{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Ustyrlig.....Igen :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Kali er blevet ustyrlig igen og nu aner jeg snart ikke hvad jegskal prøve mere...hun stoppede med at spise Post/reklamer da hun var ca. 1 år. nu er hun snart 2 år og er begyndt på det igen..jeg har en ide om det er fordi hun ikke bliver nok stimuleret. her er problemet så at jeg snart ikke ved hvad jeg skal prøve at stimulere hende med mere...hun har aktivitets boldt med guf i. jeg har spred hendes mad i haven så hun skal søge efter det. jeg har prøvet spor med hende (Det fatter hun intet af) jeg har proppet godbidder i en tom cola flaske. den bider hun bare midt over :S jeg har leget med hende jeg har trænet med hende. men jeg føler bare hun er umættelig i stimulans til hjernen og aner snart ikke mit levende råd.. syntes bare det bliver værre og værre. jeg må indrømme jeg ikke er en person der let giver op men her er jeg snart ved at kaste håndklædet i ringen. jeg ANER ikke hvordan jeg kan stimulere hende nok. syntes jeg har prøvet ale metoder men efter vi har gjort det så er det ligesom om hun slet ikke er træt eller noget.. det er ligesom hun har så meget energi som hun aldrig får brugt op smiley nogen der kan hjælpe mig til hvad jeg kan prøve...

Gider ikke høre kommentarer om jeg ikke passer min hund ordentlig osv. kan kun bruge ting jeg kan bruge til noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ustyrlig.....Igen :(
  • #1   24. nov 2008 altså nu snakker folk sådan om understimolering , men det kan faktisk også være overstimolering !

    hvis i er ude og gå , og du står stille i 20 sek mere mindre, hvad gør din hund så ?

    er det når hun er alene ?



  • #2   24. nov 2008 Er den tilmeldt en hundeskole? For så vville du vide at hundens 3 pubertet er ved 2 års alderen. Det er nu det bliver spændende, og vi som hunde ejere skal stå prøven.

  • #3   24. nov 2008 Træls situation du står i. Men er det kun reklamerne/aviser hun splitter ad?
    Mht. spor, så kan du evt. prøve at kontakte en person som har rigtig meget styr på det, som kan hjælpe dig. Hunden får nemlig rigtig meget ud af det, og det gør dem meget trætte.
    Går du til hundetræning med hende?


  • #4   24. nov 2008 Hun er begyndt når vi er ude og gå (Kun engang imellem) at vende sig om og begynde at hoppe op og bide efter snoren som om hun siger "Slip mig løs" hvis jeg vender ryggen til hende som render hun bare rundt om mig og gør det samme og hvis jeg siger "STOP" til hende så lystre hun ikke. jeg var i hunde skoven med hende forleden dag der fik hun sådan et flip igen. da hun fandt ud af jeg havde flex linen i hånden og hun lystre ikke en skid når hun får de flip der hun hopper op og snapper og er skide ligeglad med hvad man siger til hende..

    hun har ødelagt nogen puder ude i køkken al rummet også så det er både når vi er her og når hun er alene.


  • #5   24. nov 2008 Lea B : Jeg tilmeldte mig hos cirius canis her i Aalbprg øst det fik vi ikke en skid ud af.. vi måtte ikke træne med vores hun når hun var i løbetid så vi gik glip af rigtig mange gange fordi hun kom i løb i den periode. og de sidste par gange vi var der fandt de ud af vi skulle i en gruppe med mindre hunde i da hun let bliver forstyrret.. MEN de var syge konstant i den hunde klub så der var mange gange hvor det blve aflyst fordi de var "Syge" og vi har ikke rigtig andre transport muligheder til andre klubber da vi ingen bil har.

  • #6   24. nov 2008 aj, den med løbetid holder altså ikke. Så tit er en tæve heller ikke i løb.

  • #7   24. nov 2008 Det var sgu surt for Jer. Fik du heller ikke nogle ting med hjem som du kan træne med hende? Prøv at søg på Google efter lege som stimulerer hunden. Der er sikkert nogle sjove ideer.
    Når hun hopper op ad dig skal du ignorere hende fuldstændig! Hun skal absolut ikke ha' noget ud af at hoppe op ad dig, hverken positiv eller negativ kontakt. Det tager sin tid, men jeg er sikker på at hun nok skal fatte det med tiden. Nu er hun jo kommet i lømmelalderen igen, lyder det til... Jeg kan så berolige dig med at det bliver bedre, men du skal være konsekvent, og træne lidt ekstra i denne periode. Men du må ikke give op...


  • #8   24. nov 2008 Doggymom anbefaler Zink salve mod ondt i numsen!! * . Er det det jeg siger du ikke kan passe? vi fik afvide at vi IKKE måtte komme når kali var i løb fordi det ville forstyrre han hundene..så vi kunne jo ikke gøre så meget. jeg brokkede mig og sagde jeg ikke ville betale for de 3-4 gange vi ikke var der fordi hun var i løb og så for de 5-6 gange de var "Syge" vi betalte for 16 gange og du kan se der er ikke mange timer at lære noget i når vi ikke har været der ret mange gange.

  • #9   24. nov 2008 Jeg bakker lige Dennis op.........

    Har selv gået i klub hvor man ikke måtte komme de 3-4 uger tæven var i løb så det kan sagtens være rigtigt det han siger.


  • #10   24. nov 2008 Hos os, er vi kun ude, når tæven er højløbsk.

  • #11   24. nov 2008 Doggymom anbefaler Zink salve mod ondt i numsen!! *
    så ville jeg være ked at og give så mange penge nu når jeg har en hanhund smiley


  • #12   24. nov 2008 Jeg vil helt klart anbefale jer at begynde til proff træning igen. Det kan jo også bare være at hun har et utroligt højt drive og her skal i så bare ind og arbejde med "tænd og sluk" funktionen. Altså at hun lærer at det er ok at være på i visse situationer og meget ok at koble af. En adfærdsbehandler vil også kunne rådgive og vejlede jer i denne form for træning. Måske har hun brug for mere mental stimulans, mske mere at bruge sine muskler, der findes rigtig mange trænings muligheder ved begge dele.

  • #13   24. nov 2008 * Vivi - trækker alle over en kam * : Problemet med at starte til træning er vi kun har mulighed for at træne her hvor vi bor da vi ingen bil eller andet har. den klub vi var i hvis en af dem var syge så var ALLE syge. og den anden klub herude måtte vi gerne starte HVIS kali havde mundkurv på fordi det er en amerikansk staffortshire terriere. så mulighederne er ikke mange. jeg gider ikke træne der hvor vi trænede sidst. det er spild af penge.. vi lærte ikke noget overhoved.

  • #14   24. nov 2008 En tæve er da kun i løbe tid 2gange om året. Men kan godt ske hvis hun er i løbe tid i 3-4uger går i glip af 3-4gange..

  • #15   24. nov 2008 Jeg vil tro hun er kommet i sin sidste lømmelperiode. Man siger jo at hunde har tre af dem, og den sidste ligger omkring de to år.

  • #16   24. nov 2008 Hvad sker der hvis i ligger posten foran hende?
    Kender hun nej kommandoen? Eller er det noget der skal trænes?
    Slapper hun af når du slapper af?


  • #17   24. nov 2008 Tina J : Hun forstår godt et nej smiley ja hun slapper for det meste af når vi gør ja smiley

  • #18   25. nov 2008 Jeg tror at det er lømmelalderen.

    Sådan var det i hvert fald med Kia. I de 2 lømmelaldre hun har været igennem nu har hun smadret for små 45.000 kr. :o(

    Men imellem lømmelaldrene er hun den dejligste vapper der bare er en fornøjelse.

    I lømmelalderne bliver hun døv, indlæring er no go, hun smadrer alt hun kan komme i nærheden af og er bare rigtig træls det meste af tiden ...

    Men den hund hun er inde under alle de flagrende hormoner og bag al balladen er lømmelalderbesværet værd :o)

    Så håber at komme igennem den sidste med skindet på næsen ...

    Kias problemadfærd kunne neddæmmes med øget aktivering fysisk og mentalt samt med øget mulighed for lovlige aktiviteter (ting hun kunne smadre og lade sin frustration gå ud over men som var anbragt og lavet til samme formål).
    Herved holdt hun i højere grad bisserne for sig selv :o)

    Held og lykke.

    Det er nu at jeres tålmodighed og kærlighed til hunden kommer på prøve.

    Prøv at se i markedet hvor mange hunde mellem ½ og 2½ år der sælges ... Ejere der giver op over for lømmelalderen er for mig at se den hyppigste grund til at unghunde videreformidles.

    Du må bide tænderne sammen og prøve at komme igennem det så godt du kan og med så få konflikter mellem dig og hunden som muligt :o)


  • #19   25. nov 2008 Dennis & Kira H.

    Okey, det havde bare læst som om hun ik gjorde.
    Men i skal da ha et pøj pøj med lømlen.


  • #20   25. nov 2008 Dennis.. Hvad med at finde en træner der kan komme til jer ? Altså en privat træner.. Jo det er dyrere,men blot til i har fået sat styr på nogen ting smiley

Kommentér på:
Ustyrlig.....Igen :(

Annonce