu i stiv arm syntes jeg.
Buzz blev købt sammen med min veninde, og planen var han skulle bo hos hende, da jeg ikke nu syntes jeg var klar til hund nr. 2 da Coco er så lille.
Vi aftalte han kunne være her til d. 25/12 hvor hun så skulle hente ham, men da hun havde været sammen med den glade Russer i en halv time, så fortrød hun – hvad havde hun forventet, en bamse????
Hun kunne i hvert fald ikke overskue at tage ham med hjem – Øv.
Så nu har jeg en hanhund, og selvom jeg har haft hanhunde før, så havde jeg helt glemt hvordan de der, men det har jo nok også noget at gøre med han kun er 7½ mdr. lige i en midtvejskrise:o)
Men han er godt nok en pølerøv, selv Coco er mere rolig end ham, og hun er bare 13½ uge.
Han elsker Coco meget højt, for højt – han bumper lystigt derudaf, og det vil jeg gerne have et råd til hvordan jeg får ham til at holde op med.
Også skal den unge mand også lige have et lynkursus i Dansk, han forstår tilsyneladende kun Polsk/Russisk – har dog lært at sitte og hvad NEJ betyder, men så er det vist også sagt, stokdøv er han også:o)
Han var noget dominerende overfor drengene de første dage, men er heldigvis stoppet med det, men han har jo heller aldrig været sammen med børn før, så det skal han jo lige lære, og ungerne skal lige huske at man ikke løber forbi ham, for så vil han lege.
Coco og ham bliver ofte lukket fra hinanden, da Coco jo ikke kan tåle alt det vilde leg, men det er han også ligeglad med, så ligger han sig bare til at sove.
Men han er en lækker hund, men kan mærke her de dage hvor ungerne har fri og jeg ikke har den store mulighed for at aktivere ham at han er noget rastløs, men han må bare ventet til i eftermiddag når gemalen kommer hjem.
Hans forhold til andre hanhunde skal der også arbejdes noget med – men lad os nu se, det er altså ikke helt sikkert at jeg har mod på ham:-/

Så jeg søger lidt råd på følgende punkter:

· Hvordan for jeg ham til at stoppe med det humpen?
· Hvad gør i andre med mange hunde der har hvalpe, altså mht. leg?




Jeg vil gerne fortælle kort om Mojo – grunden til jeg ikke har gjort det før, det er at jeg blev noget tvær på nogle af jer herinde, da der faktisk var nogen der ikke troede på at hun var syg, men faktisk troede at hun blev aflivet fordi jeg ikke ville have hende mere, det sårede mig samtidig med at jeg blev noget sur, så derfor havde jeg ikke lyst til at skrive noget om det.
Det havde hele tiden været meningen at når hun fik det bedre, hun havde det skidt da vi fik hende, så skulle der findes et godt og stabilt nyt hjem til hende, fordi det specielt lå min mand meget på hjerte at komme lidt i gang med den minikennel han drømte om, og han ikke syntes hun passede ind, men selvom det var sagt, så var vi også enige om, at fandt vi ikke det rette sted til hende, så blev hun hos os.
Mojo havde i nogen tid haft det som dyrlægen kaldte fedtknuder på halsen, og de skulle bare blive siddende for voksede de ikke, så ville de ikke genere hende.
Men omkring samtidig med at jeg indrykkede hendes annonce, der opdagede at jeg de var begyndt at vokse indad, og nogle af dem var på str. Med valnødder.
Jeg tog til dyrlægen med hende, og han tog nogle vævsprøver og blodprøver fra hende.
Og en røntgen viste senere at hun også havde kræft andre steder i lymfesystemet.
På det tidspunkt have jeg lagt mærke til at hun sov rigtig meget, gerne til kl. 12-13 før hun stod op første gang, og gik allerede til ro omkring kl. 17 – men jeg slog det hen med at der jo var blevet tidligt mørkt, og hun havde jo altid været en puttegris.
Jeg tog til en anden dyrlæge inde i Aalborg for at få et nr. 2 svar da jeg havde hørt lidt trælse ting om den dyrlæge jeg normalt brugte.
Men bare på de to dage der gik inden vi skulle derind, der holdt hun op med at spise, og hun begyndte at hoste meget kraftig – hun havde stor besvær med at synke pga. knuderne på halsen.
Så jeg vidste jeg godt inderst inde hvad svaret ville blive…….
d. 14/12 tog jeg til dyrlægen og hun kom til at sove ind – sådan som vi vil huske hende, stadig nogenlunde glad, og det vigtigste af alt, uden for store smerter.
Ironiske nok, så var det også ”lettere” for mig at fortælle ungerne hun var blevet syg, frem for at hun skulle flytte, fordi vi ønskede det.
Men det har alligevel på intet tidspunkt været et ”let” forløb.

Den blev lang – håber i gad at læse den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Buzz, Mojo - Lidt af hvert.
  • #1   28. dec 2005 Jeg ville også stoppe det ''jumberi'' med det samme, brug evt. en vandsprøjte - vandpistol - renset sulfoflaske og giv ham et sprøjt og et nej når han jumber.

    Min gamle hanhund gjorde også sådan da han var i den alder, men det gik hurtigt væk for jeg var hård og konsekvent, hver gang.

    Det gør mig ondt at det sluttede sådan for Mojo, men jeg kan egentlig godt forstå dig at det var lettere at fortælle hun var syg - end at hun ''bare'' skulle væk.


  • #2   28. dec 2005 Måske du skulle overveje at lade ham kastrerer hvis altså du ikke regner med at bruge ham til avl, det ville da ihvert tilfælde dæmpe "humpen" og nok også den dominerede adfærd, men nu kender jeg ikke så meget til Amstaf hunde.
    Men som du skriver skal han jo lige finde sit plads i hans nye hjem,
    kan din veninde ikke overtales til at lære hunden lidt bedre at kende før hun afviser at tage ham med hjem.
    Ked af at høre at din mojo blev syg og måtte aflivet,


  • #3   28. dec 2005 Ditte > han skal ikke kastreres, han skulle gerne kunne bruges til avl engang i fremtiden.



  • #4   28. dec 2005 Kiki > det gør jeg skam også, men de Danske gloser forstår han ikke så godt endnu:o)
    Men det er heller ikke så slemt som det var i starten, han har jo lært hvad "nej" betyder.


  • #6   28. dec 2005 gode ide det med vand flasken virker på de fleste hunde.

    Kiki:
    i skal stoppe ham med det samme og især når det er på jer han jumper det er dominans og skal stoppes med et nej eller nej og sprøjt.
    syntes det er tidligt at han jumper


  • #7   28. dec 2005 Ok ja så er det jo ikke en mulighed, han er godt nok også en rigtig flot han.
    mon ikke også træning kan vende ham af med humpningen og mht til den dominerende adfærd, så skal han jo lige lære at det er dig og børnene der bestemmer og ikke ham


  • #8   28. dec 2005 Jeg ved det er dominans - og jeg ved det er normalt for unge hanhunde, men han må gerne stoppe nu:o)

  • #9   28. dec 2005 Anja - den var da vist ikke til Kiki:o)

  • #10   28. dec 2005 Nå jo, Zarco gør det også kan jeg se*SSSS*

    Jeg har set hvalpe der har gjort det som 8 uger gamle.....men om det er normalt når de er så små, det ved jeg ikke....


  • #11   28. dec 2005 Xenia C
    men meget trist at høre med Mojo =( godt hun er kommet et godt sted hen =)

    var det aalborg dyrehospital i ville bruge til sidst?


  • #12   28. dec 2005 Anja > Nej, det var dyrlægerne på Hobrovej.

    Kiki > ja det skal han, men det med at snakke på hans sprog, det tror jeg ikke rigtigt jeg kan:o)


  • #13   28. dec 2005 kiki.
    han syntes nok du bestemmer for meget efter hans verden men det skal du jo også =)
    og derfor vil han jo prøve at sætte dig på plads, så han kan tage styringen han ser nok ikke nogen trusel i din kæreste


  • #14   28. dec 2005 HVad angår aktivering af ham, så kan i altid gemme nogle godbidder han så kan sniffe sig frem til, eller finde en bold med godbidder i til ham.

    Ting som det, vil nok hjælpe lidt på den front, så han ikke keder sig.


  • #15   28. dec 2005 Katja Luise > det ved jeg, og det burger jeg også, og har altis gjort det, men det er ikke kun den fortm for aktivering han har brug for kan jeg mærke, men ´han skal jo altså også lige have lov til at falde til ro, nyt hjem og laaaaaang rejse, det må også være hårdt.

  • #16   28. dec 2005 Xenia: Jeg vil give de samme råd som de fleste andre med vand pistolen - vil dog holde mig LANGT fra at smide ham om på ryggen, da det er en magtkamp ingen af jer nok ønsker skal fortsætte.... Ang. det med Mojo vil jeg sige, at ja jeg blev overrasket over at i skulle af med hende - men har aldrig troet at sygdommen var noget du fandt på for at have en undskyldning for at aflive hende.
    Og når det så er på plads, vil jeg sige at det jo var det bedste for Mojo uanset hvad.....
    Og held og lykke med "banditten"....

    Til Kiki: Som så mange andre skriver er det fordi han vil dominerer dig - han ved hvor din kæreste står i hierakiet, men ikke dig. Når han allerede nu er i tvivl om dette, vil jeg igen påpege at det er vigtigt at du ikke tager en decideret magtkamp med ham, som fx at smide ham om på ryggen som du foreslår Xenia, du kan næsten ikke vinde en sådan en - derimod er du nødt til at gå ind og vise et godt lederskab... En amerikansk bulldog han kan være MEGET stædig, og kan have svært ved at erkende at han er nederst i hierkiet.... Derfor er det vigtigt at du gør det korrekt fra starten af - tro mig jeg taler af erfaring....


  • #17   28. dec 2005 Anne > det med at smide med ham, det kunne jeg heller ikke finde på, for jeg vil ikke have den slags kampe med ham.
    Har dog lige prøvet med vandpistolen, det syntes han bare var sjovt, specielt at fange vandet i luften:o)


  • #18   28. dec 2005 Xenia: hi hi... Baloo er også vildt glad for vand - men når vores orange vandpistol kommer frem - så har han respekt for vandet.... Men hvis han ikke vil reagerer på vandet, så kunne du evt. lave nogle NEJ øvelser med ham så han forstår ordet fuldstændig, så du forhåbentlig kan få ham til at stoppe med et simpelt nej...

  • #19   28. dec 2005 Taco er jo også polak, men pølser kan gøre underværker, og få selv den dummeste hund til at forstå dansk på ganske få dage hvis man træner et par gange dagligt, bare klø på og jeg er sikker på du får en kanon hund

  • #20   28. dec 2005 Kiki: Tit og ofte har størrelsen jo ikke nødvendigvis noget og sige - men det kan da godt være at du skal til og pumpe lidt jern og snakke med de nederste mave regioner - men det er ihvert fald vigtigt at du får etableret et godt lederskab allerede nu og især med sådan en hund... Lav en masse sjove øvelser med ham, sørg for at du tager initiativ, tag ansvar for ham ved at gå først gennem dørene, sørg for du giver ham mad osv osv...

    Og ang. det som CaneCorso skriver - så er positiv forstærkning jo altid den bedste måde at arbejde på.... Så hav pølser og andre sjove godbidder liggende rundt omkring, så når han reagerer på NEJ - altså stopper med at "humpe" så får han ros og en godbid....


  • #21   28. dec 2005 Ja, det kan være pølserne skal frem:-)
    Lige nu står han og gør min kanin ind i hovedet ude i haven, og kan slet ikke høre når jeg kalder på ham, men går jeg ud for at hente ham så er han smuttet - han er en bisse er han:o)


  • #22   28. dec 2005 det gør mig ondt at høre med mojo, kunne heller ikke lige forstå hvor hun blev at.
    vi har lige fra starten sagt nej til cano, når han humper, og det virker rimlig godt, undtagen når der er en meget sød tæve i løbetid. vi fik af vide af vores opdrætter, at han bare skulle vide at det gjorde man ikke


Kommentér på:
Buzz, Mojo - Lidt af hvert.

Annonce