{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Ustoppelig gøen ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle ..

Jeg håber virkelig der er nogle af jer der kan hjælpe mig . Miltion er begyndt at gø ufattelig meget .. Det er værst når vi har ham med nogle steder og om aftenen når der er mørkt . Jeg forstår det ikke .. Slipper jeg ham løs , spæner han bare afsted mens han gør , men for mig at se løber han ikke efter noget som helst ? Jeg har flere gange prøvet at rose ham når han tier stille , og sige nej når han gør , men intet af det virker til at hjælpe .

Håber virkelig der er nogle der har et godt råd eller to .

Hilsner fra Christina .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ustoppelig gøen ?
  • #1   15. dec 2008 Ville opsøge en adfærdskosulent

• #2   15. dec 2008 Er det når i går tur, eller er det inde/i haven e.l.?

Hvis det er i haven, ville jeg smide en sporline på når jeg åbnede døren, gå med ham ud, og straks han gør er det afgang indenfor. SÅ lærer han at når man gør i haven så må man ikke være der.

Mange hunde er lidt mere opmærksomme når det er mørkt ude. Og hundeører er jo ganske gode til at opfange det du ikke kan se i mørket, så der skal nok være noget at gø hvis du spørger hunden.

Målet må så være at hunden får lært at stoppe når man beder om det. Det ville jeg gøre ved for det første ikke at slippe den, når jeg ved den bare vil ræse afsted og gø, og for det andet at fjerne den fra det den gør af, straks den går igang, og så ellers rose når den tager kontakt.

• #3   15. dec 2008 Nu spørger jeg måske dumt, men kan han have dårligt syn og ikke ser ret godt??

• #4   15. dec 2008 Michelle P: Jeg vil godt nok blive utrolig overrasket hvis dette skulle være tilfældet. Han er ikke et år endnu , og dyrlæger har , når han skulle vac., sagt at han var rask. Men kunne det være en grund til hans gøen ?

• #5   15. dec 2008 Michelle: Vi bor på et nedlagt landbrug og har stor gårdsplads og have. Der er langt til nærmeste vej, så det er derfor jeg tør slippe ham løs , og han kommer også når man kalder på ham .. Men det er rigtigt som du siger , det vil jeg selvfølgelig prøve .

Om aftenen er det også ofte vi bare lukker ham alene ud, inden vi går i seng , jeg ved ikke om det har noget at sige ? For han kan også gø ''uden grund" når vi går en almindelig tur , dog er det mest hvis vi kommer på nye steder ..

• #6   16. dec 2008 hej

han høre jo under gruppe som hedder grav-og rottohunde og det vil sige at de at de køre højt i deres drifter.

hvad laver du af træning med ham?? da det godt kan være grunden hvis de ikke bliver stimuleret nok.

den gruppe er kendt for at gø meget samt er de ekstrem territtorial forsvarende.

men fortæl lidt mere havd i laver med ham i hvar dagene???

• #7   17. dec 2008 Altså jeg vil indrømme denne uge inden juleferien har været stresset , da jeg har travlt med gymnasielektierne , så han har ikke fået samme opmærksomhed som jeg ønsker. Men jeg tager i hundeskoven , laver øvelser herhjemme , fodre ham ved at kaste maden ud på græsset , og om aftenen lader jeg ham få godbidder ud af bøtter . Men jeg har de sidste fåftner gået med ham ud , og lavet lidt øvelser inden han får lov at løbe fri , og rost ham når han løber uden at gø . Jeg syntes det har hjulpet , men altså ting tager sin tid .. Men jeg tror du har ret , jeg har også selv haft det i tankerne , at det er fordi han ikke bliver stimuleret ordenligt .. :S Og jeg har det ikke godt med det , og glæder mig til juleferie , så han rigtig kan blive forkælet .

Kommentér på:
Ustoppelig gøen ?

Annonce