{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Føler mig snydt {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mig og min forlovede hade beslutted os for at købe en dobermann. så vi fandt en der solgte en "hvalp" i jylland. og vi bor selv i københavn. så vi beslutter os for og det skal være den. da vi så ringer og snakker med hende tilbyder hun os og købe den på afbetaling. så det tænkte vi lød godt nu hvor julen osse kom. så spurgte vi lidt ind til hunden hvor gammel den var og om den hade fået alle vaccinationer og om den fejled noget og hvorfor hun ville af med den. så sagde hun den var 6 måneder og den hade fået alle vaccinationer og den ikke vi syg. og at hun hade fået ny lejlighed hvor hun ikke måtte have hund. så tænkte vi det hele lyder jo sådan set meget fint. så vi tog turen til jylland. da vi så kommer der over står der en pige på cirka 21 år sammen med 2 "hårde" indvandre sammen med hunden. så da jeg kigged mig lidt nærmer om kunne jeg se den hade et sår på benet så sagde jeg til hende hva det var så sagde hun det var fordi den gnavet sig selv fordi den hade lidt stress men hun hade været til dyrelæge som hade sagt hun skulle købe noget helosan.. så snakkede jeg med de indvandre om hvorfor de var bange for den så sagde de fordi de hade irreteret hunden lidt. så jeg blev mere og mere mistænklig om de hade brugt til kamp. så skulle vi skrive under påen kontrakt hvor der stod vi ville betale pengene til den 1 i de næste 5 mdr. og det gjorde vi. og vi fik kopi af hans chip nummer. så der jeg kom hjem tænkte jeg den er stor af at være 6 mdr som hun påstod. så jeg ringede rundt og til den dyrelæge som han hade været hos og han påstod det samme. så ringede jeg til dansk hunde register og spurgte om hvornår den var chipet. så saagde de den 5/01/08 så blev gal fordi så har hun ikke fortalt sandheden. så ringede jeg til hende og sagde hva hun hade gang i at hun ikke fortæller andheden om hunden. så sagde hun jeg skulle ringe til hendes mor for hun hade parpirne på hunden. så fik jeg nummeret til moren hvor hun siger at hun ikke kan forstå det for der stod i de polske papir at den var 6 mdr og den var regiseret i dansk hunde register den 25 maj. så blev jeg helt forvirret. så fortalte hun mig da vi snakkede om hunden den hade levet i et bur hos pigens far og den hade haft brækket venstre bagben på et tidspunkt fordi den hade lejet. så spillede jeg bare dum og sagde nå oka. og jeg vendte den lige med min forlovede. så noget tid efter og jeg kune se det der sår blev være tog jeg ham lægen. og fik afvide han cirka 11 mdr oghan hade hårdsækmider og en hudsygdom. så blev jeg sur. så skrev min dame til hende hun ikke fik noget for den da hun ikke har fortalt os sandheden fra starten. så blev min dame ringet op af moren som flippedhelt ud og råbte og skreg vi skulle bare betale så min dame bad hende om at holde sin kæft og smækkede røret på. så ringede jeg op til moren og snakked stille og rolig og fortalt hende om hva dyrelægen hade sagt. så sagde hun jeg løj. så blev jeg tosset og sagde til hende hvis hun ville have sin hund kunne squ bare hente. så sagde hun jeg melder dig til politiet. hvor jeg så sagde det gør du bare.
siden har vi ikke hørt fra dem. hva synes i jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig snydt
  • #1   4. dec 2008 For det første kan jeg ikke forstå hvorfor i alverden i købte den hund i første omgang... Du siger jo selv at i kunne se flere ting var galt, og så vælger i at købe alligevel... Ja man ligger vel som man har redt...

    Dernæst -i har så vidt jeg forstår lavet en afdragsordning og skrevet under på denne? I så fald har du jo altså forpligtet dig til at betale. Mener du "varen" har fejl (ja en hund er jo altså at betragte som en vare), så må du handle indenfor lovens rammer. Di kan i så fald endten få afslag i pris eller levere varen tilbage...
    (medmindre andet er aftalt i forbindelse med købet -ved handel mellem private, kan man fravige købeloven hvis det er aftalt)

    Det er trist for hunden og jeg håber da den er/bliver ok... Men når man køber hund er det altså tilladt at slå øverste etage til


  • #2   4. dec 2008 Så du mener at det er ok at stjæle hunden fordi du har fået urigtige oplysninger?

    Købeloven sikrer dig købsbeløbet samt evt tab (dyrlægeregninger), men det kræver altså at i leverer den tilbage.


  • #3   4. dec 2008 ¤ Søster McFluff HADER sne ¤

    Jeg vil ikke sige det er ok at stjæle hunden men når hun kommer med falske oplysninger og jeg ved den bliver inde spærret i et bur hvis jeg aflevere den tilbage. det er da syndt. så vil jeg da heller selv tag straffen også vide den får det bedre?


  • #4   4. dec 2008 Michelle *strid kælling *

    Jeg kunne se 2 fejl 1: den var gejlet op da jeg kom. 2 den hade et sår på siden hvor hun fortalte mig det var fordi den hade stress fordi den hade gået i en et værelses lejlighed. så tænkte jeg det går vel væk når den kommer et sted hen med masser af natur hvor den kan brande noget energi af. men nej så var det hårdsækmider som er medfødt. så du skal ikke fortælle mig hun har ikke vidst noget om det hvis hun hade haft ham til dyrelæge! og de sidste fejl fandt jeg efter jeg kom hjem.


  • #5   4. dec 2008 Sami -du kunne jo altså osse benytte dig af muligheden for at få et afslag i prisen udfra hvad må være rimeligt for den pågældende fejl.

    Nu ved jeg ikke 100% om det gælder ligesådan ved hunde som ved heste, men det går jeg udfra det gør, da heste osse i en handel er at betragte som havde de været en bil eller et tv...
    Og har en hest en fejl, kan man forlange nedslag i prisen. Dette nedslag afhæger self af fejlens omfang og betydning for brugen af hesten.

    Men mon ikke den bro er brændt når du har opført dig som du har... Tvivler på de er villige til at snakke om en løsning nu...

    Hvorfor i alverden undersøger man ikke tingene inden man køber hund. Og når man så bliver mistænksom -hvorfor køber man så alligevel?


  • #6   4. dec 2008 Sami -jeg påstår ikke at hun har eller ikke har vidst noget om det... Jeg forstår bare ikke at man køber en hund et sted hvor man ikke mener den har det godt..

    Enhver kan få trang til at redde et dyr i nød -men tænker man sig om, har man så virkelig lyst til en hund som kan have alle mulige problemer de næste 10-15 år, blot fordi man ikke var kritisk da man købte den?


  • #7   4. dec 2008 Michelle *strid kælling *


    det mener jeg jo. fordi jeg ved hvordan den levede før. men det rigtigt nok som du siger på det tidspunkt vidste jeg ikke hva den hade været igennem. så da kunne jeg jo hade sprunget fra men glad for jeg ikke gjorde.


  • #8   4. dec 2008 Sami -selvfølgelig bliver man da glad for dyret år først det er "reddet". Men det ændrer jo ikke på at man ikke bør købe det i første omgang...

    Jeg har intet imod at folk køber genbrugshunde (har selv sådan en), men blot fordi hunden ikke købes af opdrætter betyder det da ikke at der ikke skal stilles krav


  • #9   4. dec 2008 Michelle *strid kælling *

    det er rigtigt nok.


  • #10   4. dec 2008 Ja jeg synes så der er mange klokker, der ringer, og jeg ville ikke have taget hunden med mig..

    Så ja, måske føler du dig snydt, men I har også været liiiidt naive..

    Jeg håber det hele løser sig på den ene eller anden måde


  • #11   4. dec 2008 Nederen for jer... Naivt eller ej, sælger man hverken ting eller dyr for et forkert gundlag! Og det har de gjort lyder det som om...

  • #12   4. dec 2008 Hvor bliver man ked af, at læse sådan en historie. Der er kun et offer i den historie, og hvis ikke der fandtes så mange hundehandlere/folk som ikke kan finde ud af at holde hund. Så skulle vi ikke læse og høre om de problemer hver dag.
    Håber dog i finder en løsning på problemet.
    Men hvad angår kontrakten har du nok det korte strå, desværre.


  • #13   4. dec 2008 sami C

    Surt med det ene øre, det kommer aldrig op at stå, især ikke hvis den er 11 mdr :o(


  • #14   4. dec 2008 Synde i har været meget naive.. og har i den nødvendig erfaring til at håndtere en sådan hund.. der er jo rigtig mange ting som sikkert ikke er ioden hvis den har stået i bur og alt det som i siger, plud den er fra polen, så den er sikkert heller ikke den de siger.. og hvorfor er det lige i ikke har fået dens papire, hvorfor ligger de hos moren de er da vigtig i hver fald at se ved et køb.. pluds når man køber en genbrugs hund på den måde er det smart lige at chekke chippen inden man skriver under på noget.. men faktisk er det jer som stå med skylden, i har skrev under på i vil betale et eller andet beløb, og de kan de forlange via rette og hvis i er heldig får i også lov at betale sagen.. jeg ville bringe den hund tilbage, og hvis i er heldig få de penge som i har betalt.. men ellers er det dyre lære penge. men sådan er det jo altså, når man ikke har nok viden og ikke vil bruge det ekstra på at købe noget ordenlig fra en opdrætter

  • #15   4. dec 2008 I beholder hunden, de har givet falske oplysninger - i har handlet i god tro og har handlet som H pater ville gøre - derfor har i retten på jeres side !!!

  • #17   4. dec 2008 Hold da op - havde man da bare været så klog som 22 årig.

  • #18   4. dec 2008 Britta ??

  • #19   4. dec 2008 Hold da op... det er 2. gang idag jeg er enig med DFFD *ss*

    Det er virkelig kedeligt med Jeres hund, håber den kommer sig, men hvis man køber en hund, trods ringende alarmklokker... så beder man lidt om det.

    Hvem ville købe en påstået nysynet bil uden at se synsrapporten, eller hvis den var tæret igennem af rust?

    ved hundekøb er det farligt at handle med hjertet... og gør man det, må man være klar over at man løber en rissiko.


  • #21   4. dec 2008 Iben K lige hvad jeg også tænkte,,,det er jo en hund som skal opdrages helt specielt som man rigtig hurtigt kan ødelægge ved den ikke har det godt som hvalp....jeg kan godt se det ser super fedt ud med den lille chi men pas nu på og ja det er ikke fordi jeg er imod disse hunde jeg elsker dobberman og har selv haft en og selvom jeg undersøgte alt glemet folk at fortælle mig alt det jeg fik afvide bagefetr,,,,lad ikke de 2 være alene hjemme sammen sådan en lille chi kan hurtig komme til skade

    Jeg kan godt forstå i handler som i gør,,man syntes jo det er synd men desværre noget rod i den lange ende....


  • #22   4. dec 2008 Jeg har selv prøvet hvad I nu gennemgår.

    Der er kun en ting at sige : I har valgt hunden, ergo er den jeres ansvar hvad dermed følger.

    I kan regne med et behårdt arbejde, dyrlægeregninger og måske en problemhund resten af dens liv.

    Snydt ? Ikke mere end man selv beder om at blive.


  • #23   4. dec 2008 Britta

    Skulle alder være en undskyldning for ikke at reagere på sine instinkter?


  • #24   4. dec 2008 Ingenting- man ligger som man har redt.

  • #25   4. dec 2008 det er en rigtig øv situation I står i, og også hunden.
    men jeg er enig med de andre, man ligger som man har redt. at købe hund med alle de ting er virkede forkerte allerede da de åbnede døren.
    og jeg tænker som Iben at det er tvivlsomt at I har erfaring til at rette op på de problemer sådan en hund kan have med i bagagen, når I ikke kan se forskel på en hund på ½ og 1 år


  • #26   4. dec 2008 Lille My -man har dælme da ikke retten på sin side når man ikke betaler den vare man har købt!

    Hvis der er opgivet forkerte oplysninger så har man nogen lovlige handlemuligheder... AT undlade at betale er ikke en af dem


  • #27   4. dec 2008 helt enig michelle, man kan ikke bare tage varen og beholde pengene.
    så må man jo gøre op med sig selv om man vil aflevere hunden tilbage og vil man ikke det må man se om man måske kan få et afslag i prisen ellers må man bare betale


  • #28   4. dec 2008 altså et er at hunden ikke har haft det godt , men noget andet er at i så køber den når i kan se at den er bange ovs , jeg tror ikke der mere at gøre end at betale de penge og så håbe på hunden ikke har taget skade, hvilket den nok har med kuperet røre ig indvandre og et bur og brækket ben og hudsygdom ..
    noget helt andet , hvorfor køber i dog ikke en tavle hund fra en dk opdrætter, så du da sikker på hvad du får, og så har de da heller ikke været mishandlet med kupering føj ..
    men held og lykke .


Kommentér på:
Føler mig snydt

Annonce