1.734 visninger
|
Oprettet:
Cockerspaniel - hårlængde {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg har ikke pt, en hund, da jeg ikke umiddelbart mener, jeg har den tid, der kræves, men min drømmehund er cocker spaniel'en. Derfor sidder jeg med jævne mellemrum og studerer de mange søde cockere, der er oprettet på HG...
Der er en ting, der har slået mig, og det er, at der er stor forskel på mængden af hår, de har ovenpå hovedet. Nogen har ligefrem, hvad man kunne kalde midterskildning.. Er det baseret på, hvor tit man som ejer får dem klippet eller er det også genetisk betinget?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Som regel har hunde efter udstillingslinjer mere pels end dem efter jagtlinjer.
Min egen hunds far har lavet mange hvalpe der har MEGET pels:) Det er super flot, men det kræver lidt mere pleje end hvis man har en med knap så meget pels:)
Men selvom man har en hund med meget pels trimmer man den jo, så det ser pænt ud. (eller de fleste gør)
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Vil sige at cocker er en smuk race men der er en jagt hund.
Den skal trimmes 4 gange om året og det koster ca. 700 kr hvis det er med vask pr. gang.
Så læs godt om racen inden du en dag beslutter dig for den.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 70 Svar: 578
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
P.S. Ved godt at cockeren også kræver en del motion/aktivering og det er blandt andet derfor, jeg ikke vil anskaffe mig en pt., men vente til jeg kommer i en situation, der gør, at den ikke skal være selv hjemme 9 timer dagligt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Jeg for engang imellem gjort det hos en uden vask for 550 kr.
Men det bliver altsa stadigvæk til mange penge når man har 4 cocker der mindst skal trimmes 4 gange om året.
Men der er klart at der er penge at spare hvis man finder en som dig der gør det privat. Det er dog aldrig lykkedes mig til dine priser.
Jeg trimmer selv men da jeg har slidegigt i lænden tager det hårdt på mig at fuldføre en flot trimning, det tager jo tid og nogle gange må jeg give op.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Sjovt nok bliver hans brødre også trimmet oftere:)
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 70 Svar: 578
Sandie: ja det er mange penge men i fald man ikke fejler noget som goer at det er for haardt at trimme goer de fleste med 4 hunde det nok ogsaa selv, netop paa grund af prisen, jeg gad i hver fald godt laere at goere det selv hvis jeg ellers skulle bruge 10000 om aaret paa trimninger
til traadstarter: der er en del forskelle paa cockeren og springeren, jeg kan ikke selv liste alle forskellene af den grund at jeg ikke har haft en springer. Hvad jeg har oplevet ved andres er dog at der umiddelbart er mere jagt i springeren, men det er bare min mening og de hunde jeg kender. derudover er der jo de to tydelige: stoerrelsen. cockeren har nok ogsaa mere pels i forhold.
min opfattelse er umiddelbart at cockeren er mere "switch on/off" en hund som sagtens gider dase paa sofaen men ogsaa er PAA lige saa snart der sker noget. og springeren er mere paa ON funktion hele tiden, men som sagt kender jeg ikek saerlig meget til springeren men en del til cockeren saa maaske andre kender begge racer mere i dybden.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
Cockerspaniel - hårlængde