290 visninger
|
Oprettet:
Ustoppelig gøen ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle ..
Jeg håber virkelig der er nogle af jer der kan hjælpe mig . Miltion er begyndt at gø ufattelig meget .. Det er værst når vi har ham med nogle steder og om aftenen når der er mørkt . Jeg forstår det ikke .. Slipper jeg ham løs , spæner han bare afsted mens han gør , men for mig at se løber han ikke efter noget som helst ? Jeg har flere gange prøvet at rose ham når han tier stille , og sige nej når han gør , men intet af det virker til at hjælpe .
Håber virkelig der er nogle der har et godt råd eller to .
Hilsner fra Christina .
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hvis det er i haven, ville jeg smide en sporline på når jeg åbnede døren, gå med ham ud, og straks han gør er det afgang indenfor. SÅ lærer han at når man gør i haven så må man ikke være der.
Mange hunde er lidt mere opmærksomme når det er mørkt ude. Og hundeører er jo ganske gode til at opfange det du ikke kan se i mørket, så der skal nok være noget at gø hvis du spørger hunden.
Målet må så være at hunden får lært at stoppe når man beder om det. Det ville jeg gøre ved for det første ikke at slippe den, når jeg ved den bare vil ræse afsted og gø, og for det andet at fjerne den fra det den gør af, straks den går igang, og så ellers rose når den tager kontakt.
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.835
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 61
jun 2008
Om aftenen er det også ofte vi bare lukker ham alene ud, inden vi går i seng , jeg ved ikke om det har noget at sige ? For han kan også gø ''uden grund" når vi går en almindelig tur , dog er det mest hvis vi kommer på nye steder ..
okt 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 45
han høre jo under gruppe som hedder grav-og rottohunde og det vil sige at de at de køre højt i deres drifter.
hvad laver du af træning med ham?? da det godt kan være grunden hvis de ikke bliver stimuleret nok.
den gruppe er kendt for at gø meget samt er de ekstrem territtorial forsvarende.
men fortæl lidt mere havd i laver med ham i hvar dagene???
jun 2008
Ustoppelig gøen ?