{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

Gå sele {{forumTopicSubject}}

Skal lære min lille hvalp på 10 uger og 9kg, at gå pænt, han trækker en del og med den fart han tager på går der ikke længe før det bliver meget belastende, så jeg tænkte på om en sele kunne fremme det at gå pænt en smule? samt at han så ikke kan bide i snoren mere.... hvis det kunne være en mulighed med en sele, hvad hvad og hvor ville i så foreslå jeg fandt en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå sele
  • #1   4. dec 2008 Træning skal der til :o)

• #2   4. dec 2008 jep smiley men er det muligt at fremme det lidt med en sele? om den vil holde bedre styr på ham...

• #3   4. dec 2008 Det er en rigtig god ide med en sele..:) Hvalpen kan også få skader i nakken hvis den trækker for meget..

• #4   4. dec 2008 En sele i sig selv hjælper ikke -men træning gør:o)

Tilgengæld kan selen være en god ting for at skåne hvalpens krop hvis den trækker meget.

Bare vær opmærksom på at en hvalp skal have en H-sele (sådan en hvor der osse er en rem ned mellem forbenene)

• #5   4. dec 2008 en hund har nogle stres kirtler forskellige steder, blandt andet i halsen, et halsbånd trykker på disse, det vil den rigtige sele ikke gøre..

• #6   4. dec 2008 Træn ham til at gå pænt! Det er nu det er nemmest smiley
    Hver gang han trækker stopper du op og venter til linen er løs for derefter at fortsætte. Det tager tid, men det er arbejdet værd.

• #7   4. dec 2008 H- eller I-sele skal det være

• #8   4. dec 2008 ja selvfølgelig skal der træning til, men selen er nu et rigtig godt suplement

• #9   4. dec 2008 Helt enig i at træning er det, der skal til, men en H-sele vil også være en god idé, netop fordi du på den måde undgår at hvalpen får skader.

Hver gang hunden trækker, så stopper du op, og går ikke videre før hunden er holdt op med at trække.
    Er den helt gal kan du endda vælge at gå i modsatte retning hver gang hunden trækker. Og husk at være konsekvent. Hvis du træner det konstant på hver tur forstår hunden hurtigt pointen, men hvis du lige på en af turene ikke gider arbejde med det, så bliver du sat godt og grundigt tilbage i træningen.

Held og lykke med træningen :o)

• #10   4. dec 2008 Jeg skulle til at anbefale en grime indtil jeg så hvor gammel vuffen var, så jeg må gi min navnesøster ret, i den alder drejer det sig om træning, det er ikke svært når de ikke er ældre, det kræver bare at man er engageret ;o)
    Held og lykke med det kommende muskelbundt "Smiler"

• #11   4. dec 2008 kan se jeg allerede gør det rigtige smiley laver nemlig lige præcis den med at stoppe op, evt. vende om hvis han trækker, begyndte først på det igår, og det har lidt effekt allerede smiley
    vil overveje en sele lidt mere, og høre hvad kæresten mener... nogle gode bud på hvor jeg kan købe en god en? og skal den have en bestemt godkendelse?

• #12   4. dec 2008 Vores amstaff har haft en Hurtta sele siden han var hvalp og så til nu (8 mdr.)
    Det er hvert fald en sele vi har været fuldt ud tilfredse med, indtil nu hvor han er blevet stor og har langt flere krafter

• #13   4. dec 2008 Vil bare sige at Balder kan sagtens bide i snoren selvom han har sele på;-)

Nu er det ikke noget han gør særlig meget, kun hvis man løber med ham, så skal han lige have fat og løbe med snoren i munden;-)

• #14   5. dec 2008 har en kammerat der vil give mig hans sele han brugte da hans vaps var mindre, må prøve og se om det har en smule virkning smiley hans trækning er værst når vi skal hjemad smiley når jeg så stopper op piver han, og hopper lidt rundt indtil han til sidst sætter sig...

Kommentér på:
Gå sele

Annonce