{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

hensynsløse hundejere- hva gør i med . {{forumTopicSubject}}

Hvad gør jer med STOR HUND?? :

Har lige endt endnu en luftetur med et møde med en hensynsløs hundeejer med løs velvoksen handhund ca. 40 kg. racen ligemeget.. Min hund HADER fremmede hanhunde, derfor altid i snor medmindre der er helt fri bane.
Jeg råber pænt til ham at mind ikk kan li fremmede, og om han ikk kan tage den i snor. Han råber tilbage at hans hund skal ha lov at være løs HVIS DET ER DET DEN VIL? .. øøhh.. okay...den spiller op, men han får styr på den og går videre..

Jeg tænker så : hva gør jer med store hunde, som hader fremmede hunde når de kommer bragende hen i ansigtet på dem?
Jeg mener..jeg vil gerne have en dobermann, og regner da med at have kontrol over sådan een..men ved et møde med fremmed løs hund, og hvis min så blir gal..kan i kontrollere det? og hvad gør i evt? især hvis begge blir gale? og ejer af løs hund er et fjols?

Håber det er skrevet så i forstår?

Julie/ dværgpinscher- ejer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hensynsløse hundejere- hva gør i med .
  • #1   4. dec 2008 Det samme som dig. Beder ejeren om at tage den i snor. Hvis ikke det virker går jeg imellem og puster mig op og brøler ad hunden for at få den til at gå væk.

• #3   4. dec 2008 Har aldrig mine voksne hunde løse på fremmede områder, vi har selv masser af marker og skov de kan løbe i.

Men det er meget uansvarligt af hundens ejer, det gælder nu både stor og små, jeg ville nok gøre som søster McFluff.

• #4   4. dec 2008 nu har jeg en amrikans bulldog tæve som ikke kan med andre hunde når hun er i snor... og jeg lufter ikke uden snor medmindre at jeg er 100 %sikker på fri bane..
    jeg har prøvet nogle gange nu hvor vi har mødt løse hunde og de gange der har været en ejer med har jeg simpelt råbt til dem at min hund bider.. de ser da noget fornærmet ud.. men det virker... kan godt være de tænker ondt om mig og min hund, men det rager mig for jeg ved nemlig at min hund lige har undgået en ubehagelig oplevelse.. men sku det ske at hunden kommer helt tæt på.. så slipper jeg min hund.. så hun har mulighed for at forsvare sig og udtrykke sig ordenligt overfor den anden hund...

men ja går hunden løs på en af mine så er jeg ikke blag for at gå i krig med den hund..

• #5   4. dec 2008 ja absolut- det gælder både store og små!! men tænker mere på at man kan jo sagtens stille sig imellem, det gør jeg også...men min hund vejer også kun små 5 kg som jeg skal have styr på samtidig....- Hva nu hvis ens hund vejer 40 kg? det er da dømt til at gå galt..eller det er bare min tanke..

• #6   4. dec 2008 Jeg oplever så at sige ikke det problem.....

Min han tolerere ikke kønsfæller, og de får lynhurtig deres i snor når jeg råber det til dem. De har ikke lyst til at lade deres "lege" med min kolos ;o)

• #7   4. dec 2008 min vejer 40 kg.. og i starten gjorde hun udfald mod andre hunde. når hun var i snor.. jo det er selvf svære at stå med en 40 kgs tung frem for en på 5 kg.. men med god træning kan det meste uønsket adfærd trænes væk.. min kan den dag i dag gå forbi andre hunde ud så meget som at kigge på dem... men hun hilser stadig ikke i snor.. gør ingen af mine hunde..

• #8   4. dec 2008 Jeg råber også at han bider, så de skal tage snor på.. meeen det er som om at der ikke rigtig er så meget respekt i en dværgpinscher Hehe.. Syns bare det er træls at min hund gang på gang har dårlige oplevelser.
    Det gør at det er sværere at træne væk.

Men ja tak for de gåde råd, de kan helt sikkert bruges til den dag jeg får en større hund.

• #9   4. dec 2008 Jamen jeg ville nok få fat i den anden hunds halsbånd, hvis den ikke bakker med det samme når du råber af den, vrid det rund om din hånd, så den bliver "kvalt" hold den op langs din egen krop, ind mod hoften. Hold din egen på samme måde (uden at kvæle), så kan de ikke nå hinanden, tror ikke du kan holde en 40 kgs hund i strakt arm, du ser spinkel ud på billedet på din profil smiley

• #10   4. dec 2008 Kan godt se det kan være et problem når man går med en mindre hund at få den respekt du har krav på.

Jeg vil foreslå du køber et godt og stærkt båthorn du kan bruge hvis en hund kommer for nær.........Det kneb har jeg brugt og det er genialt !

Bare husk at vænne din egen til det inden du tager det med på turene så din egen ikke får et chok ;o)

• #12   4. dec 2008 De virker selvfølgelig kun hvis der er hjælp lige i nærheden, ellers så tag din hund op og gå væk fra den anden.

• #13   4. dec 2008 Ond Dræberhund forklædt som lille sort Ninja!
    jeg har lært at man ikke skal under vurdere sin hund selvom den vejer 5 kilo ..det gik op for mig da min gik i kamp med en amstaff og vandt kampen ..derfor altid i snor hvis der bare er det mindste!!!

• #14   4. dec 2008 Jeanet : præcis, jeg er nemlig rimelig overbevist om at jeg ikke ville kunne stå med en hund i vejr arm og holde dem fra hinanden smiley
    Man skal selvfølgelig heller ikk anskaffe sig en hund større end man kan overkomme, men 1 kan jeg sagtens holde.. 2 er nok langt værre.. Det er heller ikke fordi jeg skal have stor hund lige nu. Men da jeg stod i situationen med en lille hund med gabet blottet mod den store, tænkte jeg bare " godt at han ikke er større" ...

• #16   4. dec 2008 Leduce . uh er Eddie blevet en voksen hanhund? smiley

Ja jeg undervurderer ham skam sleeet ikke.. han er iskold i sådan en situation, derfor pisse belastende at andre tænker " nåå ej den kan da ikke bide så hårdt"..

• #17   4. dec 2008 efter den episode..gik det op for mig at det ikke er en lille skødehund jeg har at gøre med .bare fordi den er lille..de kan være nogle banditter de små dværgpincher:-)

• #18   4. dec 2008 hehe ja det er han godt nok blevet ..:-)derfor når der er nogle der tænker på at anskaffe sig sådan en synes jeg man skal gøre klart over for køber at det er ikke en chi eller lign skødehund man får sig ..den kræver en del !!

• #19   4. dec 2008 "Man skal selvfølgelig heller ikk anskaffe sig en hund større end man kan overkomme"

Det har jeg så gjort. Hvis det virkelig klikker for Carlos tror jeg ikke mange har en jordisk chance for at holde ham.

Jeg stoler så på mit forhold til ham samt vores træning er bæredygtigt også i sådanne situationer, ellers kunne jeg da lige så godt aflive ham med det samme ;o)

• #20   4. dec 2008 Steen A. J
    ja derfor vil jeg aldrig kunne anskaffe mig en stor hund ..selvom jeg ønsker det ..synes ikke nogen skal gå med en hund de ikke kan styre når det kommer til stykket ...

• #21   4. dec 2008 Altså vi har et par enkelte gange oplevet at der blev åbnet en dør mellem 2 af vores tæver og 2 af vores hanner, heldigvis var vi der begge to og det endte med at jeg stod med en af hvert køn og Michael det samme, så det var rimelig nemt at få dem hvert til sit igen.

Vores Arthur blev engang angrebet til hundetræning og den anden hunds ejer panikkede fuldstændig, så Michael fik alene skilt 2 hanner på ca 55-60 kg af, meget imponerende syntes jeg, men stakkels min Arthur smiley

Lige i situationen bliver man altså utrolig stærk, det er nok adrenalinet.

• #22   4. dec 2008 Leduce : absolut, man skal sgu vide at det ikke bare er en pussenusse hund, men en brugshund fra de gamle dage..

Famøse : Heh ja det var måske formuleret forkert .. smiley

Rotterne : tror jeg du har ret i .. man vil nok helt sikkert ofre sig selv i en sådan situation. Det ville jeg bestemt også. Bare trist der bor så mange " ligeglade" hundeejere herude på Amager smiley

• #23   4. dec 2008 jeg har også en gang skulle gå tur med en ordenlig basse der kom op og ville tottes ..og ved heller ikke hvor jeg fik krafterne fra (vejer selv50 kilo)
    men havde jeg en selv og skulle gå med den tre gange om dagen ville sandsynligheden jo være større at der kom en dag jeg ikke lige var klar ...

• #24   4. dec 2008 Har ikke læst alle indlæggene igennem.....
    Jeg har aldrig Monty rendende løs medmindre der er fri udsig eller indhenet areal... Han gør ingenting men han er monsterstørrelse, og kommer ikke nødvendigvis hver gang (man er jo en selvstændig race). Desuden så har jeg en idé om at mine hunde ikke hilser på alle vi møder, men kun på de, jeg mener der skal hilses på. Hvis Monty virkelig blev tirret af en sur hund tror jeg at jeg ville have et alvorligt problem....
    Hvis vi møder en løs hund, hvilket heldigvis er sjældent, råber jeg altid til ejerne at min hund ikke bryder sig om fremmede hunde.... Det har altid virket og folk får travlt med at indfange deres hund.
    At Monty er godheden selv og finder sig i det mest utrolige.... ja det kan man jo ikke se på ham...((0:

• #25   4. dec 2008 Med det at de små hunde ikke respekteres, så har jeg set flere med hunde der ikke kan lide andre hunde, der bruger metoden:
    "Min hund har kennelhoste!"
    Eller lign... Det skulle vist virke

• #27   4. dec 2008 Nu var min gamle hund jo ikke ret stor, men kunne absolut ikke med andre... Jeg bad ikke folk om at tage deres hund i snor (det blev ikke rigtig respekteret når man kom med en lille hunde på 11 kg), jeg sagde istedet "få din hund væk, min hund bider" -det virkede.

Jeg sagde det aldrig surt eller noget -men ordet "bider" virker åbenbart mere effektivt end at sige "den kan ikke li' andre"...

• #29   4. dec 2008 Rotterne -så lærer man vel bare hunden at uanset mennesker der løber, skal fokus være på dig;o)

Det er nu engang noget nemmere at lære hunden at når der bliver sagt nej (når den vil løbe efter en der "flygter"), så har den værsgod at blive ved siden af uanset om den gerne ville lege, end det er at skulle råbe af folk at de skal gøre det ene eller det andet.

Hunde skal der holdes styr på hvadendten de går med eller uden snor, og self skal en hund ikke rende he til andre hunde.
    Men om man løber væk fra en anden hund, cykler forbi med sin hund eller hvad det måtte være, kan jeg ikke se på nogen måde skal korrigeres
    -så er det op til dig at holde styr på DIN hund:o)

• #30   4. dec 2008 Blev lidt rodet -men håber det gav mening:o)

• #31   4. dec 2008 Rotterne -jeg kan absolut osse se det komiske i det *G*

Men ikke desto mindre er damen jo nok skræmt fra vid og sans, og træne det: lære hunden at nej betyder nej, osse når en lettere hysterisk dame laver et sjovt lille optrin -dvs nej er ALTID nej;o)

• #32   4. dec 2008 uanset hvad størrelse hund man har, er det ejers ansvar at hunden enten er under 100% kontrol eller er i snor, og at man desuden respekterer andre mennesker og hunde tager jeg som en selvfølge... desværre er det ikke alle der er på den måde.

• #33   4. dec 2008 Mine hunde er kun løs under træning..

Når vi går tur og der kommer en løs hund råber jeg til ejeren om at få fat på sin hund.. Det mest brugte svar er " Den gør ikke noget"...
    Mit svar er så : MIN gør noget, og hvis du ikke får fat i den hund kan du bære den hjem i en sort sæk....

Det hjælper !!!!

• #34   4. dec 2008 Kia er kun løs i områder hvor der er frit udsyn. Kommer der andre kommer hun i snor. Det er alm. respekt for de andre og deres ret til også at være til :o)

Kia bliver så sluppet løs igen når de andre har passeret og hun bliver informeret om at fri kun gælder fremad, ikke bagud, indtil de er helt væk :o)

• #35   4. dec 2008 Jah og fremmede hunde kommer altid i snor når de ser Kia ...
    Det er alm. respekt at tage snoren på sin hund hvis der kommer en hund med snor på imod en ...

Ellers som kommer det naturligt da Kia rejser børster af sig selv (hun gør det altid i mødet med fremmede hunde eller mennesker, hun viser agtpågivenhed, hun er ikke aggressiv over for hverken han- eller hunhunde eller andre pt.) men de rejste børster er nok til at folk får deres hunde i snor.

Hvis ikke så virker "Hun bider" som regel.

Her hvor jeg bor nu har alle dog en naturlig respekt for hinanden og hunde. Der bor ufatteligt mange hunde i den her lille by og jeg hører aldrig om problemer?

• #36   5. dec 2008 vi har en ældre dame med en lab som hun slet ik kan styre... (det er så nr 5 hun ik kan styr) men den løber tit fra hende hun kan ik holde den... emma er tkit ude i vores have og hgge med en pind eller andet.. (buller) løber så over i vores have... 1 gang løb jeg ud hurtigt emma blev da os gal til a starte med, men buller holdte sig på afstand og vikste underdanighed... nu når han kommer på `besøg`leger de bare... men vi har meldt damen til politiet de gav hende bøder de første 30 gange men har nu opgivet hende... en dag sagde jeg til hende nu tager du kraftedme din hund og går ud amin have (ik a det generer mig vildt da emma leger med den) men alligvel... så kaldte hn mig sku en møgkælling!!! så tændte jeg af tog buller og gav ham til hende og sagde næste gang aflevere jeg ham til falck!!! ang løse hunde på tur står jeg klar til a forsvare emma (hun en bangebuks) specielt fordi der mange løse amstaffer her hvor vi bor... om det betyder jeg nødt til a sparke ud efter dem når de evt angriber så gør jeg det... vil ik finde mig i ik a ku gå med min hund og ik være bange for det!!! (har aldrig sparket en hund endnu) bar en tanke på selvforsvar i evt den situation...

Kommentér på:
hensynsløse hundejere- hva gør i med .

Annonce