{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Han spiser sin egen afføring - why?? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået ny lille fransk bulldog her for et par uger siden - og vi skiftede foder (eukanuba) - men synes at efter han både er begyndt at komme ud og han har fået det nye foder, så æder han sit eget + andres afføring? Nogen der ved hvorfor han gør det???
Råd søges!!!

For det er satme ulækkert....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han spiser sin egen afføring - why??
  • #1   16. dec 2008 Stop ham i at gøre det. Alle hunde er ådselsædere, så derfor.......
    Det smager jo lidt af mad

• #2   16. dec 2008 Min hvalp gjorde det også.. du kan købe nogle tabletter hos din dyrlæge som koster omkring 100kr for 100 og de skal have ½ 2 gange om dagen.. i løbet af en uge stopper de så med det, og du kan stoppe med at give ham pillerne igen.

• #3   16. dec 2008 Men den med ananas skal man passe meget på med, da ikke alle hunde kan tåle det... De tabletter er fulstændig uskadelige og er meget effektive..

• #4   16. dec 2008 Kabrotaps...

• #5   16. dec 2008 Kaprotabs.. Der skulle lige byttes om på p og b

• #6   16. dec 2008 De tabs, gir hundens afføring en grim smag ligesom ananasen, det er derfor de fleste stopper med at gnaske i sig, men det virker ikke på alle sku jeg hilse og sige fra min lille Chi, han æder det lystigt om han får de tabs el ananas, så jeg håber at han vokser fra det ligesom min ene tæve gjorde da hun var en bette "prut" på 3-5 mdr.
    Men min Chi blir jo 1år har d.20/12 så jeg tvivler på at han "vokser" sig fra det, men jeg er helt enig i at det er totalt ulækkert især fordi at han ælllsker at møzze sn moar efter at ha gnasket lort i sig, "Den satans møghund" men han er MIIIN og jeg ællsker ham ski alligeveller. Dårlig vane el.ej. ;o)) Mums ik..Hihi..

• #7   16. dec 2008 Hmm det har jeg ikke hørt om.. De piller jeg købte var de r100 af og de kostede 99 kr, så synes det var rigtig billigt, og når de samtidig er så effektive.. Der var engang en som skrev at hun bare hældte peber på lorten og så når hunden prøvede at spise den, ja gæt selv.. dette vil jeg dog IKKE anbefale da hunden jo vil få peber ind i munden og det kan den da ikke have spevielt godt af..

• #8   16. dec 2008 Det er godt nok også svært at se andre hundes aff. når man er ude og lufte, så der virker det med pebret ihvertfald ikke, men måske han vil lade sin egen være hvis den får en gang peber selv om jeg ikke tror at han overhovedet lægger mærke til det, han ER et kæmpe madøre og tror han at pigerne er interesserede i det, jamen så sluger han det lynhurtigt, men de vil jo bare sniffe og se hvem der har været der før dem, men det fatter han vist ikke.
    Men de tar ikke skade af at æde peber, mange hunde elsker ligefrem stærke krydderier, jo stærkere jo bedre..
    Men ikke alle tåler det i deres sarte mavser, men det har mine langt fra ;o)

• #9   16. dec 2008 Tak for de hurtige svar - gør alt hvad jeg kan for at han ikk kommer i nærheden af det. Var ellers så strolt af han kunne holde sig fra vi gik og til vi kome hjem - men det viser sig nok han bare har ædt det... (adr.. kast op.. )
    Jeg tror vi må prøve de piller - for det der med at nøsse sin moar efter en tur ude er simpelthen for vammelt...

smiley

• #10   16. dec 2008 Ja ik Trine, du kan tro at jeg heller ikke vil møzzes af ham i lang tid efter at vi har været ude, jeg ser helst at han både har spist mad og drukket og der så er gået mere end en time helst 2, jeg skal faktisk helst glemme episoden før han får lov at møzze mig.. Men han syntes selv at han er SÅ lækker i sin mund efter sådan en gang prut. ARG, pokkers til "madglade" vuf..Hehe..

• #11   17. dec 2008 Hvis han spiser sin mad hurtig kan det være fordi det stadig lugter af det der kom ind, prøv at give ham lidt af gangen og se om det hjælper.
    Jeg så det i det der "Det er mig eller hunden"

• #12   17. dec 2008 Hvis det er min du mener Gizmo, så har de 3 slags tørkost stående 24/7 fordi den lille skal ha noget der ikke har så store bidder, og den anden skal ha mad til hunde der skal ta på, og den sidste får bare alm. tørkost da hun ikke er for tynd men lige tilpas, og de alle 3 spiser kun meget lidt af gangen, og altid fra deres egen skål og derfor er det jo deres egen tørkost, "det er de smadder dygtige til", de kan gå ud i køkkenet og komme ind i stuen med et par stykker i munden som de så æder, også går der lang tid før de gentager "turen", det er mere når de får noget rigtigt "lækkert" at det bliver slugt for ikke at en af de andre skal ta det de har, og det gælder self. alle 3, for den der først er færdig går vidre til de andres skåle og tjekker om der skulle være mere godt der, nu hvor dens egen skål er tom, men det får de ikke ret meget af, det er kun en slags "Godbid", da de jo har bedst af at spise den tørkost der er købt specielt til dem..
    At jeg kalder min Chi for et madøre er fordi at jeg f.eks. kan gi ham en mega tør majskolpe uden majs og han overfalder den bare og gnasker den i sig for pigerne skal bestemt ikke ha noget, hvilket de heller ikke vil, men det ved han åbenbart ikke endnu til trods for at jeg har haft ham fra 1 marts i år :o))
    Det er mest når vi er ude at det går galt, for der ligger jo pizzaèr, kebabs og hotdogs og alt muligt andet som folk bare smider når de ikke selv gider spise mere og det er svært når hundene er løse at stoppe den der "slugning" af det den lille nu finder, så det er ikke helt så let som jeg ville ønske. *Ss* og de skal jo ha snoren af ind imellem på vores daglige ture for at få brændt krudtet af og for at styrke deres muskler.

• #13   17. dec 2008 Det var mere tiltænkt hovedtråd, da jeg sådan set ikke vil blande mig i hvad andre fodrer med, jeg regner med folk herinde ved hvad der er bedst for deres hunde.
    Dermed ikke ment det er dejligt at høre nogle der gør lidt ekstra som du åbenbart gør Anita smiley

• #14   17. dec 2008 *S* sorry jeg er bare totalt overtræt så jeg prøvede lige at læse tråden igennem igen, men intet blev i mit hovede, så jeg var og er super forvirret pt. det ku være at jeg skulle lave en aftale med min seng og dyne med det samme så jeg ikke roder rundt i mere i aften, øhh nat.
    Kan du sove godt når du kommer så langt. Natter ;o))

• #15   17. dec 2008 Ja i lige måde sov super godt smiley

• #16   17. dec 2008 min hvalp gør det også, men jeg har fået at vide af min dyrlæge at det gør hvalpe bare ?! selv skal man jo prøve at forhindre dem i det, men det var ikke noget han synes var mærkeligt

• #17   17. dec 2008 Sanne nej det er skam heller ikke mækeligt, bare super klamt, og min hvalp kunne ikke fordæje lorten, så hun kastede vildt meget op af det.. Så vil ikke anbefale man bare lader den gøre det til den selv holder op..

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 169
    #18   17. dec 2008 min hund på 7 kan finde på at æde andres lort..... boede ved søerene i kbh engang, de andre hundeluftere sagde at det især var løbernes afførring hunde kunne lide, altså menneskelig.... meget gustent at tænke på... har overfaldt min hund med tandbørste hver gang det er sket siden, det er ækelt

Kommentér på:
Han spiser sin egen afføring - why??

Annonce