1.109 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Så har jeg osse oplevet det :( Så har jeg osse oplevet det :(

var i hunde skoven idag med Ella, og 'Ella løber som altid rundt og vil lege med alt og alle, men af en eller anden mærkelig grundt er de mindre hunde mere spæende.

så må tit lige hage fat i hende og få hende til ro igang da hun har det med at jagte de små hunde og vil lege med dem, men er ikke altid de gider da hun er så stor og volsom, plus hun ikke helt kan styre sine motorik i farten så for hun ikke skal blive for vild med de mindre hunde plejer jeg lige at gi hende 2 min time out hvis jeg sys nu, bliver hun lidt for vild med den lille hund, oplever tit flok siger jeg bare skal lade hende lege med deres lille hund at den godt kan tage det, men jeg ved jo så ella plejer at blive lidt vild i hendes leg hvis jeg ikke lige giver hende den time out, så hun kan falde lidt ned.

men så her idag kom der en mand med hans dansk svensk eller jack russel terrie er ikke helt sikker på hvad det var men ella gør som hun plejer ved hen og leger, hunden løber ella løber efter sammen med en anden hund, tro det er en hyrde hund de jager så den her hund rund i leg, og det går forholdvis fint, kan så se at den lille hund ikke vil mere og ella ikke rigtig forstår den ikke vil lege mere så tænker må lige hente hende, går så hen mod ella, for at hente hende, kan så se at den lille hund står ved sin ejer og ella står i lege position, altså med røven i vejret, og logre vildt med halen, og gør en enkel gang eller to af den anden hund, ser så ejer slår ella i hovdet, først engang, og tænker så, kan være jeg så forkert eller noget men om han så ikke gør det 2 gange mere igen løber der hen og råber til manden hvofro fanden han slår min hund i hovedet, han siger så jeg slår hende ikke jeg skubber bare lige så stille til hende, jeg siger så du skal skubbe mere en lige så stille til hendes hovede for at få hendes krop til at dreje med.

tager ella og går hen og sætter mig på bænken og er helt chokket, fair nok han måske er utryg ved ella men han skal da ikke slå hende som han gjorde, hun havede ikke engang rørt hans hund, tvært imod havede hans hund bidt ud efter hende for at sige nu gad hun ikk mere hvilket osse er helt iorden den gør,

jeg har aldrig set manden der ude før og ella og mig er tit der ude og hun har aldrig været et problem, lidt volsom i sin leg pga af hendes str. men aldrig noget ondt.

og ved godt at han måske har været utry ved hende osv. mjen stadig skal han ikke slå hende, som han gjorde, hun er kun en hvalp på 6 mdr, som stadig ikke helt forstår alle hunde ikke vil lege med hende.

men nu hvor jeg er igang, med det her indlæg kan jeg lige så godt spørge om det er det rigtig jeg gør ved at tage hende i snor og sitte med hende over ved bænken til hun er faldet ned igen, da det lige er det enste jeg kan komme på jeg skal gøre når jeg sys hun blir lidt for meget for de små hunde, men hvis andre har ideer til hvad jeg kan gøre er de velkommen smiley

nå men indlægget blev lidt langt men skulle lige ud med det her smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så har jeg osse oplevet det :(
  • #1   11. dec 2008 det blev meget langt håber ikke det blir for rodet hehe

• #3   12. dec 2008 Ja, det er helt fint, at du giver hende en time out, og hun først kommer til at lege igen, når hun slapper af, så finder hun ud af, det kun ved at slappe af, kommer hun til at lege igen.

Folk er skisme mærkelige, man kan ikke tillade sig at slå på en hund, der bare opfordrer til leg, jeg kunne forstå, hvis hun var gået til angreb, så var det noget andet....folk er syge i potten.

• #4   12. dec 2008 Christel "Once you go Dober, you never go back" .: hvis jeg havede gjort det havede der jo stået i avisene imorgen, kamp hunde ejer slår gammel mand ned, så tog bare ella gik over og sat mig og ventede 10 min så gik han med sin hund og ella blev sat løs smiley

men jeg var pænbt gal,

• #5   12. dec 2008 Lykke J: okay så forsætter jeg bare med at give hende time out og håber hun forstår det til sidst, de små hunde kan jo ikke holde til så meget men håber virkelig snart hun begynder at lege med dem på hendes str. så behøver jeg ikke hel tiden sidde med nerver på og være over hende hele tiden.

• #6   12. dec 2008 Hvi der var nogen som havade slået min hund, mens hun stå i legeposition, og jeg havde set det havde jeg klappet ham sådan! en !!! Det vil jetg ikke finde mig i og hvis han er utryg ved din hunds opførsel, er det første han skal gøre at kalde på dig. For pokker for en nar !

• #7   12. dec 2008 Christel "Once you go Dober, you never go back" .: jeg var osse tæt på at fyre en masse lort af til ham, men var extrem chokket os, og dem der plejer at være der ude og kender ella kan heller ikke forstå som han gjorde, hun har aldrig været agresiv over for nogen af dem der ude, hun er bare en stor hvalp som vil lege med alt og alle, og der er ikke nogen der har noget imod hende der ude, de eneste gange jeg har oplevet problemer når der kommer nogen der ud der ikke kender ella, så kan de finde på at bagtale hende,

her for et par dage siden var der en med en dansk svensk gårdhund, der ude ella løb og ville lege den gad ikke rigtig, og jeg blev ved med at få+ ella til mig og ejern sagde det gjorde ikke noget, og hendes hund aldrig havede bidt fra sig, og hvad sker der så lige efter går ella hen til den igen og gør af den og vil lege, og så flyver den på ella og ella prøver at komme væk, jeg for så fjernet dem fra hinanden og ella er smurt ind i savl, og et par små rifter, ejeren går så hen til nogen andre og begynder at stå og bagtale mig og siger hun ikke kan forstå hvorfor jeg tager sådan en hund med i hunde skoven, og at hun var syet under hagen, som om at fordi hun er syet under hagen fordi en anden hund har bidt hende er hun farlig, ved ikke hvorfor hun var sådan og jeg fik det self afvide bag efter , da jeg jo kendte nogen af dem der stod der hvor hun beklagede sig.

• #8   12. dec 2008 Miemiv L: jeg var på vej der over efeter hende for jeg kunne se hun var ved at blive over gearet igen, men som sagt havede ikke gjort sagen bedre hvis jeg havede slået ham eller noget, han fik af vide han ikke skulle slå min hund, og så gik jeg hen til bænken med ella og sad der og snakkede med de andre og da han gik kom ella løs igen smiley

• #9   12. dec 2008 Steffen - Jeg synes du har opført dig fuldstændigt som du skulle i den situation.Din hund opførte sig jo hverken aggressivt eller utilregneligt, så det er den anden kvajpande, som ikke har lært at læse hundesprog.

Jeg mener heller ikke du skulle have sprunget på ejeren af den anden hund og slået eller noget , for det løser jo intet - det jeg beskrev, var nok nærmere en følelsesmæssig reaktion.... håber du forstår....Men jeg kunne nok have givet verbale øretæver ;-/

• #10   12. dec 2008 Miemiv L: ja det gør jeg, men det er heldigvis sjælen der kommer folk der ude der ikke kender ella, så det er heldigvis ikke noget der sker hverdag, sys bare det var at gå over stregen at slå hende, og jeg kan ikke lade være at tænke på hvordan han måske opdrager sin egen hund, når han kan finde på at slå en hvalp :S

• #11   12. dec 2008 Jeg synes godtnok også det er en mærkelig opførsel, og tænkte det samme: hvordan har hans hunde det så?. Godt det ikke er dem man ser flest af :-))

Man kan da heller ikke slå Ella - for hun ser da bare nuser ud ;-))

• #12   12. dec 2008 Miemiv L: ja hun ser meget sød ud men nøj hvor er hun en pestilens nogen gange hun er kommet i lømmel alderen hehe så hun er tit billig til salg hehe

• #13   12. dec 2008 Bare vent - der kommer en 2. pubertet, hvor hun bliver ligeså "vildøv" og irriterrende - det er min nærmest i hver løbetid, men det var værst de første 2 år.
    Held og lykke med hende fremover... ;-))

• #14   12. dec 2008 Miemiv L: hun høre heller ikke når der er andre hunde til stede mere kan nogen gange stå og kalde på hende og hun lunter lige forbi mig, vi har en han her hjemme han er 3 år nu han er ude over alt det der men havede helt glemt hvor trælse de blir hehe.

man føler sig helt til grin når hun bare lunter forbi en imens man kalder.

men når jeg er alene med hende kan hun faktisk alle de komandoer hun har lært som bli, på plads, dæk halse og alt det der men med det samme der er mennesker eller hunde, så lukker hun af og høre kun engang imellem hehe

• #15   12. dec 2008 Miemiv L: men glædre mig til at se hvordan hun er når hun kommer i løb, har aldrig haft en tæve før, så aner ikke hvad jeg kan forvente

• #16   12. dec 2008 Du kan trøste dig med, at hun trods alt ikke glemmer alle de kommandoer, hun har lært - det kommer igen smiley og m.h.t. løbetid er det lidt det samme, men som regel uden problemer. Dog skal man ALDRIG slippe en løbsk tæve fri, uanset hvor godt et indkald man har - for så bliver de virkelig døve.....
    Min tæve er lidt ved siden af sig selv et par uger hver 7-8. måned og så er der ikke mere i det. Hun holder også sig selv ren næsten 99% - dejligt smiley

• #17   12. dec 2008 Miemiv L: okay vidste ikke de ikke ville høre når de var i løb hehe men da godt jeg ved det nu smiley hvordan aktivere man dem så? hun kan jo heller ikke komme i hunde skoven når hun er i løb, og hun plejer jo at være ude og løbe rundt hverdag så glædre mig til at se hvordan hun tager det når hun engang kommer i løb hun er 6 mdr nu så det kan jo snart komme måske, dyre lægen tro hun har haft et elelr præ løb eller sådan noget hun havede noget gennemsigtig slim og begyndte at tisse meget osse inden for snakkede med dyre lægen om det og hun sagde det godt kunne lyde som noget før løbtis kan ikke huske precis hvad det var men vist noget der kan komme inden de kommer i løb, men sys ikke rigtig jeg kunne mærke forskel på hendes opførelse der andet end hun tissede meget og også inden ofr, hun hun var lidt mopset på vores han hund

• #18   12. dec 2008 Ja hun kan godt have sådan lidt "præ-løb", fordi hormonerne er ved at danne sig i kroppen, og så kan du godt forvente hendes første løb kommer her når hun er 7-8 mdr. du bliver sikkert ikke i tvevl, når den er der, for hun kan ændre adfærd, hæver op bagtil (som en herinde så smukt kaldte bavianrøv *S*)
    Hvis du så stadig gerne vil i hundeskoven o.s.v. kan du gøre det at du bruger en lang line (sporline) og får hende til dig, hvis der kommer hanhunde.

Men jo, en løbsk tæve hører ligeså dårligt som en hanhund, der lugter tæver. Mn er der ikke andre hunde i nærheden, kan du jo sagtens træne, som du plejer - og det skal du også.
    Hvis du har en lukket have, er det jo også et fint sted til at smide foder ud og lave spor m.v - og det kan man iøvrigt også med en lang line på.

• #19   12. dec 2008 Miemiv L: tro ikke jeg vil gå i hunde skoven med hende når hun er i løb selv om hun har line på da der jo osse tit løber løse han hunde og det gør jo han hunde kuller så det må være i vores ave end til hun er færdig vores have er inde lukket smiley og er glad for vores han er karstret, så det skal vi ikke tænke på vi skal holde dem adskilt hehe

• #20   12. dec 2008 Det lyder fornuftigt - og godt I ikke får problemer med jeres egen hanhund, for det er synd, hvis de ikke bliver HELT adskilt i den periode ellers. Det er jo også kun et par uger højest 2 gange om året det drejer sig om.

• #21   12. dec 2008 Godmorgen natteravne :o)
    Sikke en idiot at rende i, hvis han endelig ikke ville have Ella der, kunne han da have gået imellem eller et eller andet..... Godt du holdte hovedet koldt....

Nå men tilbage til Ella, det er helt rigtigt det du gør. Når hun ikke kan lege ordenligt så stop hende lige og giv hende chancen igen, hvis hun stadig er for vild, så nsor på hende så hun lære at sådan leger man ikke. En anden mulighed er at finde en hund på hendes størrelse, evt. lidt større, men ihvertfald en ældre for nuftig hund. Den må under INGEN omstændigheder være for voldsom ved hende, men måske ville det være godt for hende at lære af en voksen hund hvordan man leger og hvordan man ikke gør.... Blue f.eks. leger fint med hunden, men hvis den bliver for voldsom knurre han lige og ignorere så snart den er god igen vil han gerne lege vidre.... Håber du forstår hvad jeg mener :o)

• #22   12. dec 2008 Charlotte H: hun fatter ikke rigtig andres hunde signaler, hun er fuld af små sår pga hun ikke forstår de ikke gider og så snapper de hende, hu har en ide med at bide i deres øre, og selv om de piver og prøver at komme væk, blir hun ved.'

hun har osse gjort det samme ved vores han hund her hjemme, til sidste efter mange gange blev det for meget for ham og så bed han til og det kostede en dyre læge regning på 1900 og 5 sting, men nu er hun så osse mere forsigt ved ham og med det samme det blir nok og han knurre stopper hun, men kan ikke passe der skal så meget til, håber lidt hun forstår det når hun blir ældre, for jeg er jo osse bange for at når de andre går at snapper hende hun måske begynder at bide igen og det vil jeg hheller ikke have.

• #23   12. dec 2008 fik osse afvide til hunde træning at med det samme hun begynder at dominere ander hunde skulle jeg stoppe hende pga, hun var den slags hund hun er, det er så lidt forvirret over for de andre må gerne dominere hende til træning men hun må ikke dominere dem.

så lige pt når hun dominere ander hunde eller prøver på det stopper jeg hende, men ved så ikke om det er det rigtig at gøre, men træneren sagde, sys bare det lyder mærkelig hun ikke må dominere andre hunde men de må gerne dominere hende, men træneren må jo vide hvad han snakker om?

• #24   12. dec 2008 Underligt... Meen jeg ville gøre det samme hvis en hvalp som din ikke kunne ud af at stoppe med at ville trumle min........ Nu synes jeg så også at de er måske lidt farvet det som du skriver..... Hvis han virkelig havde slået, altså rigtig slået, så ville din egen hund da forhåbentlig ha forstået at den skulle dampe af........ Så jeg kan kun sige, at jeg synes du har været for længe om at få din hvalp til dig.... ellers ville situationen ikke været opstået....... Og endelig, så har jeg selv lige nu en hvalp på 5 mdr. som eelsker at tromle andre.... der ville jeg ønske, at folk skubbede hende væk og råbte nej til hende inden jeg selv får fat i hende.... for så ville hun forstå, at det hun var i gang med ikke var hensigtsmæssigt.

• #25   12. dec 2008 snow: det var da en mærkeligholdning at have du vil slå andre hunde men der kan man jo så tænke hvordan du opdrager din egen stakkels hund siger jeg bare

• #26   12. dec 2008 Steffen... Dum at høre på.... Jeg synes fortsat at det kun er din beskrivelse af situationen... og at du er for lang tid om at reagere.....
    Så jeg vil ikke tilslutte mig klappekoret ligsom de andre...... Jeg synes det er en skam der er så mange hundeejere som ikke kan få stoppet deres voldsomme hvalpe... i tiden.... Kan du ikke fatte, at den lille hund som din store voldsomme hvalp tryner kan blive psykisk ødelagt og angstbider resten af sine dage....Så lover det ikke godt for dit hundehold

• #27   12. dec 2008 Altså Snow K der er jo forskel på at skubbe hunden væk og så decideret slå den, gentagene gange som manden her gør. Der ville ikke være noget galt hvis han stille lige havde puffet til den...... Jeg ville fandme blive tosset hvis nogen slog min hund og her taler vi altså en hvalp......
    Steffen J, måske skal du simpelthen ikke have chancer. Hvis hun bliver for voldsom i leg en gang så tager du hende lige væk, hvis hun fortsætter så går du simpelthen..... Og ingen grund til bekymring sådan er hvalpe i den alder og en race som din er bare lidt en klump i den alder :o)

• #28   12. dec 2008 snow: hun løb efter den sammen med en anden hun hun hverken havede fat i den eller noget og fra de løb til jeg sys det var nok gik der vel 30 sek. og hun gik i leg position da den stoppede op, og jeg rejste mig med det samme da jeg syntes hun skulle lade den være imens jeg gik hen mod hende stod hun ved huindes ejer hvor han slog hende gentagende gang i hovedet, og han hørte godt jeg kaldte på hende jeg er meget forsigt med hun ikke skal være for vild med de n´mindre hunde, men din holding er typisk for nogen folk, kan ikke se hvad der er galt i at stille sig imellem og råbe gå hjem til hunden, men som sagt nogen opdrager jo med fysik straf desværre, og det er virkelig synd

• #29   12. dec 2008 Hej Steffen.

Mht. at give hende en "time out" som du gør, synes jeg lyder fint og gør det prompte, inden hun når at komme i nærheden af at "køre op" ;o)

Mht. at andre hunde til træning må "dominere" hende, men ikke omvendt - ville jeg under ingen omstændigheder tillade at min egen hund blev udsat for.
    Det er et helt forkert signal der bliver sendt der og i mine øjne kan det kun gøre skade ´på hendes sprog og forhold til andre hunde, på lang sigt.

I den situation ville jeg enten insistere på at de andre hundeejere tog ansvar og fik deres hunde væk - eller at du tog "teten" i din egen hånd og flytter den hund der "tromler" din og tage din hund et stykke væk derfra.

Det gavner ikke din hund at blive "domineret" som du kalder det og det gavner heller ikke den/de andre hunde at få lov - uanset hvad din træner så ellers måtte synes eller sig (mage til vrøvl af en træner, at sige det overhovedet er ok).

En anden gang i den situation med den anden ejer, ville jeg være hurtigere henne ved min egen og også højt sige til ejeren at "du er på vej", så han/hun ikke er i tvivl om, at du har helt styr på situationen. Det vil kunne berolige en utryg ejer at høre dig sige du tager "aktion" i stedet for kun at se dig handle ;o)

• #30   12. dec 2008 karina: kunne heller ikke forstå at de gerne måtte dominere hende.

Charlotte H: der skal osse mere en et lille skub i hovedet til at flytte hendes krop som det gjorde da han slog til hendes hovede, hun vejer altså 25 kilo, vis ikke lidt mere nu,

• #31   12. dec 2008 Havde vidst ikke lige læst det med at dominere. Det er selvfølgelig ikke ok at andre hunde dominere hende, hun skal lære at du nok skal passe på hende og sørge for at andre hunde ikke er efter hende.

Det jeg foreslog er bestemt ikke at hun skal domineres af andre hunde, men at du finder en lidt ældre legesyg fornuftig hund der kan lege med hende.... En som vil forklare hende hvordan det er okay at lege og hvordan det ikke er :o)

• #32   12. dec 2008 Øhh nu er kender jeg både steffan og hans hund Ella.. Er selv med når de er i skoven. Ja Ella kan være lidt voldsomt, men hun er elser kun en hvalp. Steffan er meget hurtig til at tage fat på hende så snart der er noget. Og jeg synes bestemt ikke det er iorden at man slår en andens hund. Hvis jeg oplevede at der var en hund som ikke køre styr sig, ville jeg nok til kalde ejeren eller også tage min hund og gå væk fra den ustyrlige hund.

Jeg tager hatten af for steffan og al den træning og tid han egentlig bruger både på sin egen hund og venners hunde.

• #33   12. dec 2008
    Charlotte H: okay, der kende rvi heldigvis en smiley han er meget rolig og sådan de plejer osse at lege sammen, men med det samme der kommer mindre hunde er de mere intrasante

• #34   12. dec 2008 Nu er der så ingen af os her ud over ejer som har overværet hændelsen..... Hvis han virkelig havde slået hunden så han kan flytte 25 kg.... så er vi langt ude... og så mpå hvalpen være mere end fat svag.... Så jeg tror han prøvet at skubbe den væk uden held... og jeg kan kun tilslutte mig, at du skulle med det samme have taget teten og råbt at du var på vej......Så duy har ikke fået mig overbevist om, at han har slået din hund så voldsomtat ahn har flyttet den som de skriver.... Men det er selvfølgelig også frustrerende for dig, at se at nogen må tage hånd om situationen fordi du ikke selv kommer hurtigt nok fra start af...

• #35   12. dec 2008 Snow, har oplevet hun var kommet hen til en mand der sparkede hende så hun væltede hun reste sig op logere med halen og stod hende ved ham igen, der var jeg så nået der hen og have fat i hende, hvis det er fordi hun er fat svag så ja så er hun fat svag på det punkt,

vores egen hund har bidt hende så hun er blevet syet med 5 sting, 10 sek efter han havede bidt hende og vi havede fået dem væk fra hinanden var hun på vej hen til ham igen for at lege, og vis du ikke trop på det har jeg billeder af hendes sting, efter bidet.

så hun må jo være fat svag efter din mening åbenbart

• #36   12. dec 2008 Snow K
    Jeg så med ejen øjne at han slå hende.. Jeg blev også mega paff over det.. Da sådan noget stort set aldrig sker derude.. Hvalpe fatter bare ikke altid at en anden hund siger fra og at et andet mennesker beder dem om at forsvinde...

• #37   12. dec 2008 Snow K - nej og heller ikke dig, vi har andre har bare valgt at stole på hvad Steffen J siger, men du er så åbenbart synsk og ved hvad der er sket uden at have været der?

• #38   12. dec 2008 Snow: kan så se der er en der har set, men kan være hun osse bare overdriver så?

Kommentér på:
Så har jeg osse oplevet det :(

Annonce