{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Chihuahua renlighedstræning?! {{forumTopicSubject}}

Alle råd tages imod med kyshånd.. Skal siges at det ikke er ren dovenskab jeg skriver herinde, læser mig skam osse frem til det via en masse bøger, men kunne være rart at høre folks erfaringer, inden man "bare" anskaffer sig sådan en lille størrelse.

Kan fortælle jeg bor på første sal i en stor lejlighed og regner med at anskaffe mig den lille op til sommerferien, hvor jeg har fri fra min uddannelse i to måneder og kun har lidt fritidsarbejde ved siden af om eftermiddagen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua renlighedstræning?!
  • #1   8. dec 2008 En god start vil være at få den et sted fra hvor opdrætteren har lagt vægt på renligedstræningen af sine hvalpe, det er en stor hjælp for den nye ejer hvis opdrætteren har sørget for at holde hvalpenes område så rent som overhovedet muligt, samt vænnet dem til at komme udenfor og gøre deres 'sager' og når det er forår/sommer burde det jo ikke være noget problem for hvalpene at blive vænnet til at komme meget ud :o)

Men når du så får hvalpen hjem er der naturligvis de almindelige huske regler: hvalpen skal ud når den har, spist, drukket, leget og ikke mindst sovet og så ellers en gang hver-hveranden time derudover :o)
    Det er hårdt arbejde de første par uger, men hænger man i (og har man fået hvalpen et ordentligt sted fra hvor der bliver holdt rent), betaler det hårde arbejde sig som regel lyn hurtigt og du vil kunne have en næsten renlig hvalp i løbet af få uger.. :o)

Held og lykke.

• #2   8. dec 2008 Ja det er rigtigt:) Nu er jeg jo helt hundevant, men det er alligevel nogle år siden jeg sidst havde hvalp i huset, sidst var hjemme hos de gamle:) Er der nogle ting man som sådan kan se efter hos den man køber den hos, om det er en kennel eller ej?.. For man ved jo godt hvis man bare spørger, så skal de nok få sagt ja.. altså om det skal være en kennel hvor alle hundene er i deres "båse i stalden" eller om det skal være odræt inde hos ,menneskene selv?

• #3   8. dec 2008 Hvis jeg var dig ville jeg allerede nu finde et sted du vil have hvalp fra, der er desvlærre alt for mange useriøse avlere af chi og blanding deraf pga. racens popularitet...
    Ang renlighedstræning er det nøjagtig det samme som med andre små hunde, ned når den har leget, spist, sovet og ellers en gang hver anden time ca. Små hunde er længere tid om at kunne holde sig en hel dag... så nogle vælger at avistræne hvilket både har fordele og ulemper.. Vi har selv en kattebakke til joey da han ikke kan holde sig pga. en slap blære...

• #4   8. dec 2008 og forresten, ligepæcis med chi er det ikke værd at spare penge på at købe uden stamtavle, der er mange sygdomme hos chi'er som man udelukker ved at købe med fx DKK tavle...

• #5   8. dec 2008 Jeg ville helt klart anbefale en DKK kennel hvor hunde og hvalpe er inde i huset!! Det er vigtig for hvalpen at den fra start (hos opdrætteren) bliver socialeseret ordenligt, samt bliver vænnet til alle de ting og lyde der er i en normal husholdning... Men der udover er det også vigtigt for renlighedstræningen, da jeg gætter på at opdrætter er lidt bedre til at holde ordenligt rent hos hvalpene når de opholder sig i opdrætterens stue.. ;o) Og det ER vigtigt at der bliver holdt ordenligt rent hos dem, det vil hjælpe dig MEGET når hvalpen kommer hjem, at det ikke er vand til at rende rundt i sit eget l*** for at sige det rent ud... :o)

Kommentér på:
Chihuahua renlighedstræning?!

Annonce