12.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvordan takler jeres hund kraven? Hvordan takler jeres hund kraven?

Cosinus skal have krave på i 3-4 dage og har nu haft den på i et døgn. Han er gået helt i stå. Han står eller sidder bare tålmodigt og venter på at jeg fjerner den, hvilket jeg jo ikke gør. Han har haft problemer med analkirtlerne og bliver smurt i enden med en steorid creme, så han må jo ikke slikke sig dernede, så han skal jo have kraven på (prøver jeg at sige til mig selv hele tiden).

Jeg bliver nødt til at løfte ham fra rum til rum, ellers bliver han helt alene i rummet, når jeg går. Jeg har fået ham til at gå een gang med kravet på ved at lokke med mad, men ellers sidder han bare og glor ud i luften. Det er så synd for ham.

Nu er jeg lidt nysgerrig, hvordan reagerer jeres hund, når de har haft krave på?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan takler jeres hund kraven?
  • #1   18. nov 2008 vi kunne slet ikke få plastikkrave på oskar da han blev kastreret. han gik totalt i panik og løb væk og gemte sig for os. sad bare og rystede og var virkelig bange. så vi blev nødt til at leje en luftkrave hos dr. dyr, som vi kunne få på ham. han havde den kun på, når han var alene, ellers holdt vi øje med ham. så han kan så absolut ikke lide de kraver...

• #2   18. nov 2008 Ej godt...men der er heldvis et alternativ du kan bruge en blød krave se her:

http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=195210&ProductName=Halsring+til+beskyttelse+af+s%E5r&GroupName=Tilbeh%F8r+til+hunden&GroupGuid=22

• #3   18. nov 2008 ninna-online - det var sådan en oskar fik på. . den kan helt sikkert anbefales, når hunden er bange for den almindelige

• #4   18. nov 2008 Er det mon et tegn på, at man skal købe den krave, når hunden på billedet lligner Cosinus som lille smiley

• #5   18. nov 2008 Den kan ihvertfald varmt anbefales. Qimmit var også dødbange for kraven (og han er ellers ikke nem at hyle ud af den) men den bløde badering havde han det fint med, og den har også været udlånt til alle andre større hunde i bekendskabskredsen efterfølgende smiley

• #6   18. nov 2008 Vil luftkraven forhindre ham i at slikke i enden? Jeg kan ikke helt forestille mig, om den er god nok til vores nuværende problem.

• #7   18. nov 2008 Brug en Baby-body-stocking i stedet for..... det gjorde jeg da min hund blev kastreret.

• #8   18. nov 2008 jeg brugte også bodystocking da fimze blev kastreret, et hul til halen, og så 2 slidser i skuldren til at sætte halsbåndet igennem så kunne han ikke komme ud af den, meget effektivt eneste ulempe er at man skal huske at fjerne den hver gang de skal ud;-)

• #9   18. nov 2008 Men jeg tror ikke, at det er godt, at hans ende bliver dækket af noget. Der er jo en grund til at han skal smøres.

• #10   18. nov 2008 Jeg købte sådan en "badering" der er linket til her i tråden... Helt fantastisk fordi min tervueren var så slemt skadet at hun skulle have kraven på i ca 2 mdr....
    "Baderingen" kunne bruges fordi skaden sat højt på et forben...
    Den forhindrer IKKE hunden i at slikke sig i enden.

Det vil være spild af penge for dig at købe sådan en...
    Når det drejer sig om så kort tid, og hunden ikke går i panik over kraven, så vile jeg nøjes med at bruge den...

• #11   18. nov 2008 Orv forresten... Du spurgte hvordan hunden tacklede kraven...
    Min tervueren skreg i panisk angst...
    Jeg synes derfor din hund tackler det flot..

Et link til min hund med "badering" på..
    VÆMMELIGE BILLEDER !!!!!!

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=20234

• #12   18. nov 2008 Det var et grimt sår, synd for din hund. Tak fordi du fortalte om at den ikke ville forhindre ham i at slikke i enden, så duer den jo ikke til vores nuværende problem.

Ja, han klarer det jo egentligt ganske godt, jeg synes bare at det er så synd for ham, at han bare sidder der og glor. Han er så tålmodig en hund, så han sidder bare pænt og venter på, at det er overstået.

• #13   18. nov 2008 her er der panik når karevn skal på. har pt. en tæve er blevet opereret for et sprunget korsbånd og hun ryster over hele kroppen og klapper tæner når hun skal have den på. Hun savler og halser også. I bund og grund hun er angst for den. Har prøvet med en badering og det er det samme. Hun kan ikke finde ro. Heldigvis skal der tages sting på fredag. Hun har ikke kraven på når vi er sammen med hende men når hun er alene er den på - tør ikke at tage chancen for hvis hun slikkeri såret kan det springe op og så er det en ommer

• #14   18. nov 2008 hov det gik sgu hurtogt, Klapper tænder skal der stå

• #15   18. nov 2008 Indtil jeg fik fat i en badering brugte jeg mundkurv på hende når hun skulle være alene eller hvis jeg ikke lige havde tid til at holde øje med hende..
    Sådan en "åben" mundkurv, der tillader hunden at have munden åben og at drikke vand, men forhindrer den i at pille i forbindingen og slikke i såret

• #17   18. nov 2008 Vores den yngste fik en krave på da han skulle kastereres og han registrerede knap nok, at han havde den på - han susede rundt både inde og ude og legede som han altid gør. Af og til stødte han ind i ting (og os) men den eneste der var ligeglad var ham selv - så er det jo dejligt.

Du kunne evt overveje en mundkurv - IKKE den slags i stof, men en lukket med 'lameller' i plastic - det er da et forsøg værd. Med sådan en på vil han ikke kunne slikke dernede.

• #18   18. nov 2008 Han har den heller ikke på, når han er ude. De gange jeg har taget den af, begynder han at slikke i enden med det samme, men han lystrer nu også, når jeg siger nej. Han får lige en pause fra den nu og så må jeg se, hvordan det går. Måske jeg skulle overveje sådan en mund kurv, da jeg skal på arbejde på torsdag og han kan jo ikke sidde hele dagen uden at drikke vand og det vil have gøre, hvis han får krave på.

• #20   18. nov 2008 Det er en mundkurv i stil med den her jeg brugte

(link fjernet)

• #21   18. nov 2008 Uanset hvad...... JEG ville aldrig give min hund mundkurv på....

Og hvis min hund ..( uanset race )... kom dertil , at den overfaldt andre hunde eller mennesker uden grund....... måtte vi besøge Dr. Dyr....

Så at give en hund mundkurv på , fordi den ikke måtte slikke i et sår.... er for mig , som at skyde gråspurve med kanoner.
    Og SLET IKKE... når hunden er alene hjemme..... :O)

• #22   18. nov 2008 Mickey er fuldstændig panisk for lampeskærmen, da han var kommet til skade med forpoten.
    Da jeg endelig fik den på, var han så flov og forsøgte virkelig at gå den af.

Så ingen lampeskærm til Mickey, men ligesom andre kan jeg anbefale baderingen, som jeg også har.

• #23   18. nov 2008 min hund reagere på samme måde med badering men ja måske er mundkurv bedre hvis hunden kan slappe af.

• #25   18. nov 2008 Nittib: Under "normale omstændigheder giver jeg dig ret...
    Den omstændighed jeg var i var alt andet end normal..

Hvad ville du gøre hvis din hund havde fået sit ben flænset op, Går i fuldstændig panisk angst og skader både dig og sig selv ved en lampeskærm..
    Hunden skal have forbinding på for at holde såret rent og beskytte stingene, men flår forbindingen i stykker på et split sekund hvis den kan komme til det ??

Hun affandt sig fint med mundkurven, og det var så den løsning vi måtte ty til..

Men jeg siger dig det var et helvede at komme igennem

• #26   18. nov 2008 Man skal selvfølgelig vænne hunden til mundkurven på en positiv måde og det gøres bedst i hjemmet under stille og rolige forhold.

Put et stykke guf ned i mundkurven og lad hunden tage det, ved at stikke snuden ned i - gentag det en hel masse gange UDEN at spænde mundkurven fast - når hunden så er vænnet til, at det er en positiv ting, at stikke snuden derned, spænder man den fast et kort øjeblik, tager den derefter af og gentager dette, med større og større interval.

Begge mine hunde er vænnet til mundkurv på denne måde, som de er vænnet til alt muligt andet fx. 'lampeskærm', et få holdt snuden, at få holdt poterne, at få noget på benene osv osv - det er min erfaring,a t det er en kæmpe hjælp, at hunden er vænnet til så meget som muligt, så hvis uheldet er ude, at de ovenpå en evt skade ikke også behøver at skulle gå i panik over en forbinding, en skærm, at komme i et bur eller i dette tilfælde en mundkurv.

I disse hundetrænings tider, hvor mange lærer deres hunde alt muligt 'bare for sjov' hvorfor så ikke også lære dem noget der i sidste ende, kan være med til at gøre livet lettere, hvis uheldet er ude.

• #28   19. nov 2008 Lige en opdatering; Cosinus er nu endelig begyndt at gå lidt med kraven på og han slikker ikke så meget, når han får pause fra kraven, så det går fint her. Tak for alle beskederne smiley

• #29   19. nov 2008 Mine har ikke som sådan har nogen problemer,med at ha skærmen på.. Dog forbander jeg,at man ikke længre kan få de " hvide".. De gennemsigtige,går alt for nemt i stykker og flækker,så hunden kan komme til skade..

Ozzy havde på et tidspunkt et hotspot på røven,der gir ikke ville hele..

Kors,at skulle hente 7 nye skærme,hver mandag..

Den hvide blev bare bulet og ude af form,når en rotte brager rundt og ikke lige tar hensyn til,hvad man har om nakken..

De andre går i stykker..

Jeg har nu en badering,købt ved Kruuse og den blir brugt,hvis det er nødvendigt og den kan gøre at de ikke kan nå..

Ellers få de mod min vilje de " klare" på

Kommentér på:
Hvordan takler jeres hund kraven?

Annonce