786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Pris på en cavalier Pris på en cavalier

Hejsa

For snart 9 år siden købte min familie en cavalier, men prisen er jo nok steget lidt siden da så jeg ved ikke hvad de koster nu!

Kæresten og jeg vil måske have hund nr 2 om et par år, og overvejer bl.a. en cavalier igen, men hvad koster de små kræ efterhånden?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på en cavalier
  • #1   10. dec 2008 En cavalier med DKK tavle koster i dagens Danmark mellem 10.000 og 13.000.

• #2   10. dec 2008 Uh er de virkelig så dyre hos DKK? Puha. Det er meget der skal spares op smiley

I sin tid købte vi, med DKK tavle, til 4500 mener jeg nok.

• #3   10. dec 2008 I DRU koster de mellem 8.000 og 10.000. Jeg har set cavaliere uden tavle til 7.000, så DKK er nu ikke voldsomt meget dyrere.

Og ja, der skal spares meget, men det er jo også en langtidsinvestering :o)

• #4   10. dec 2008 Ja det er det da, og vil også have med DKK tavle, er bare overrasket over priserne er mere end fordoblede!

Er studerende, så 10.000 er rigtig mange penge, men må jo bare gå i gang med at spare op smiley

• #5   10. dec 2008 Hvis hunden udelukkende skal bruges til kæl kan de også findes med småfejl i DKK til helt ned til 3000 kr.
    Min moster fik en sådan hund. Sund og rask, rigtig flot - men havde et markant underbid, som gjorde at hun ikke kunne bruges.

• #6   10. dec 2008 Tinna: Helt så meget bliver der desværre ikke slået af priserne på fejlbehæftede cavaliere i DKK. Der kan maks regne med et par tusind i afslag, hvis en hvalp har en fejl den kan leve med, men ikke udstilles med.

• #7   10. dec 2008 Maj-britt: Det er altså hvad min moster har betalt for hunden :o)

• #8   10. dec 2008 Tinna; En cavalierhvalp fra DKK indenfor de sidste par år? Det kommer bag på mig! Havde den stamtavle? (nogle hovsa-kuld kommer der jo rundt omkring og disse sælges billigt uden bog, selv om man er DKK). Var det en hun kendte som hun købte af?

• #9   10. dec 2008 Maj-britt: Hunden er fra 2005 - de fik hende som 10 mrd gammel fra kennelen. Hun skulle have været brugt som udstillingshund, men fik underbid. Ikke fra ups-kuld og med DKK-bog. Har set den. Hunden er nemlig i familie med min gamle Cavalier.

Min moster kender ikke kennelen, men det var min stedfar der skabte kontakten. Han kender dem heller ikke så godt, men har selv opdrættet Cavalier, så det kan vel være derfor.
    Men har oplevet det samme med en chinese crested. Min søster købte en til 3000 fordi den havde underbid, så tror da det er helt normalt for en "klappe-kage-hund"

• #10   10. dec 2008 Tinna: Ældre hunde er generelt en smule billigere, men jeg er stadig overrasket. Selvfølgelig er jeg ikke i tvivl om, at det du siger er rigtigt, men det er bare ikke noget, jeg har hørt før. Jeg er meget inde i DKK-cavalier-verdenen og kan kun sige, at jeg ikke har hørt om så store afslag før, med mindre hunden har være operationskrævende.

• #11   10. dec 2008 Hm det lyder jo interessant. Det skal nemlig bare være hyggehund, men vil gerne have sindet og sundheden. Så om den har lidt underbid eller "fejlfarve" gør mig ikke så meget smiley

• #12   10. dec 2008 Maj-britt: Det kan jo være pga min stedfar. Det skal jeg ikke kunne sige.

• #13   10. dec 2008 Fejlfarver sælges ikke meget billigere - det ved jeg! Der får de måske 500 eller 1000 i afslag.

Jeg tror desuden det bliver svært at finde en fejl-hvalp med vilje. Selvfølgelig dukker de op i ny og næ, men du skal være heldig at det lige sker hos de kenneler du er i kontakt med.

Men held og lykke i hvert fald!! :o)

• #14   10. dec 2008 Tinna: Og eller har din moster bare været heldig :o) Det skal der jo være plads til.

• #15   10. dec 2008 Self skal der det. Håber da også der er andre der er ligeså heldige, så man ikke prøver at spare penge ved at købe en med en anden bog end DKK :o)

• #16   10. dec 2008 har lige købt 2 cavalier hvalpe med dkk tavle kærlighed kan ikke gøres op i penge .får dem først til jul ,hold op der er længe til jul

• #17   10. dec 2008 Prøver skam ikke at gøre kærlighed op i penge, men 10.000 er meget når man er studerende smiley

Tror bare det desværre må vente nogle år endnu, er først færdig med at læse om 5-6 år smiley

• #18   10. dec 2008 Ja, det er ved Gud mange penge!!

Men i sidste ende et spm. om prioritering. Jeg har købt 2 cavaliere i min studietid og brugt omkring 4-6.000 om året på at udstille (da jeg havde 1 hund - nu bliver det nok noget mere ;o) )

Jeg ville til enhver tid vælge at spare op til den helt rigtige hund, hvad det så måtte være for den enkelte.

En hunde koster penge hver måned, så hvis man starter med at sætte de penge af man ville have brugt på hunden, kan man spare en del op .o)

Jeg kan pr. definition ikke "spare op" bare for at gøre det, men har jeg en hund i udsigt, kan jeg nærmest stampe penge op ad jorden ;o)

• #19   10. dec 2008 Vi har noget gæld, vi først vil have knaldet lidt af på, og derefter skal vi spare op til hund nr 2. Som vores økonomi er nu, med gælden, skal vi ikke have 2 hunde. Det bliver en gang med lidt flere penge, en større lejlighed og når Yoda er blevet helt voksen!

Vil gerne spare op til en hund med DKK-tavle, fordi jeg gerne vil have muligheden for konkurrence og måske prøve en udstilling eller to smiley

• #20   11. dec 2008 Held og lykke med det!!! :o)

Kommentér på:
Pris på en cavalier

Annonce