6.743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

parring.... str. på han og tæve? parring.... str. på han og tæve?

hejsa jeg vil gerne høre om der er nogen der kender til en tommelfinger regl eller lignende for hvor stor størrelsesforskel der må være på en tæve og en hanhund i forhold til parring? Her mener jeg selvfølgelig når tæven er den mindste:o) fx. har jeg en lille tæve på ca. 3 kg som jeg overvejer at prøve at få et kuld hvalpe på når hun engang bliver gammel nok:o)
Hvor stor en hanhund ville i mene hun vil kunne parres med? Er selvfølgelig godt klar over det ikke skal være en stor hund, men hvad er forsvarligt? Hun skal jo selvfølgelig ikke få problemer med at føde eller lign...

på forhånd tak:o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring.... str. på han og tæve?
  • #1   8. dec 2008 hundebanden
    okay det lyder vel også meget passende.... Er det selvom det er så små hunde? så er 3 kg jo alligevel en stor forskel mener jeg:o)

• #2   8. dec 2008 ups 2 kg mente jeg:o)

• #3   8. dec 2008 1½-2 kg alt efter hvilken vægt klasse vi snakker om!! Ellers så max 5 cm.

Kan blive så gal når jeg ser nogle der lægger en kæmpe han på deres lille tæve for det er BESTEMT ikke noget hun har godt af!

• #4   8. dec 2008 Ville det ikke være mest naturligt at vælge en han af samme race / type som din tæve ?... Hvis du absolut vil sætte endnu flere blandings hvalpe i verden end der i forvejen er...
    Har du lagt mærke til hvor mange, der brænder inde med deres hvalpe for tiden ? Både dem med og uden tavle

Tina : Jeg tror de 2 kg. er i forhold til at tæven selv vejer 3 kg., for nej.. Umuligt at finde en han til store racer, der ikke er mere end 2 kg eller 5 cm større end tæven

• #6   8. dec 2008 Desuden ville det blive et vivar af alt for forskellige racer... Brugshunde og skødehunde i en pærevælling giver sjældent et godt resultat hvis man skal tro hvad de kloge siger

• #7   8. dec 2008 hej allesammen
    tak for jeres svar.Må hellere lige starte med at sige at Ibber absolut ikke skal parres med Fanny hihi det kunne jeg aldrig finde på, han er alt for stor og kraftig... Mht at finde en han af samme racer som Fanny er det nok stort set umuligt, jeg har i hvert fald aldrig set andre endnu:o) Hun er halv chi, kvart poms og kvart powder puff... Jeg har to racer som jeg overvejer at parre hende med, hvilket er chi, og chinese crested. Det er sidstnævnte race som jeg er i tvivl om, mht størrelse?

Ja jeg vil skam gerne sætte flere blandinger i verden, jeg har allerede bestillinger på en af fannys hvalpe.. Min mor elsker hende, og vil gerne have sådan en lille hund... Jeg har absolut ingen skrupler ved det, og som sagt så er jeg stolt af mine bastarder:o)

Kan se der er lidt uenighed om det egentlige spørgsmål, jeg håber der er andre der kan hjælpe?

Kommentér på:
parring.... str. på han og tæve?

Annonce