927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Pelspleje, langhåret og glat....? Pelspleje, langhåret og glat....?

Jeg har en blanding af kleiner munsterlænder og golden retriever, som selvsagt en meget flot pels.

Desværre lider han meget, specielt her hvor det er begyndt at blive koldt, af skæl. Jeg vasker ham i speciel shampoo, og det hjælper da også lidt.

Derudover fælder han HELT vildt...

Jeg har kigget lidt efter en trimmekam til ham, så man måske kunne rede lidt af underpelsen af ham, og han så holdt lidt bedre på sin yderpels?

Er jeg helt forkert på den, eller er det helt umuligt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje, langhåret og glat....?
  • #1   25. nov 2008 Jeg tror du skal havde fat i en coat king, den tager det gamle underuls, og giver luft til den nye pels, og hans hud...
    Det vil være en god invistering for dig, den tager også det andet løse hår der måtte være smiley

• #2   25. nov 2008 Jeg syntes Furminator er bedre til afpudsning, og det sidste.. men folk har langt mere ud af en coatking, som tager alt det grove... smiley
    Har selv brugt furminator på Jive's ryg, men nu bruger jeg bare en alm. fin trimmekniv.. det er lige så godt!

• #3   25. nov 2008 Tak!!

Vidste jeg kunne få gode svar.

Ceteris: Han har netop allergi og vi har skiftet til et andet foder. det stakkels pus kløede sig helt vildt, men det er heldigvis allerede ved at aftage.

ditte: Tusind tak... jeg googler lige rundt efter den så.

• #5   27. nov 2008 Ceteris: Jeg er ikke helt klar over hvilken allergi han har. I forretningen hvor jeg køber hundemad, sagde de at de før havde oplevet at hundene blev allergiske overfor kyllingeproteinet i Science Plan kylling, så derfor skiftede vi til lam og ris.

Og det hjalp.

Steen A.J: Tak skal du have... Det var meget brugbar læsning.

Kommentér på:
Pelspleje, langhåret og glat....?

Annonce