{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundepels under juletræet
  • #1   11. dec 2008 Der stod også om det i Jyllandsposten i går.

http://jp.dk/arkiv/?id=1538538&eceExpr=anima%22%20/%3E&eceArchive=o

• #2   11. dec 2008 Det er godt at høre smiley og jeg har det på samme måde.
    Jeg er også selv modstander af pels.

• #3   11. dec 2008 Ja - jeg har også hundepels under juletræet hvert år - men de er allesammen levende.

• #5   11. dec 2008 sjovt for jeg så en rædsel af en film hvor de gjorde det med vaskebjørne jeg slukkede den kunne ikke holde ud at se den,,,tudede og kunne slet ikke sove jeg skrev til dr1 og tv2 men de reagerede slet ikke,,,nu er det så hunde og katte så gør de noget,,jeg kan stadig se dne vaskebjærn uden pels blive smidt i en bunke og den løftede hoved ....skrækkeligt

• #6   11. dec 2008 tja jeg har en ræve pels.

• #7   12. dec 2008 Har det fint med min sælskindspels, men den har jo også svømmet frit rundt.
    Har set hvordan mink bliver aflivet på Forskningscenter Foulum og kunne ikke se det var så meget mere inhumant end hvorda f.eks andre slagtedyr bliver aflivet..
    Så længe det foregår under ordnede forhold kan jeg ikke se problemet.

• #8   12. dec 2008 den film kunne jeg ikke se meget af, den var for grum!!
    synes alle der går med pels burde skamme sig noget så grusomt!! fyyy føj!

• #9   12. dec 2008 Ja jeg kan kun bakke alt det op, som Ceteris siger, og al den info er fakta om hvordan dyrene bliver behandlet i pelsindustrien. Man kan ikke kalde sig for dyreven og samtidig mene det er i orden at gå med pels.

Kristina K.
    Det kunne lige så godt være din hund du går med der om halsen, bortset fra at ræven har haft en så kummerlig lidelsesfuld tilværelse så du ikke gør dig forstillinger om det. Og måden den bliver slået ihjel på med strøm i begge ender, er mindst lige så lidelsesfuld, som dens liv, hvis den da overhovedet er død når den bliver pelset.
    En del pelsdyr bliver nemlig flået levende fordi tid er penge, og man har ikke tid til at tjekke om dyret nu også er helt dødt, nogle tåler jo mere strøm end andre. Så det må da være nok for dig, af forestille dig en pelset ræv ligge i en bunke og sprælle, til at du fremover vil tage helt afstand fra pels. Det håber jeg i hvert fald.

• #10   12. dec 2008 Min pels er købt i Grønland hos Eskimo Pels i Narsaq, om skindet er fra canada skal jeg ikke kunne sige, men det skal ikke forhindre mig i at gå med den smiley

• #11   12. dec 2008 Så Gismofilius, du er ligeglad med om sæler bliver dræbt på den mest bestialske måde med kølle?
    Det var nok ikke en skæbne du ville ønske for sin egen hund, så det er en meget dobbeltmoralsk holdning og meget egoistisk.

Man kan ikke retfærdigøre at gå med pels, for ligegyldigt hvor man har sin pels fra, så sender man et signal ud om, at pels er i orden i det hele taget.
    Og det er det på ingen måde, i hvert fald ikke hvis man har bare en smule medfølelse med dyrene.

• #12   12. dec 2008 Jeg har en sælskindsjakke - Og jeg elsker den...

Og så har jeg også en masse støvler, sko, bælter, tasker og et par møbler som er lavet i skind.

• #13   12. dec 2008 Forresten og til Jer som har en "pelskrave" på Jeres tøj, så blot til oplysning så er mange af dem lavet af hund.

Og da en hund for mig er et kæledyr, så ville jeg aldrig købe sådan noget.

En sæl, mink, ko, ræv er ikkekæledyr i min øjne - Derfor er det helt fint med mig, at varme mig på det.

Og er der nogen sinde nogen af Jer, der har set hvordan man slagter kyllinger - Ja føj at man vil spise sådan noget siger jeg bare... Men det smager jo meget godt i tarteletter.

• #14   12. dec 2008 Very important dog

Jeg har en kæmpe og dyb respekt for lige præcis (og uden at sætte dig i bås) sådanne mennesker som dig. Jeg synes det er smukt, at være vegetar... jeg selv elsker bare kød alt for meget, så det ville jeg aldrig kunne.

Vedr. dobbeltmoral så erkender jeg blankt, at det er jeg. Endda nok i mange henseender.

For du har da fuldstændig ret. Det burde ikke gøre nogen forskel, hvilket dyr der lider. Det dyr som er vigtigt for den ene, kan være uden betydning for den anden. Men som du selv er inde på, så tror jeg at traditioner, kultur og religion for den sags skyld er med til at gøre en forskel.

I afrika spiser man kryb - Det kunne ikke falde os ind i vesten. Vi har jo lært fra vores mødre - Jeg har i hvert fald - at det er det mest ulækre i verden.

I Kina spiser de hunde - Det kunne heller ikke falde os ind i vesten. Vi har lært os, altså hvis vi ser bort fra Grækenland, at hunden er et kæledyr og hvis vi vil det også vores bedste ven.

Ligeledes er katte et kæledyr i vesten - Auch - Vidste ikke at mange handsker var lavet af kat. Må hellere kigge nøjere efter, næste gang jeg skal have mig et par,

• #15   12. dec 2008 Helt enig Ceteris, der er jo objektivt ingen forskel overhovedet på en hund, kat eller ræv, ko osv. Det grundlæggende er ikke om man synes et dyr er et kæledyr, men om dyret kan føle smerte. Hvis man er ligeglad om et dyr lider bare fordi det ikke er ens yndlingsdyr, så er det en meget dobbeltmoralsk holdning.

Jeg tror ikke på, at du 'Chihuahua' rent faktisk synes det er i orden at mishandle dyr, og at støtte dyremishandling, men det er nemmere for dig bare at sige de ikke er kæledyr for så slipper du for at forholde dig til det, fordi det er nemmere på den måde. Men fakta er, at dyr i pelsindustrien lider grufuldt, og du behøver ikke at gå med pels, der er meget bedre alternativer i den moderne verden. Pels er stenaldermode, det man gik med dengang man også mente det var i orden at mænd voldtog kvinder og mange andre frygtelige ting. Vi mennesker har udviklet os siden, og skulle gerne gennem tiderne have udviklet mere medfølelse for andre levende væsner.
    Prøv at tænke på hvis du selv var et af de dyr, prøv at tænke på hvordan du selv gerne ville behandles, om du ikke gerne ville have medfølelse fra de som havde magten over dig, nemlig menneskene.

• #16   12. dec 2008 Ups, Chihuahua, tror vi postede nogenlunde samtidig, så de spørgsmål i mit indlæg du allerede har besvaret i dit svar til Ceteris skal du selvfølgelig bare ignorere.

• #17   13. dec 2008 Ida H.

Selvfølgelig synes jeg da ikke mishandling er i orden, men jeg lever i erkendelsen af, at verden ikke er lyserød - Og hvis jeg gjorde kunne jeg ikke leve op til det alligevel. Al ære og respekt for dem som gør det og kan.

Gør min sælskindsjakke en forskel, for de stakkels sæler? - Ville én have undgået skæbnen, hvis jeg ikke havde min jakke?

Nej!!! - For i Grønland slår man ikke sælerne ihjel, for at sælge dem. Man gør det af tradition én gang årligt. De skind, som ikke bliver brugt til overtøj, bliver blot smidt ud... Ikke noget de brænder inde med, fordi der ikke er købere.

Men for lige at vende tilbage til det med at lide.... Ved du/I godt, at man ikke kan måle smertecenter hos f.eks. en reje - Og dem koger vi levende, for at vi kan få rejesalat. Det er jo i grunden også synd, men smager godt.

• #18   13. dec 2008 Chihuahua, nu skal jeg ikke gå ind i en diskussion om hvor meget smerte en reje kan føle, da jeg ikke er biolog, men biologerne siger, at jo mere udviklet et dyr er jo mere smerte er det i stand til at føle. Altså er det ret sandsynligt, at en reje ikke opfatter smerte på samme måde som et pattedyr, der kan lide på samme måde som et menneske.
    Men nej, jeg synes heller ikke om overhovedet at koge nogen dyr levende, eller døde hvis det endelig skulle komme til det. Men man må jo fokusere på de værste sager først, og pelsindustrien er så grusom en mishandling af dyr, at det skulle afvikles overalt hurtigst muligt. Vi kan simpelthen ikke være bekendt at behandle dyr på den måde. Det at du går med en sælpels sender jo et signal ud om at du går ind for pels og du synes det er smart, uanset hvor din pels kommer fra, og uanset om den er kølledræbt eller ej.
    Bortset fra det, så ligner pels på mennesker jo noget der lige er kravlet ud af en jordhule, det er jo totalt for grimt og lugter langt væk af dyremishandling.

• #19   13. dec 2008 Ceteris, jeg skrev vist mens du sendte dit indlæg, så ja jeg gentager noget af det du lige har skrevet. smiley

• #20   13. dec 2008 Okay.... vi behøver ikke diskutere min holdning, for jeg ændrer den højst angiveligt ikke - Og hvis jeg gør, så er det med garanti kun midlertidigt.

Vil stadig elske min sælskindsjakke, som jeg synes er smuk - men kan da godt se en pointe i, at man er trendsætter - Men det er vi jo alle heldigvis så - Og der er altså flere der står på strøget og demonstreret mod pels, end folk der demonstrer for pels.

Ida... At fokusere på de værste sager først - Jo det har du ret i, men vi er jo som sagt forskellige. Det som er værst i min verden, behøver jo ikke være det i din og vice versa.

• #21   13. dec 2008 Ja, Ceteris nemlig, og som man siger: Fur is worn by beautiful animals and ugly people.

Chiahuhua, folk har da ingen grund til overhovedet at demonstrere for pels, man kan jo købe det mange steder stadig desværre, men heldigvis indfører flere og flere butikker og butikskæder en pelsfri politik, efter at være blevet informeret om pelsindustriens rædsler.
    Du elsker din sælpels og synes den er smuk. Det er skindet af et mishandlet dyr du taler om på den måde.
    Jeg kan ikke forstå hvorfor evt. du skulle ændre din holdning kun midlertidigt. Det giver da ikke mening. Jeg synes da det er fantastisk at kunne ændre sin holdning mht. noget man kan se er dybt forkert, og stå ved sin holdning. At stå for, at være imod dyremishandling, er da en holdning man kan og skal være rigtig stolt af.

• #22   13. dec 2008 Nej, det er jeg ikke ligeglad med, men satser på at min sæl er blevet skudt eller hvordan det nu er.
    Bor jo lige pt også i et land hvor de spiser hunde, de har altså bare et andet syn på tingene her.
    Dobbeltmoralsk ja det er jeg, har faktisk overvejet at smage hund, så længe det ikke er min egen.

• #23   13. dec 2008 Nu svarer jeg kun trådstarter, da jeg ikke endnu har læst alle andre indlæg:
    Jeg mener det er ca 1½ år siden at der blev vist en udsendelse på dansk tv (måske stqation 2), hvor de var i både Tyskland og Holland og fandt mange importører af hunde og katteskind til Europa, og de viste hvordan skindene blev forarbejdet til souviners i form af små pelsdyr, nøgleringe, futter, patchwork tæpper m.m.
    De kendte importørerne, som havde andre dyr stående på indførselspapirene, men når man så gik tilbage til leverandørerne i bl.a. Kina, fandt de ud af, at de drejede sig om især katte, som på frygtelig vis, blev fanget ind i små bure og hængt - i burene! - mens andre katte stadig sad i de samme bure.
    Jeg glemmer aldrig den udsendelse, og ville egentlig ønske jeg aldrig havde set den - på en måde - men der sker så mange frygtelige ting med dyr rundt omkring. Og jeg mener det hovedsageligt er i Asien, for de har ikke den samme respekt og nærhed til dyr som vi har.

Jeg har ikke noget imod at man spiser hunde eller katte, hvis bare dyrene har eet værdigt liv og bliver aflivet på en human måde.

• #24   13. dec 2008 Ida... Nej selvfølgelig står folk ikke og demonstrerer for pels - Det var en metafor smiley

Og selv om dyremishandling er forfærdeligt, så er det nu engang bare sådan, som jeg også tidligere skrev, at meget bygger på tradition, kultur og religion. Omend kan man jo stadig synes det er frygteligt - Og det gør jeg også.

Men en mærkesag bliver det ikke for mig - Jeg synes der er værre ting i verdenen og som du selv skriver så bør man jo fokusere på det som er værst.

Med hensyn til min holdning - Tjaaa - Så er jeg bare ærlig.

Hav en fantastisk dag smiley

Kommentér på:
Hundepels under juletræet

Annonce