Misforstået dyrekærlighed. {{forumTopicSubject}}
Kender en der elsker sin hund så meget, at hun ikke ville ha den aflivet, fordi hun mener den skal ha lov til at dø en naturlig død.
Men hunden er rad mager, og den ligner et skellet med et lille pelstæppe over, den er 9 år gammel. Den spiser ikke ret meget og sover for det meste.Dyrlægen sagde det var et dårligt hjerte og noget fordøjelses halløj ( kan ikke huske hvad det hedder), og de kunne måske forlænge livet med et par år på medicin. Nu har jeg endeligt fået hende til at ta den tunge beslutning af få den aflivet.
Hvad er jeres mening om misforstået dyrekærlighed, og hvor går jeres grænser, for hvornår det er bedst at de kære dyr forlade denne verden ?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Har min hund så store smerter at den må proppes med piller for at kunne fungere, vil jeg aflive.
Skal min hund hæmmes i sin bevægelighed for at kunne fungere, vil jeg aflive.
Sådan groft sat op.
Jeg har igennem min opvækst set familien og deres misforståede kærlighed holde hunden i et helvede fordi DE ikke kunne bære en aflivning... det skal mine hunde ikke udsættes for.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Men for mange, mange år siden efter jeg var flyttet hjemmefra, var det mig der sagde til mine forældre, at nu var det tid for min barndoms-hund at blive aflivet. Han var næsten 17 år, var begyndt at blive utæt, havde tabt sig, var i bund og grund ikke frisk mere. Jeg bestilte tid hos dyrlægen.
Den dag det skulle være kom jeg hjem til mine forældre for at hente ham og køre til dyrlægen - da gik han ude i haven. Han tumlede lidt rundt i en lille ring, fordi han samme dag tilsyneladende havde mistet lidt af styringen i den ene side. Så det var det helt korrekte tidspunkt at sige farvel til ham - så det var en god beslutning.
At aflivningen ikke foregik sådan helt pænt og nemt, er en helt anden historie.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-det samme gælder vores heste (akutte skader kan man self ikke tage højde for)
I min omgangskreds er det heldigvis de færreste der ikke kan tage beslutningen når det er tydeligt at det er det eneste rigtige.
Jeg passede en pony som barn, som var gammel og til sidst næsten havde mistet alle sine tænder. Den kunne ikke spise ret meget og selv æbler o.l. måtte skæres i smo stykker, og den så self ud derefter... Den blev først aflivet da den fik en hjerneblødning og ikke stod til at redde.
-den pony har om nogen lært mig at så langt skal ingen af mine dyr ud...
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
elsker mine hunde så meget jeg ikke ville kunne tåle at se dem lide
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 435
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Var et splitsekund fra at aflive min gamle hund Ronja i 2006, hun havde så ondt p.g.a. gigt og HD at man ikke kunne ae hende hen over ryggen uden at hun lagde sig ned og peb. Hun kunne ikke lege med de andre mere, mistede sin status og lysten til livet.... Jeg ville ikke gi hende stærk medicin resten af hendes dage, så var der jo kun en vej,,,men så hørte jeg om Glucosamin og msn, hold da op ! Det virker skal jeg love for. En uge efter sprang hun rundt som en hvalp igen :o) Men kunne desværre ikke holde til den voldsomme leg med de andre, så hun endte med at blive pensioneret ude hos mine forældre på gården hvor hun tit har været på små ferier. Hun stortrives og nyder sit otium,,og bliver 11 år om en måned :o)
Men var det ikke for msn/glucosamin-løsningen, så var hendes sygdom i 2006 også der hvor jeg vil sætte grænsen for hvornår man skal aflive.
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.651
Det jeg føler er det bedste er at når dyrlægen svarer nej på om den vil få et resterende godt liv så er det tid til at hunden skal have fred - også selvom det gør forbasket ondt.
Chewie blev aflivet - vi kæmpede for hans liv men dyrlægen sagde til os at sygdommen havde været så hård ved hans indre organer at han aldrig ville få et normalt hundeliv - også havde han stærke smerter fordi en del af hans tarme var ved at gå i forrådense (grimt tarmslyng og betændelse i blindtarmen) Han blev opereret men det lykkedes ikke.
En total blind hund kan man ikke bare lade leve også mene den får et godt liv, en hund med konstante smerter bør også have fred.
Det er min mening
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 58
Men derimod er der også nogle folk der skriver at man skal spørge sin dyrelæge og det vil jeg af erfaring ikke gøre.
Hvis jeg havde taget dyrelægens råd så havde Chico ikke levet den dag idag, og han får ikke medicin og er sund og rask.
Misforstået dyrekærlighed.