3.975 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hunde og chokolade Hunde og chokolade

Er der nogen der ved hvor meget chokolade en hund ca. skal spise for at blive rigtig syg, måske dø? smiley Gimli har ædt min brors adventshalløj, og der var 175 gram i, håber ikke han selv har spist det hele!! smiley
Vi har ringet til dyrlægen, og venter på de ringer tilbage, men ville bare lige høre om der evt. var nogen her der vidste det? for er lidt utålmodig og bekymret her! :s

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og chokolade
  • #2   8. dec 2008 Louie åd en gang næsten en hel plade marabou, og der skete intet andet end han havde lidt tynd mave. Hvilket han gjorde alt på det tidspunkt.

• #3   8. dec 2008 Det er både mørk og lys,.. Dyrlægen ringede tilbage og sagde vi skulle tage ned på dyrehospitalet eller sådan noget og få ham til opservation fordi de ´sidste uge havde en der bare havde spist 50 gram og blev meget dårlig, så der ruller vi ned lige så snart min far er kommet hjem,.. Men håber bare han er en af dem der godt kan tåle det så smiley

• #4   8. dec 2008 Okai, der står mindst 60 % i den mørke, og mindst 35 % i den lyse..

Nåårh okai, har bare altid fået at vide at chokolade er meget farligt for hunde,.

• #5   8. dec 2008 Okai, men når nu det var 175 gram.. smiley Men okai..

Kan de godt tåle marcipan, eller er det også farligt? For det var der også i...

• #6   8. dec 2008 jeg tror ikke der skete noget vi havde en der spiste to kg engang en lappe og han klarede den fint det var smeltedhokolade men hør bare efter hvad dyrlægen siger så slipper i også for at stå og være i tvivl

• #7   8. dec 2008 altså man siger jo at hunde ikke kan tåle chokolade, at de simpelthen ikke kan fordøje det, og at de kan dø af det, hvis der ikke er sket noget efter ca 2 timer så sker der nok ikke noget da det kommer meget hurtigt, men ja det er virkeligt vigtigt at hunde ikke får chokolade, da det er det rene gift for dem, snak med din dyrlæge og bliv sikker.

• #8   8. dec 2008 det passer altså ikke at der ikke kan ske noget ved lidt, der er farligt og hunden har intet ud af at få det, selv det mindste stykke kan være nok til at hunden bliver meget syg, det fordøjes ikke i systemet, og kan derfor sætte sig i tarmene, og lave forstoppelse, stoppe luftvej og stoppe for blodcirkulationen, så nej det er altså ikke bare noget at tage let på, jer vis hunde ikke har taget skade, det er da dejligt, men ingen grund til at tro hunden kan tåle det........ tro mig har set en hund der døde af et ille stykke (var i praktik hos en dyrlæge)

vores snoop får aldrig nogensinde den slags, plus rosiner er også banlyst....

• #9   8. dec 2008 jaah, dyrlægen rådede til at vi kørte der hen. så det tror jeg vi gør, bare for at være på den sikre side..

• #10   8. dec 2008 Når, min far siger det nok var sådan noget hvor der kun er et tyndt lag chokolade uden på og så er det marcipanen der vejer smiley Så det er nok ikke så meget han har spist og han har det fint indtil videre.. Så vi bliver hjemme og ser hvordan det går, hvis der sker noget må så rulle aftsted,.

Men tak for jeres svar

• #11   8. dec 2008 Der sker ikke noget. Det er stærkt overvuderet. Zhiro åd 200 g da han vejede 2 kg. Se evt om du kan få ham til at spise kul. Det skulle være udrensende. Det sagde vores dyrlæge.

• #12   8. dec 2008 Christine R

Det er ikk stærk overvuderet men okay... Der er et stof i chokolade og andre produkter som hunde og katte ikke kan tåle... Det ophober sig i kroppen og dyret kan ikk skille sig af med det... Som bly med mennesker

• #13   8. dec 2008 hvorfor starte med at give hunden chokolade når den ikke kan få noget ud af det?????? det forstår jeg ikke, og heller ikke at man vender sin hund til at kunne lide det, hvad sker der???????????????????

Hvorfor skal den havde det????? at fodre sin hund med giftstoffer, om det så er 1 stykke eller 2, om det er lys eller mørk, det er jeg ligeglad med, synes bare det er forfærdeligt i kan være det bekendt over for jeres dejlige hunde

• #14   8. dec 2008 Pia K

Nej det er du bestemt ikke smiley

• #15   9. dec 2008 Mine hunde får ikke chokolade, nødder ej heller marcipan. De har et par gange fået en vingummibamse, men det er yderst sjældent, måske 2-3 gange om året.
    (link fjernet)
    Og vi andre har jo heller ikke godt af chokolade ;-p

Her er en liste med nogle af de ting der er giftige for hunde, men ikke alle tingene er skrevet på:
    (link fjernet)

Og her er nogle af de planter der er giftige for hunde, her er b.la julestjernen:
    (link fjernet)

• #16   9. dec 2008 Jeg kunne heller ALDRIG drømme om at give mine dyr chokolade...

Mie, Gimli skal nok klare den, hold i bare et godt øje med ham, det lydersom en lidt pengegrisk dyrlæge i har jer der.. Lyder lidt som min dyrlæge som vi lige har skrottet.

• #17   9. dec 2008 Tudefjæs; Ja der skete ikke noget med ham og han har det stadig fint smiley Ved ikke, sådan ser jeg ikke på det, for det var ikke nede hos dem hu rådede os til at tage hen.. Hun havde ringet rundt for at finde ud af hvad vi kunne gøre, da hun ikke selv vidste så meget om det, og det var så det hun havde fået at vide,. Nok pga. det tilfælde de havde haft sidste uge.. smiley

• #18   9. dec 2008 Mie, nej så var det nok pga tilfældet i sidste uge :o)

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #19   31. jan 2013 Hej allesammen!
    Vi har en lille hund på ca. 3-4 kg, som lige har fået gaflet ca. 80 g hvid chokolade i sig. Hvor meget chokolade vil en hund som vores kunne tåle? skal vi være bekymrede?

Kommentér på:
Hunde og chokolade

Annonce