{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Usikker hund {{forumTopicSubject}}

jeg har en lille gravhund, som bliver meget usikker ved mødet med andre hunde. han reagerer ved at gø og virker hidsig.
Jeg er rimelig magtesløs omkring hvad jeg skal stille op.
Vi har prøvet hundetræning, hundeskov ovs, for at han skulle blive mere vant til at møde fremmede hunde. Men jeg syntes ikke rigtig det hjælper. Der er intet over for hunde han kender.
Når vi går tur og han møder en anden hund og gør, skal jeg så sige hej og derefter rose ham når han holder mund??
Er åben for ideer!;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Usikker hund
  • #1   16. nov 2008 Har en gravhund med samme problem, så er lige med på en lytter smiley

  • #2   16. nov 2008 Hvis han ingen problemer har med hunde, han kender, så ville jeg ganske enkelt holde mig til at nøjes med at lade ham være sammen med hunden han kender.

    Jeg mener ikke, at man kan forlange af en hund, at den skal kunne med alle.

    En hund, der tydeligt kommunikerer, at den ikke bryder sig om alle de fremmede, synes jeg bør skånes for det.


  • #3   16. nov 2008 For mit vedkommende kan det ikke undgåes når vi går tur at vi møder andre hunde...

  • #4   16. nov 2008 Mette, mener du, at hunden gør, når i bare går forbi uden at hilse?

  • #5   16. nov 2008 Ja det var det jeg mente smiley rigtig irriterende at hun gør det..


  • #6   16. nov 2008 aftalt med nogen at gå tur sammen i har alle hundene i snor og går bare afsted uden hundene får lov at hilse. når han begynder at være lige glad med det. ville jeg sætte mig på en bænk hvor der kommer en masse hunde forbi, med nogle lækre guffer eller legetøj. lad ham se den anden hund men tag så opmærksomhedden væk fra den med guffer og legetøj.. og stop når den er gået forbi. på den måde bliver det fedt når der kommer en fremmede hund. og lad ham så kun snakke og lege med dem han kender

  • #7   16. nov 2008 Jeg er enig med Iben. Det handler om at lave et alternativ, der er mere interessant end de forbigående hunde.

    Det kræver en masse kontakttræning, men det er min oplevelse, at gravhunde er ret gode til det?

    Og så lidt tid og tålmodighed - det er vigtigt ikke at konflikte, når I møder andre hunde, da det vil bidrage til hundens usikkerhed.


  • #8   16. nov 2008 Vi kan netop ikke undgå at lade ham møde fremmede hunde, for dem møder vi jo mange steder når vi går tur. Hvis han får lov at hilse uden snor, som fx i hundeskoven, gøer han stadig lidt, men efter kort tid bliver han ligeglad.. problemet er størst når vi går tur og vi møder en hund. Jeg lader ham aldrig hilse, for han lan godt virke gal når han er i snor.
    Jeg har prøvet at aflede hans opmærksomhed fra hunden, med adskillige godbidder, men han er virkelig optaget af den anden hund. Vi øver kontakt og det fungere også ganske fint, så snart vi ikke ser andre hunde.
    Så hvad skal jeg lige gøre??? Sige nej eller bare ignorere ham??


  • #9   16. nov 2008 Der er jo den simple mulighed at ignorere ham totalt og så bare gå videre som om intet er hændt.

    Og så ville jeg faktisk holde en pause med at lade ham møde andre hunde - også uden snor. Bare sådan, at han får en fornemmelse af, at man sagtens kan møde dem uden det behøver at føre til mere.


  • #10   16. nov 2008 Sådan så når keg kan se en hund når vi går tur, så vender jeg om eller gårt en anden vej, så vi ungår den fuldstændig?? men er det ikke bare at "løbe" fra problemet??


  • #11   16. nov 2008 Ikke i min optik - det er at lære hunden, at andre hunde er dybt uinteressante og at der ingen gevinst er overhovedet ved at give dem opmærksomhed.

    Du kan jo bidrage med at give hunden en bekræftelse, når den atter vender opmærksomheden mod dig og har tabt opmærksomheden til den anden hund


  • #12   16. nov 2008 HOV
    Nej, ikke gå den anden vej, bare ignorer, at der er en anden hund og at din hund reagerer. Gå forbi....

    Hvor lang tid gør din hund, når I møder andre? Er det fra den har set skyggen til skyggen er helt væk igen?


  • #13   16. nov 2008 han begynder at gø når den er ca 15 meter foran os.. og så stopper han når den er et par meter bagos.


  • #14   16. nov 2008 det er blevet lidt bedre end det engang har været, men langt fra godt. Jeg roser ham når vi er gået forbi og han ikke siger mere. Han virker også ligeglad så snart vi er gået forbi den.

  • #15   16. nov 2008 Og så husk lige at være opmærksom på hvilke signaler du sender din hund:)
    Jeg har en hund der er på samme måde. Vi har trænet en masse kontakt, så han lærer at ignorere de andre hunde. Gør han så bliver det ignoreret. Det er idag blevet meget bedre, men jeg skal også tænke enormt meget over mit eget kropssprog. Stresser jeg, så er det 100% at min hund gør det samme.
    I starten vendte vi om fordi jeg ik ville presse min hund for meget, og så vi fik succes med træningen.
    Vi har mødtes med ukendte hunde (fundet herinde), hvor vi så har trænet på afstand, og så er rykket tættere og tættere på.
    Men vi har også haft succes med at gå ture med andre hunde.


  • #16   16. nov 2008 Min hund gør så kun hvis hunden kommer gående direkte imod ham, og først når den er et par meter fra ham.

  • #17   16. nov 2008 jeg er blevet meget mere bevidst om hvordan jeg reagere når vi møder andre hunde. Jeg kan tydeligt mærke at når jeg er rolig, går der længere tid inden han begynder at gø.
    Jeg har også tænkt på at finde nogle herinde og så træne som du har gjort(Camilla og turbo hunden).
    Jeg syntes bare ikke at jeg kan få hans opmærksomhed, lige i det den anden hund går forbi. Han er helt oppe ay kører og er slet ikke opmærksom på mig. Det bliver han først såp snart den anden er gået forbi.


  • #18   16. nov 2008 Nick- Det skal nok komme hvis du begynder at træne meget kontakt. Fang gerne hundens opmærksomhed inden den ser den anden hund.
    Og stil dig til at starte med med stor afstand til den anden hund.


  • #19   16. nov 2008 vi går altid kommer på det andet fortorv hvis der kommer en hund.. så afstanden er lidt større..
    Ska jeg bare virke interessant med gode godbidder og alt hvad den kan trække??;)


  • #20   16. nov 2008 Det kender jeg alt til, har nøjagtig samme problem med min hanhund - meeen det er blevet meget bedre end det var engang. Jeg prøvede flere forskellige adfærdsterapeuter som alle var dygtige men problemet sad dybt i ham og det blev værre og værre. Til sidst sendte jeg ham over til Lillen ved Slagelse hvor han var en uge og det gjorde underværker!! Jeg har lært at det ikke nytter noget at holde hunden væk fra andre hunde (det har man tendens til når man har en hund som opfører sådan overfor andre hunde). Du skal nok have fat på en prof. og jo hurtigere, jo bedre. Kan anbefale Lille, Alpha Hundeadfæds Center, eller Lone Greva.

  • #21   16. nov 2008 nu er jeg jo studerende, så vil da lige hører hvad det koster?? hvad gav du for en uge??
    Jeg har tænkt tanken selv.. ønsker jo virkelig inderligt at han skulle slappe af når vi møder andre hunde..Jeg vil jo gerne kunne tage ham alle steder uden problemer..


  • #22   16. nov 2008 PS. Selvfølgelig er det et problem at din hund laver udfald men efter min erfaring er det vigtigere at behandle grunden til den laver udfald, end det at den laver udfald. Altså, er hunden usikker overfor andre hunde er det usikkerheden der skal arbejdes med og din rolle som leder. Når hunden laver udfald synes den at det er dens ansvar alene at takle den anden hund (hvilke den så ikke er i stand til og derfor spasser ud). Den skal vide at du tager ansvaret og den skal stole på at du har kontrollen over situationen når I møder en anden hund.

  • #23   16. nov 2008 Det var faktisk ikke særlig dyrt, i mit tilfælde 1400kr. for en uge men det kan vel svinge fra tilfaælde til tilfælde. Lillen har udarbejdet sin egen metode for behandling af angst-aggressive hunde og hun har stor erfaring inde for området.

  • #24   16. nov 2008 jeg ved godt at det skyldes at han tror han skal tackle situationen.. hvordan får jeg vendt det til, at han bliver sikker og ved at jeg har styr på det??
    Har du et link??


  • #25   16. nov 2008 Du kan bare sende en pb hvis du vil vide mere;-) Logger af - god aften!

  • #26   16. nov 2008 Nick- Jeps gør alt hvad du overhovedet kan for at virke interessant:)

  • #27   17. nov 2008 jeg har set de programmer og jeg prøver og prøver, men han virkelig ikke fange hans opmærksomhed. Han er så optaget af den anden hund. Han har omgåes hunde siden han har hvalp, så jeg forstår det ikke.


Kommentér på:
Usikker hund

Annonce