Så har jeg osse oplevet det :( Så har jeg osse oplevet det :(
var i hunde skoven idag med Ella, og 'Ella løber som altid rundt og vil lege med alt og alle, men af en eller anden mærkelig grundt er de mindre hunde mere spæende.
så må tit lige hage fat i hende og få hende til ro igang da hun har det med at jagte de små hunde og vil lege med dem, men er ikke altid de gider da hun er så stor og volsom, plus hun ikke helt kan styre sine motorik i farten så for hun ikke skal blive for vild med de mindre hunde plejer jeg lige at gi hende 2 min time out hvis jeg sys nu, bliver hun lidt for vild med den lille hund, oplever tit flok siger jeg bare skal lade hende lege med deres lille hund at den godt kan tage det, men jeg ved jo så ella plejer at blive lidt vild i hendes leg hvis jeg ikke lige giver hende den time out, så hun kan falde lidt ned.
men så her idag kom der en mand med hans dansk svensk eller jack russel terrie er ikke helt sikker på hvad det var men ella gør som hun plejer ved hen og leger, hunden løber ella løber efter sammen med en anden hund, tro det er en hyrde hund de jager så den her hund rund i leg, og det går forholdvis fint, kan så se at den lille hund ikke vil mere og ella ikke rigtig forstår den ikke vil lege mere så tænker må lige hente hende, går så hen mod ella, for at hente hende, kan så se at den lille hund står ved sin ejer og ella står i lege position, altså med røven i vejret, og logre vildt med halen, og gør en enkel gang eller to af den anden hund, ser så ejer slår ella i hovdet, først engang, og tænker så, kan være jeg så forkert eller noget men om han så ikke gør det 2 gange mere igen løber der hen og råber til manden hvofro fanden han slår min hund i hovedet, han siger så jeg slår hende ikke jeg skubber bare lige så stille til hende, jeg siger så du skal skubbe mere en lige så stille til hendes hovede for at få hendes krop til at dreje med.
tager ella og går hen og sætter mig på bænken og er helt chokket, fair nok han måske er utryg ved ella men han skal da ikke slå hende som han gjorde, hun havede ikke engang rørt hans hund, tvært imod havede hans hund bidt ud efter hende for at sige nu gad hun ikk mere hvilket osse er helt iorden den gør,
jeg har aldrig set manden der ude før og ella og mig er tit der ude og hun har aldrig været et problem, lidt volsom i sin leg pga af hendes str. men aldrig noget ondt.
og ved godt at han måske har været utry ved hende osv. mjen stadig skal han ikke slå hende, som han gjorde, hun er kun en hvalp på 6 mdr, som stadig ikke helt forstår alle hunde ikke vil lege med hende.
men nu hvor jeg er igang, med det her indlæg kan jeg lige så godt spørge om det er det rigtig jeg gør ved at tage hende i snor og sitte med hende over ved bænken til hun er faldet ned igen, da det lige er det enste jeg kan komme på jeg skal gøre når jeg sys hun blir lidt for meget for de små hunde, men hvis andre har ideer til hvad jeg kan gøre er de velkommen
nå men indlægget blev lidt langt men skulle lige ud med det her
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Folk er skisme mærkelige, man kan ikke tillade sig at slå på en hund, der bare opfordrer til leg, jeg kunne forstå, hvis hun var gået til angreb, så var det noget andet....folk er syge i potten.
aug 2008
men jeg var pænbt gal,
aug 2008
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
aug 2008
her for et par dage siden var der en med en dansk svensk gårdhund, der ude ella løb og ville lege den gad ikke rigtig, og jeg blev ved med at få+ ella til mig og ejern sagde det gjorde ikke noget, og hendes hund aldrig havede bidt fra sig, og hvad sker der så lige efter går ella hen til den igen og gør af den og vil lege, og så flyver den på ella og ella prøver at komme væk, jeg for så fjernet dem fra hinanden og ella er smurt ind i savl, og et par små rifter, ejeren går så hen til nogen andre og begynder at stå og bagtale mig og siger hun ikke kan forstå hvorfor jeg tager sådan en hund med i hunde skoven, og at hun var syet under hagen, som om at fordi hun er syet under hagen fordi en anden hund har bidt hende er hun farlig, ved ikke hvorfor hun var sådan og jeg fik det self afvide bag efter , da jeg jo kendte nogen af dem der stod der hvor hun beklagede sig.
aug 2008
aug 2007
Jeg mener heller ikke du skulle have sprunget på ejeren af den anden hund og slået eller noget , for det løser jo intet - det jeg beskrev, var nok nærmere en følelsesmæssig reaktion.... håber du forstår....Men jeg kunne nok have givet verbale øretæver ;-/
aug 2008
aug 2007
Man kan da heller ikke slå Ella - for hun ser da bare nuser ud ;-))
aug 2008
aug 2007
Held og lykke med hende fremover... ;-))
aug 2008
man føler sig helt til grin når hun bare lunter forbi en imens man kalder.
men når jeg er alene med hende kan hun faktisk alle de komandoer hun har lært som bli, på plads, dæk halse og alt det der men med det samme der er mennesker eller hunde, så lukker hun af og høre kun engang imellem hehe
aug 2008
aug 2007
Min tæve er lidt ved siden af sig selv et par uger hver 7-8. måned og så er der ikke mere i det. Hun holder også sig selv ren næsten 99% - dejligt
aug 2008
aug 2007
Hvis du så stadig gerne vil i hundeskoven o.s.v. kan du gøre det at du bruger en lang line (sporline) og får hende til dig, hvis der kommer hanhunde.
Men jo, en løbsk tæve hører ligeså dårligt som en hanhund, der lugter tæver. Mn er der ikke andre hunde i nærheden, kan du jo sagtens træne, som du plejer - og det skal du også.
Hvis du har en lukket have, er det jo også et fint sted til at smide foder ud og lave spor m.v - og det kan man iøvrigt også med en lang line på.
aug 2008
aug 2007
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Sikke en idiot at rende i, hvis han endelig ikke ville have Ella der, kunne han da have gået imellem eller et eller andet..... Godt du holdte hovedet koldt....
Nå men tilbage til Ella, det er helt rigtigt det du gør. Når hun ikke kan lege ordenligt så stop hende lige og giv hende chancen igen, hvis hun stadig er for vild, så nsor på hende så hun lære at sådan leger man ikke. En anden mulighed er at finde en hund på hendes størrelse, evt. lidt større, men ihvertfald en ældre for nuftig hund. Den må under INGEN omstændigheder være for voldsom ved hende, men måske ville det være godt for hende at lære af en voksen hund hvordan man leger og hvordan man ikke gør.... Blue f.eks. leger fint med hunden, men hvis den bliver for voldsom knurre han lige og ignorere så snart den er god igen vil han gerne lege vidre.... Håber du forstår hvad jeg mener :o)
aug 2008
hun har osse gjort det samme ved vores han hund her hjemme, til sidste efter mange gange blev det for meget for ham og så bed han til og det kostede en dyre læge regning på 1900 og 5 sting, men nu er hun så osse mere forsigt ved ham og med det samme det blir nok og han knurre stopper hun, men kan ikke passe der skal så meget til, håber lidt hun forstår det når hun blir ældre, for jeg er jo osse bange for at når de andre går at snapper hende hun måske begynder at bide igen og det vil jeg hheller ikke have.
aug 2008
så lige pt når hun dominere ander hunde eller prøver på det stopper jeg hende, men ved så ikke om det er det rigtig at gøre, men træneren sagde, sys bare det lyder mærkelig hun ikke må dominere andre hunde men de må gerne dominere hende, men træneren må jo vide hvad han snakker om?
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
aug 2008
aug 2006
Så jeg vil ikke tilslutte mig klappekoret ligsom de andre...... Jeg synes det er en skam der er så mange hundeejere som ikke kan få stoppet deres voldsomme hvalpe... i tiden.... Kan du ikke fatte, at den lille hund som din store voldsomme hvalp tryner kan blive psykisk ødelagt og angstbider resten af sine dage....Så lover det ikke godt for dit hundehold
aug 2006
Steffen J, måske skal du simpelthen ikke have chancer. Hvis hun bliver for voldsom i leg en gang så tager du hende lige væk, hvis hun fortsætter så går du simpelthen..... Og ingen grund til bekymring sådan er hvalpe i den alder og en race som din er bare lidt en klump i den alder :o)
aug 2008
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Mht. at give hende en "time out" som du gør, synes jeg lyder fint og gør det prompte, inden hun når at komme i nærheden af at "køre op" ;o)
Mht. at andre hunde til træning må "dominere" hende, men ikke omvendt - ville jeg under ingen omstændigheder tillade at min egen hund blev udsat for.
Det er et helt forkert signal der bliver sendt der og i mine øjne kan det kun gøre skade ´på hendes sprog og forhold til andre hunde, på lang sigt.
I den situation ville jeg enten insistere på at de andre hundeejere tog ansvar og fik deres hunde væk - eller at du tog "teten" i din egen hånd og flytter den hund der "tromler" din og tage din hund et stykke væk derfra.
Det gavner ikke din hund at blive "domineret" som du kalder det og det gavner heller ikke den/de andre hunde at få lov - uanset hvad din træner så ellers måtte synes eller sig (mage til vrøvl af en træner, at sige det overhovedet er ok).
En anden gang i den situation med den anden ejer, ville jeg være hurtigere henne ved min egen og også højt sige til ejeren at "du er på vej", så han/hun ikke er i tvivl om, at du har helt styr på situationen. Det vil kunne berolige en utryg ejer at høre dig sige du tager "aktion" i stedet for kun at se dig handle ;o)
aug 2008
Charlotte H: der skal osse mere en et lille skub i hovedet til at flytte hendes krop som det gjorde da han slog til hendes hovede, hun vejer altså 25 kilo, vis ikke lidt mere nu,
aug 2006
Det jeg foreslog er bestemt ikke at hun skal domineres af andre hunde, men at du finder en lidt ældre legesyg fornuftig hund der kan lege med hende.... En som vil forklare hende hvordan det er okay at lege og hvordan det ikke er :o)
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Jeg tager hatten af for steffan og al den træning og tid han egentlig bruger både på sin egen hund og venners hunde.
aug 2008
Charlotte H: okay, der kende rvi heldigvis en
aug 2006
aug 2008
vores egen hund har bidt hende så hun er blevet syet med 5 sting, 10 sek efter han havede bidt hende og vi havede fået dem væk fra hinanden var hun på vej hen til ham igen for at lege, og vis du ikke trop på det har jeg billeder af hendes sting, efter bidet.
så hun må jo være fat svag efter din mening åbenbart
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Jeg så med ejen øjne at han slå hende.. Jeg blev også mega paff over det.. Da sådan noget stort set aldrig sker derude.. Hvalpe fatter bare ikke altid at en anden hund siger fra og at et andet mennesker beder dem om at forsvinde...
aug 2006
aug 2008
Så har jeg osse oplevet det :(