{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Cockerspaniel - hårlængde {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg har ikke pt, en hund, da jeg ikke umiddelbart mener, jeg har den tid, der kræves, men min drømmehund er cocker spaniel'en. Derfor sidder jeg med jævne mellemrum og studerer de mange søde cockere, der er oprettet på HG...

Der er en ting, der har slået mig, og det er, at der er stor forskel på mængden af hår, de har ovenpå hovedet. Nogen har ligefrem, hvad man kunne kalde midterskildning.. Er det baseret på, hvor tit man som ejer får dem klippet eller er det også genetisk betinget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cockerspaniel - hårlængde
  • #1   29. nov 2008 Der findes både en engelsk og en amerikansk cocker, og der er stor forskel på dem, måske det er derfor?

• #2   29. nov 2008 Selv på den engelske er der meget stor forskel på hvor meget pels de har.
    Som regel har hunde efter udstillingslinjer mere pels end dem efter jagtlinjer.
    Min egen hunds far har lavet mange hvalpe der har MEGET pels:) Det er super flot, men det kræver lidt mere pleje end hvis man har en med knap så meget pels:)
    Men selvom man har en hund med meget pels trimmer man den jo, så det ser pænt ud. (eller de fleste gør)

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#3   29. nov 2008 Ups, ja måske jeg lige skulle specificere, at det er den engelske, jeg mener...

• #4   29. nov 2008 Ja det er efter hvor tit de bliver trimmet. Bliver de ikke trimmet tit nok ligner de punkere med bjørne pels.
    Vil sige at cocker er en smuk race men der er en jagt hund.
    Den skal trimmes 4 gange om året og det koster ca. 700 kr hvis det er med vask pr. gang.
    Så læs godt om racen inden du en dag beslutter dig for den.

• #5   29. nov 2008 der er rigtig meget forskel på pelsen på de englske ,nogle har lidt pels,nogle får næsten pels som en amerikansk, og har brug for tiere trimning,jeg har haft en af dem med pels,og gik på udstilling med hende,hun var ud af udstillings hunde,så jeg udstillede med hendes opdrætter,som havde rigtig mange,og alle med enorm pels

• #6   29. nov 2008 smukke hunde ja, ejer selv et fantastisk eksemplar, som sandie siger boer de trimmes ca 4 gange aarligt, med mindre man er til "punker-frisueren" det er desuden meget nemmer at holde pelse hvis den blive trimmet og den faelder ogsaa mindre. Er dog ikk helt enig med sandie om prisen paa trim, det svinger rigtig meget, jeg tager selv 300 naar jeg trimmer og kender flere andre som goer det samme, men ja hvis den skal paa salon og vaskes ogsaa er prisen som sandie siger fra 700kr og op smiley

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#8   29. nov 2008 Tak for alle Jeres svar. Nu jeg har så mange eksperter samlet, tænkte jeg på, om I evt. kort kunne ridse op, hvad de største forskelle på en engelsk cocker og en engelsk springer spaniel er? Som jeg har forstået det, kræver springeren mere aktivering/motion - er de korrekt forstået, og er der andre forskelle?

P.S. Ved godt at cockeren også kræver en del motion/aktivering og det er blandt andet derfor, jeg ikke vil anskaffe mig en pt., men vente til jeg kommer i en situation, der gør, at den ikke skal være selv hjemme 9 timer dagligt.

• #9   29. nov 2008 Annemette - Prisen for en trim ligger jo på frisørpriser på 700 kr med vask.
    Jeg for engang imellem gjort det hos en uden vask for 550 kr.
    Men det bliver altsa stadigvæk til mange penge når man har 4 cocker der mindst skal trimmes 4 gange om året.

Men der er klart at der er penge at spare hvis man finder en som dig der gør det privat. Det er dog aldrig lykkedes mig til dine priser.

Jeg trimmer selv men da jeg har slidegigt i lænden tager det hårdt på mig at fuldføre en flot trimning, det tager jo tid og nogle gange må jeg give op.

• #10   29. nov 2008 Trimning 4 gange om året kan min hund ik nøjes med. Med mindre jeg vil ha en kæmpe pelsklump rendende, og det synes jeg ik rigtigt jeg har lyst til. Men okay jeg vælger bevist at gøre det oftere, fordi jeg synes det er lettere at klare, når pelsen ik er mega stor.
    Sjovt nok bliver hans brødre også trimmet oftere:)

• #11   29. nov 2008 Camilla K: Jeg siger jo heller ikke at der er noget galt i deres priser jeg ved skam godt at de jo skal leve af det, siger bare at det sagtens kan goeres billigere hvis man leder lidt efter et sted.

Sandie: ja det er mange penge men i fald man ikke fejler noget som goer at det er for haardt at trimme goer de fleste med 4 hunde det nok ogsaa selv, netop paa grund af prisen, jeg gad i hver fald godt laere at goere det selv hvis jeg ellers skulle bruge 10000 om aaret paa trimninger smiley

til traadstarter: der er en del forskelle paa cockeren og springeren, jeg kan ikke selv liste alle forskellene af den grund at jeg ikke har haft en springer. Hvad jeg har oplevet ved andres er dog at der umiddelbart er mere jagt i springeren, men det er bare min mening og de hunde jeg kender. derudover er der jo de to tydelige: stoerrelsen. cockeren har nok ogsaa mere pels i forhold.

min opfattelse er umiddelbart at cockeren er mere "switch on/off" en hund som sagtens gider dase paa sofaen men ogsaa er PAA lige saa snart der sker noget. og springeren er mere paa ON funktion hele tiden, men som sagt kender jeg ikek saerlig meget til springeren men en del til cockeren saa maaske andre kender begge racer mere i dybden.

• #13   30. nov 2008 nu den cokker vi har bliver kun klippe en gang om årt lige inden jagten går ind men dens øre klipper vi en gang om md bare lige med en saks gider ikke bruge penge på en frisør

• #14   8. sep 2010 min bliver klippet ca hver 3 mdr og giver 300 for det. min er ikk af den langhåret model fordi hun stammer fra gode jagt linjer:)

Kommentér på:
Cockerspaniel - hårlængde

Annonce