2.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hvorfor hedder det ? hvorfor hedder det ?

jeg har lige haft en samtale hvor vi kom ind på hvorfor
hedder det et

man er hundesyg ?
de har et hundeliv ?
her er hunde koldt ?

jeg har søgt på nettet, men ingen savr fundett-
deror tænkte jeg, om der var nogle kloge hovder her der havde svaret
Det handler jo lidt om hund ik.....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor hedder det ?
  • #1   25. nov 2008 Hvis man lægger alle tre sammen, så er det jo nogle ord der har negativ betydning. Fra gammel tid.

• #2   25. nov 2008 Jeg har faktisk tit tænkt på det samme.
    Men mon ikke det hænger sammen med at hunde i gamle dage ofte levede en kummerlig tilværelse, som ingen mennesker ønskede sig

Alene ude i kulden, mangel på mad og dermed ofte efterfulgt af sygdom.

• #3   25. nov 2008
    Alene ude i kulden, mangel på mad og dermed ofte efterfulgt af sygdom.

ja, det lyder logisk, - men der må være noget mere

Det er jo en grim tanke at tænke hunde skulle have haft det så dårligt, at det ligefrem gik over i nogle udtryk som blev anvendt i dagligdagen som noget meget negativt...
    .

• #4   25. nov 2008 Tja AnneH - Det var ikke unormalt i gamle dage med lænkehunde og de måtte sove i hundehuse/gårde udendørs - De var til for at tjene menneskerne, som andre feks grise, køer osv. De fik madrester eller måtte selv skaffe føde (fange rotter - igen for menneskene) Det gjorde jo deres liv ret kort og kummerligt - nogle streder. Hos de fine folk havde de en anden status. Rent faktisk var det jo det samme med mennesker. Hørte du til i samfundet bund, blev du også behandlet derefter.
    Faktisk er der hunde der bliver behandlet sådan den dag i dag. Tænk bare på feks græske hunde, som folk redder fra kummelige tilværelser = Et hundeliv---

Kommentér på:
hvorfor hedder det ?

Annonce